Opony wielosezonowe - doświadczenia

gim-kg

Pionier e-mobilności
Obie całoroczne to dość "letnie" opony - stąd kiepskie wyniki w niższych temperaturach.
Na takie trzeba kupować bardziej zimowe po prostu.
Np. przywołany tutaj Goodyear zachowałby się lepiej.

Poza tym wcale nie jestem przekonany, że opona zimowa hamująca na asfalcie (mokrym i suchym) gorzej o 7-10 m (Nokian) to podobne zachowanie, jak dla mnie drastycznie inne.

Podobne są tylko zachowania opon zimowych i wielosezonowych Continentala, w tym na śniegu.
Więc nie tylko w przejściowych warunkach.
Ale to raczej dowód ma coś odwrotnego, niż to co na początku pisałeś.....
Czyli że popularne zimówki nie są lepsze od wielosezonowych nawet zimą.
A w pozostałych warunkach są gorsze.
Mam właśnie takie Nokiany. O ile na mokrym jest naprawdę ślisko to na tzw czarnym lodzie (gołoledź) nie mają sobie równych.
 

o_0

Zadomawiam się
Załączam skan homologacji którą ja dostałem z autem, na drugiej stronie w pozycji 35 jest info o oponach do mojego egzemplarza: Tyre / wheel combination Axle 1 and 2: 255/40R20 101W a dodatkowo w pozycji 52 mam opcjonalny rozmiar opon ale co ciekawe już nie felg bo tego słowa w pozycji 52 brakuje...
Zachęcam więc osoby które nie wiedzą jaki rozmiar opon wybrać do zaglądnięcia do swojego egzemplarza homologacji którą dostali od Tesli.
Przeszukałem wszystko co przyszło od tesli i homologacji nie znalazłem. Ale co kraj, to obyczaj.
Co znalazłem, to 2 naklejki przy drzwiach kierowcy:
naklejki.jpg

Z tego wnioskuję, że maksymalna dopuszczalna masa pojazdu to 2448 kg (dokładnie taka jak w dowodzie), ale ponieważ maksymalny nacisk na tylną oś to 1500 kg, to opony powinny mieć minimum 750 kg nośności. Wg tabeli, to indeks 98.
Kupiłem już Goodyear vector 4Season gen3 SUV 255/45R19 100W i nawet mnie nie straszcie, że one nie spełniają jakiś wymogów! :)
 

Attachments

  • opony.jpg
    opony.jpg
    209,1 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • Goodyear Vector Fiche_610551_DE.pdf
    43,3 KB · Liczba wyświetleń: 7

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Przeszukałem wszystko co przyszło od tesli i homologacji nie znalazłem. Ale co kraj, to obyczaj.
Co znalazłem, to 2 naklejki przy drzwiach kierowcy:
View attachment 14388

Z tego wnioskuję, że maksymalna dopuszczalna masa pojazdu to 2448 kg (dokładnie taka jak w dowodzie), ale ponieważ maksymalny nacisk na tylną oś to 1500 kg, to opony powinny mieć minimum 750 kg nośności. Wg tabeli, to indeks 98.
Kupiłem już Goodyear vector 4Season gen3 SUV 255/45R19 100W i nawet mnie nie straszcie, że one nie spełniają jakiś wymogów! :)

Mnie wbiła strona tesli z rekomendowanymi oponami dla wszystkich modeli. O dziwo dla TM3 pojaziwa się pośród 6 przykładowych Pirell P Zero 4 która co prawda przy 20 calach ma indeks nośności 92, pozostałe 96 i 98.

Dla Y ta sama strona wskazuje od 101 przy czym jest też 98 ale tylko na przód.


 

o_0

Zadomawiam się
Jason się wypowiada na temat różnego rodzaju opon i napędów.
"Jeździsz po śniegu i w górach, ubieraj zimówki." To raczej nie jest wielce odkrywcze, ale w USA rzadko kto zmienia opony na sezonowe, więc to dla nich może być ciekawostka.

Zrzut ekranu 2023-12-18 215426.png
 

rceb

Zadomawiam się
Odświeżam temat, czas na zakup wielosezonowych do y na 19. Myślę o
Pirelli Scorpion All Season SF2. Z tego co czytałem to dużych różnić nie ma między wiodącymi markami. Używa ktoś tych Pirelli? Zależy mi głównie na niskim hałasie.
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Odświeżam temat, czas na zakup wielosezonowych do y na 19. Myślę o
Pirelli Scorpion All Season SF2. Z tego co czytałem to dużych różnić nie ma między wiodącymi markami. Używa ktoś tych Pirelli? Zależy mi głównie na niskim hałasie.
Jestem na tym samym etapie, czyli wybór też padł na ten model Pirelli. Jeden z użytkowników forum z którym pisałem ma dokładnie te same opony i je poleca. Ja jestem już na 99 % na nie zdecydowany i w weekend pewnie zamówię.
 
Top