@cooler Mam 2 pytania które mnie bardzo nurtują:
- niedługo minie Tobie 4 lata z Tesla, kiedy myślisz się pożegnać ze swoim egzemplarzem?
-jakie auto zastąpi Twoją TM3? *Domyślam się że już się nie wpakujesz w Teslę/BEVa patrząc jak bardzo mordujesz się że swoim autem.
Chętnie odpowiem, choć już odpowiadałem na te pytanie tak dużo razy że nie chce drażnić
@nabrU że znów coś piszę.
- Nie widzę na dziś żadnego auta BEV które by przekonało mnie do zakupu. Żaden nie spełnia mych wymagań by zastąpić całkiem ICE. Widzę też wciąż te same problemy z serwisem przez które już przeszedłem - awaryjność, problemy z częściami i diagnostyką.
Jeżeli już coś bym musiał to coś małego na miasto (mam sytuacje że Tm3 jest za duża), wtedy szczerze cokolwiek co ma 150-200km po mieście zimą, ma ogrzewanie z aplikacji, kamerę cofania i tanie i dostępne części. Niedrogi VW eUP za mną wciąż chodzi.
- Moją Teslę traktuje teraz jako fun car, świetne trzymanie, responsywność i dynamika, plus zawieszenie które pozwala na wiele więcej na drodze niż większość sportowych samochodów - to są niewątpliwie zalety, których nie ma już np 3 HL. Nie ma na co zamienić lepszego w tej dziedzinie. Jak się zepsuje to nie jest mój podstawowy samochód, mogę poczekać.
- Większość rzeczy które się psują mam już wymienione

- Jeden BEV przydaje mi się na jazdę wkoło komina i bliskie trasy w zasięgu.
- Przez 4 lata intensywnej eksploatacji (zwłaszcza tuż po zakupie - zrobione ok 60k km przez pierwsze 1.5 roku) dokładnie poznałem wady i zalety mego samochodu względem tego czego potrzebuje. I generalnie użytkuje go teraz tak aby się wpasowywał w te potrzeby - głównie odwożę dzieci do szkoły, lubią jeździć nagrzanym autem rano, plus frajda na drodze gdy jadę sam po okolicy

- wszystkie trasy robię teraz ICE, wyjątkowo teraz chciałem przetestować jazdę gdy jest infrastruktura SC po drodze, przecież podobno BEV nie są słabe w trasie, tylko brak infrastruktury

Efekty jak w moim podsumowaniu: +40% dłuższy czas przejazdu na długiej trasie non-stop.
Piszę tu głównie by ludzie mieli obiektywny obraz stanu BEV na dziś, bo za dużo tu niepoprawnych optymistów i bezkrytycznych czcicieli, po co ma być więcej sfrustrowanych użytkowników.
Podstawą dobrych decyzji jest pełna informacja, której tu brak, a fakty i liczby jak widzę wywołują wręcz agresję.
Mam nadzieję że pomogłem.