KIA EV3 - cennikowa porażka w Polsce. Czy Tesla zdominuje rynek?

pbr

Posiadacz elektryka
Nie ma co płakać tylko jak ktoś chce teraz kupić TMY - lepsza pod każdym względem a cena prawie taka sama, ewentualnie tańsze Niro. Jak ktoś chce konkretnie EV3 to tak jak już kilka osób pisało, trzeba poczekać rok i cena pewnie z 50k spadnie i wtedy będzie odpowiednia ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To znaczy jakimi? Mniejsza liczba kolorów do wyboru?
Zalety EV3, ważne dla mnie:

-mniej zbędnej blachy (mniejsze auto)
-więcej potrzebnych przycisków fizycznych
-obecność potrzebnych dźwigni
-liczniki przed oczami
-czujniki parkowania
-auto nie wyłącza karnie systemów inteligentnej jazdy
-możliwość sterowania poziomem rekuperacji
-stalowy dach, mniejsze nagrzewanie wnętrza
-siedzenia nieobite skajem przymusowo
-kilka serwisów w odległości 50 km
-rabaty cenowe, co w rezultacie da zapewne niższą cenę
 

inter

Pionier e-mobilności
Zalety EV3, ważne dla mnie:

-mniej zbędnej blachy (mniejsze auto)
-więcej potrzebnych przycisków fizycznych
-obecność potrzebnych dźwigni
-liczniki przed oczami
-czujniki parkowania
-auto nie wyłącza karnie systemów inteligentnej jazdy
-możliwość sterowania poziomem rekuperacji
-stalowy dach, mniejsze nagrzewanie wnętrza
-siedzenia nieobite skajem przymusowo
-kilka serwisów w odległości 50 km
-rabaty cenowe, co w rezultacie da zapewne niższą cenę
Wiesz, że twoje wyliczenia są nie do obrony?
1) W Tesli też jest mniej blachy bo jest szklany dach + aluminium w drzwiach. Liczy się waga, a EV3 ma 1725 lub 1810 kg, gdzie tu zysk?
2) Punkty 2-5 kwestia przyzwyczajenia
3) sterowanie rekuperacji możliwe z S3xy
4) W Tm3hl jest wentylacja, mit upada
Wiara w serwisy.
Rabaty są w Tesli od czasu do czasu bez płaszczenia sie przed sprzedawcą.
 

pbr

Posiadacz elektryka
Zalety EV3, ważne dla mnie:
No i tu się sprawa zamyka, zalety dla Ciebie będą wadami dla innych jak np. rozmiar (dla mnie właśnie zaletą jest że TMY jest większa). Natomiast z częścią uwag się nie zgodzę, np. TMY ma dźwignie, przyciski można sobie dokupić jak komuś zależy a rabaty cenowe to na razie hipoteza (zresztą tesla też je ma szczególnie pod koniec kwartału).

Nie neguję że EV3 to fajne autko ale na chwilę obecną w zdecydowanie za wysokiej cenie (jak dla mnie powinno być 25k mniej).
 

Iktorn

Zadomawiam się
Ciekawi mnie ta duża masa.
Np. Hyundai Kona z baterią 65kWh jest lżejszy od EV3 z mniejszą baterią, a to auta o podobnej wielkości.
Myślałem kiedyś o zakupie takiej wielkości samochodu jako pierwszego w domu, ale ceny mnie wyleczyły i skończyło się na TMY.
Jako drugie auto jest za drogie/ma słabe finansowanie. W grupie to Hyundai daje lepsze warunki.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Wiesz, że twoje wyliczenia są nie do obrony?
1) W Tesli też jest mniej blachy bo jest szklany dach + aluminium w drzwiach. Liczy się waga,
Nie zrozumiałeś.
Chodziło o brak TM2 w ofercie.
Nie potrzebuję tak dużego auta i tyle.

2) Punkty 2-5 kwestia przyzwyczajenia
Moje są właśnie takie jak opisałem i tego oczekuję.
Oszczędności tego typu to kosztem innych mogą sobie robić, ja ich nie toleruję i nie zamierzam się do tego typu głupot przyzwyczajać.
3) sterowanie rekuperacji możliwe z S3xy
Włącz wyłącz czy ma jakieś stopnie?
4) W Tm3hl jest wentylacja, mit upada
A można po prostu nie trawić skaju?
 
Top