Ładowanie z fotowoltaiki

nnnnn

Pionier e-mobilności
Falownik mam Huawei SUN2000-15KTL-M5 założony był razem z instalacją PV 21,6kWp
Ładowarkę wybieram wersję 22kW bo nie mam 1 fazowej hybrydy czy elektryka (do zakupienia w weekend w Allegro zapewne bo w okolicznych hurtowaniach od ręki nie mają a pewnie taniej nie znajdę) biorę taką (żeby mieć ją spiętą w jednej apce z falownikiem - apka FusionSolar)
Magazyn Victrona (on ma swój licznik energii więc nie będę dokupywał DTSE 666 bo po co drugi licznik ?! Tylko dla statystyk w tej samej apce zamiast w Victronowej? Może i mniej wygodnie ale przeżyję)
Jeśli chodzi o koszty magazynu : (cena za wszystko 32400 brutto)

VICTRON


Przemiennik częstotliwości z ładowarką MultiPlus-II 48/3000/35-32 230V 3 kVA na fazie - 3 szt.

+ urządzenie Victron CERBO-GX
+ wszystkie potrzebne elementy z licznikiem

+ PYLONTECH Magazyn energii Akumulator litowo-jonowy US5000 (pojemność nominalna 4800Wh)- 2 szt. = łączna moc magazynu 10 kw

Gwarancja : 10 lat.


Napięcie nominalne51,2 V
Pojemność nominalna200 Ah
Pojemność energetyczna10,24kWh
Żywotność6000 cykli przy 80% DoD
KomunikacjaCAN/RS485/RS232 (WIFl, Bluetooth opcjonalnie)
Wymiary484 x 590 x 178 mm
Waga70,5 kg
CertyfikatyCE, FCC, CCC

Zwrot za magazyn z programu Mój prąd 15 000 więc za x miesięcy rzeczywisty koszt zakupu magazynu wyjdzie 17400...poczekam :)
Czyli falownik ongrid, a za magazyn i ewentualne ładowanie z fotowoltaiki masz dodatkowo 3xVictrony 3kVA. Całością pewnie będzie sterowało cerbo. Dzięki za informacje, mam teraz pewien pogląd cenowy.
 

PVuser

Nowy na Forum
Czyli falownik ongrid, a za magazyn i ewentualne ładowanie z fotowoltaiki masz dodatkowo 3xVictrony 3kVA. Całością pewnie będzie sterowało cerbo. Dzięki za informacje, mam teraz pewien pogląd cenowy.
"Hybrydowy falownik Huawei SUN2000-15KTL-M5 jest częścią nowej, innowacyjnej gamy falowników mieszkaniowych Huawei."
Co do całości pewnie można byłoby to poskładać lepiej (np. dołożyć zamiast Victrona magazyn LUNA i mieć wszystko z Huawei) ale oferte miałem jaką miałem a z poprzedniej inwestycji przez nich robionej jestem (odpukać) naprawdę zadowolony - nie musiałem nigdzie latać z papierkami, przyjechali na czas co do minuty, szybko,sprawnie. Kontakt w razie "w" po robocie też błyskawiczny jesli miałem jakiekolwiek zapytanie
A czy cenowo jest to jakaś rewelacja czy średnia krajowa to ...ja chcę oszczędzać więcej na maksymalizacji autokonsumpcji przez te inwestycje a nie urwać 100 czy 200pln na sprzęcie w perspektywie najbliższych 5-10 lat
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Bo jeśli nie, to mózgiem systemu zarządzania energią będzie Victron. Wówczas ładowarka Huawei nie będzie miała i tak swojego pełnego potencjału (np. Victron będzie zawsze najpierw ładował magazyn i nie będziesz miał nadwyżek od rana).
Ladujesz kiedy chcesz, magazyn przestanie być ładowany jesli ładowarka skonsumuje nadwyżkę. Jedyny minus taki se ładowanie auta nie wyłączy się (lub nie zmniejszy mocy) gdy nadwyzki braknie i wtedy albo bedzie ciagnelo z magazynu albo dobierało z siecie w zależności od ustawień magazynu. Też będzie w miarę spokoa ale ja bym w takim wypadku bral chyba ładowarkę vctrona, aby jeden mozg tym sterował
 

Robin_1

Zadomawiam się
Dok
Ladujesz kiedy chcesz, magazyn przestanie być ładowany jesli ładowarka skonsumuje nadwyżkę. Jedyny minus taki se ładowanie auta nie wyłączy się (lub nie zmniejszy mocy) gdy nadwyzki braknie i wtedy albo bedzie ciagnelo z magazynu albo dobierało z siecie w zależności od ustawień magazynu. Też będzie w miarę spokoa ale ja bym w takim wypadku bral chyba ładowarkę vctrona, aby jeden mozg tym sterował
Dokładnie tak. Jeżeli licznik i system zarządzania będzie z Victrona to Wallbox tez powinien być z Victrona. Bo raczej Wallbox z Huawei będzie wymagał dodatkowego licznika współpracującego z falownikiem. Niestety nie wiem czy system zarzadzania w postaci CERBO-GX współpracuje z falownikiem Huawei, jeżeli tak to tym bardziej brałbym Victrona Wallbox.
 

PVuser

Nowy na Forum
Ladujesz kiedy chcesz, magazyn przestanie być ładowany jesli ładowarka skonsumuje nadwyżkę. Jedyny minus taki se ładowanie auta nie wyłączy się (lub nie zmniejszy mocy) gdy nadwyzki braknie i wtedy albo bedzie ciagnelo z magazynu albo dobierało z siecie w zależności od ustawień magazynu. Też będzie w miarę spokoa ale ja bym w takim wypadku bral chyba ładowarkę vctrona, aby jeden mozg tym sterował
no ja chce maksymalnie uniknąć sytuacji żeby dobierał mi lądowanie auta z sieci....może mi i magazyn opróżniać w ciągu dnia - spoko - latem i tak się doładuje magazyn popołudniu do użytku na wieczór przy produkcji dziennej z PV rzędu 120kWh a takie miałem często w tym roku...4 miesiące w roku są i tak na straty (listopad-grudzień-styczeń-luty), pozostałe 8 można walczyć o jak największą autokonsumpcję z PV/magazynu...ładowanie auta z maksymalizacją czasu i energii w godzinach pracy PV.
Jeśli wezmę ładowarkę Victrona to po prostu ładowarka i bank energii będą sterowane z apki Victrona...generalnie gość na YT który dużo sprzętu Victrona ma i używa i dostał go do recenzji zjechał ją negatywnie - tym się też kieruję. koszt Huawei i Victrona zbliżony 3k-3,4k. Jeśli wezmę Huawei będę miał falownik i ładowarkę Huawei i sterowanie ładowarką w apce FusionSolar (obsługuje Huawei)...pytanie na ten moment mam tylko takie - czy muszę wkłądać dodatkowo (pomimo licznika energii w Victronie) licznik DTSE-666 żeby obsługiwać bezproblemowo sterowanie ładowarką Huawei czy będe mógł to spokojnie ustawić z poziomu sterowania magazynu Victrona (co ma być ładowane, jak, kiedy,etc.). Ja to tak rozumiem - chyba że się mylę to łopatologicznie proszę o naukę :)

Tu jest link do tego testu EVSE Victrona:
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Falownik mam Huawei SUN2000-15KTL-M5 założony był razem z instalacją PV 21,6kWp
Ładowarkę wybieram wersję 22kW bo nie mam 1 fazowej hybrydy czy elektryka (do zakupienia w weekend w Allegro zapewne bo w okolicznych hurtowaniach od ręki nie mają a pewnie taniej nie znajdę) biorę taką (żeby mieć ją spiętą w jednej apce z falownikiem - apka FusionSolar)
Magazyn Victrona (on ma swój licznik energii więc nie będę dokupywał DTSE 666 bo po co drugi licznik ?! Tylko dla statystyk w tej samej apce zamiast w Victronowej? Może i mniej wygodnie ale przeżyję)
Jeśli chodzi o koszty magazynu : (cena za wszystko 32400 brutto)

VICTRON


Przemiennik częstotliwości z ładowarką MultiPlus-II 48/3000/35-32 230V 3 kVA na fazie - 3 szt.

+ urządzenie Victron CERBO-GX
+ wszystkie potrzebne elementy z licznikiem

+ PYLONTECH Magazyn energii Akumulator litowo-jonowy US5000 (pojemność nominalna 4800Wh)- 2 szt. = łączna moc magazynu 10 kw

Gwarancja : 10 lat.


Napięcie nominalne51,2 V
Pojemność nominalna200 Ah
Pojemność energetyczna10,24kWh
Żywotność6000 cykli przy 80% DoD
KomunikacjaCAN/RS485/RS232 (WIFl, Bluetooth opcjonalnie)
Wymiary484 x 590 x 178 mm
Waga70,5 kg
CertyfikatyCE, FCC, CCC

Zwrot za magazyn z programu Mój prąd 15 000 więc za x miesięcy rzeczywisty koszt zakupu magazynu wyjdzie 17400...poczekam :)
Zwróć uwagę tylko, że ładowarka być może nie będzie wspierać wszystkiego o czym przeczytałeś w materiałach marketingowych. Polecam np. przeczytać "scenariusze" tutaj https://evklub.pl/newsfeed/huawei-s...-samochodu-elektrycznego-w-warunkach-domowych
 

Robin_1

Zadomawiam się
Według mojej wiedzy na dziś. Bez dodatkowego licznika DTSE-666 wallbox nie będzie obsługiwał ci ładowania z nadwyżek PV.
Dlatego zaproponował bym Wallbox z Victrona. Który będzie skomunikowany z licznikiem i Cerbo-GX.
Myślę że najlepiej dopytać twoich fachowców od Victrona. Ja mam małą wiedze na temat tego producenta. Wiecej na temat Huawei wiem. Zresztą na twoim miejscu brał bym MAGAZYN HUAWEI LUNA. I wallbox Huawei.
A tak bedziesz miał 3 firmy, bo jeszcze PYLONTECH.

No i doczytałem, nie mozesz kupic magazynu LUNA bo Falownik nie obsługuje. Czyli jesteś skazany na wszystko inne, w tym wypadku VICTRONA. Więc juz twoja decyzja czy Wallbox z Huawei plus licznik czy Victron.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Bateria latem starcza na ok.125km. Zimą na jakieś 90-100km.
Pełen elektryk będzie za 3-4 lata :) Muszę dozbierać na EQS :p:p:p:p:p

Moja żona ma małego Seata Mii EV (wiem nie ten rozmiar / typ samochodu itp), który ma baterię 32,3kWh. Przejeżdża w lecie ok. 260km, a w zimie ok. 160km (zależy od temperatury). Teraz sobie porównaj jak mało efektywny jest ten PHEV... Nie czekaj 4 lata tylko sprzedaj to coś w cholerę i kup jakiegoś BEVa, bo tracisz kupę kasy
 

PVuser

Nowy na Forum
Według mojej wiedzy na dziś. Bez dodatkowego licznika DTSE-666 wallbox nie będzie obsługiwał ci ładowania z nadwyżek PV.
Dlatego zaproponowałem Wallbox z Victrona. Który będzie skomunikowany z licznikiem i Cerbo-GX.
Myślę że najlepiej dopytać twoich fachowców od Victrona. Ja mam małą wiedze na temat tego producenta. Wiecej na temat Huawei wiem. Zresztą na twoim miejscu brał bym MAGAZYN HUAWEI LUNA. I wallbox Huawei.
A tak bedziesz miał 3 firmy, bo jeszcze PYLONTECH.
Z magazynem już i tak dupa....umowa podpisana, termin umówiony na przyszły czwartek :( Zaproponowali PYLONTECH bo Luna wychodziła drożej. Zresztą oni proponują magazyn razem z ładowarką Victrona a nie Huawei więc LUNA nie była brana pod uwagę. ładowarkę Huawei wymyśliłem sobie sam bo falownik Huawei...niestety przy zakładaniu PV nie planowałem wtedy banku energii i nie miałem auta PHEV więc nie był mi konieczny...ale mam mętlik we łbie....czyli Opcja 1 - bank i ładowarka z Victrona i obsługiwanie wszystko przez Victrona i spoko... albo opcja 2 - dokłądanie licznika DTSE i zgrywanie tego z ładowarką Huawei i magazynem PYLONTECH. Teraz dobrze myślę?
Victrona w sieci najtaniej widziałem za 2,1k...Huawei za 3,4k (+licznik DTSE ale nie wiem ile...)
 

Robin_1

Zadomawiam się
Z magazynem już i tak dupa....umowa podpisana, termin umówiony na przyszły czwartek :( Zaproponowali PYLONTECH bo Luna wychodziła drożej. Zresztą oni proponują magazyn razem z ładowarką Victrona a nie Huawei więc LUNA nie była brana pod uwagę. ładowarkę Huawei wymyśliłem sobie sam bo falownik Huawei...niestety przy zakładaniu PV nie planowałem wtedy banku energii i nie miałem auta PHEV więc nie był mi konieczny...ale mam mętlik we łbie....czyli Opcja 1 - bank i ładowarka z Victrona i obsługiwanie wszystko przez Victrona i spoko... albo opcja 2 - dokłądanie licznika DTSE i zgrywanie tego z ładowarką Huawei i magazynem PYLONTECH. Teraz dobrze myślę?
Victrona w sieci najtaniej widziałem za 2,1k...Huawei za 3,4k (+licznik DTSE ale nie wiem ile...)
teraz dobrze myślisz. :) Victron bedzie tańszy docelowo. Huawei droższy bo licznik około 850PLN
 
Top