gim-kg
Pionier e-mobilności
SR (teraz to po prostu TM3) ma inną chemię w bateriach niż LR. Oczywiście każda z chemii ma swoje zalety jak i wady. Chodzi o degradacje, wrażliwość na niskie temperatury, szybkość ładowania, wagę itd…
Ogólnie TM3 możesz (a nawet zaleca się raz na tydzień) ładować na 100% do codziennego użytkowania, TM3 LR do użytkowania codziennego ładujesz max do 90%. Dopiero jak jedziesz gdzieś dalej ładujesz do 100%. Obydwie baterie możesz ładować codziennie.
Pamiętaj tylko że czym bliżej wartości 100% tym szybkość ładowania maleje. To jest jak ze szklanką wody. Jak jest pusta to nalegasz szybko, ale czym bliżej maksymalnej pojemności to nalegasz powoli aby się nie wylało. Podobnie właśnie działa ładowanie baterii w elektryku.
Ogólnie TM3 możesz (a nawet zaleca się raz na tydzień) ładować na 100% do codziennego użytkowania, TM3 LR do użytkowania codziennego ładujesz max do 90%. Dopiero jak jedziesz gdzieś dalej ładujesz do 100%. Obydwie baterie możesz ładować codziennie.
Pamiętaj tylko że czym bliżej wartości 100% tym szybkość ładowania maleje. To jest jak ze szklanką wody. Jak jest pusta to nalegasz szybko, ale czym bliżej maksymalnej pojemności to nalegasz powoli aby się nie wylało. Podobnie właśnie działa ładowanie baterii w elektryku.