Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

nabrU

Moderator
bo to jest jedyne wiarygodne źródło informacji na elektrostosie Tesli ;)

Serio tak myślisz? To jest dość dosadne stwierdzenie nawet jeśli okraszone uśmieszkiem 🤔
 

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler Mam 2 pytania które mnie bardzo nurtują:
- niedługo minie Tobie 4 lata z Tesla, kiedy myślisz się pożegnać ze swoim egzemplarzem?
-jakie auto zastąpi Twoją TM3? *Domyślam się że już się nie wpakujesz w Teslę/BEVa patrząc jak bardzo mordujesz się że swoim autem.
Chętnie odpowiem, choć już odpowiadałem na te pytanie tak dużo razy że nie chce drażnić @nabrU że znów coś piszę.
- Nie widzę na dziś żadnego auta BEV które by przekonało mnie do zakupu. Żaden nie spełnia mych wymagań by zastąpić całkiem ICE. Widzę też wciąż te same problemy z serwisem przez które już przeszedłem - awaryjność, problemy z częściami i diagnostyką.
Jeżeli już coś bym musiał to coś małego na miasto (mam sytuacje że Tm3 jest za duża), wtedy szczerze cokolwiek co ma 150-200km po mieście zimą, ma ogrzewanie z aplikacji, kamerę cofania i tanie i dostępne części. Niedrogi VW eUP za mną wciąż chodzi.
- Moją Teslę traktuje teraz jako fun car, świetne trzymanie, responsywność i dynamika, plus zawieszenie które pozwala na wiele więcej na drodze niż większość sportowych samochodów - to są niewątpliwie zalety, których nie ma już np 3 HL. Nie ma na co zamienić lepszego w tej dziedzinie. Jak się zepsuje to nie jest mój podstawowy samochód, mogę poczekać.
- Większość rzeczy które się psują mam już wymienione :)
- Jeden BEV przydaje mi się na jazdę wkoło komina i bliskie trasy w zasięgu.
- Przez 4 lata intensywnej eksploatacji (zwłaszcza tuż po zakupie - zrobione ok 60k km przez pierwsze 1.5 roku) dokładnie poznałem wady i zalety mego samochodu względem tego czego potrzebuje. I generalnie użytkuje go teraz tak aby się wpasowywał w te potrzeby - głównie odwożę dzieci do szkoły, lubią jeździć nagrzanym autem rano, plus frajda na drodze gdy jadę sam po okolicy:)
- wszystkie trasy robię teraz ICE, wyjątkowo teraz chciałem przetestować jazdę gdy jest infrastruktura SC po drodze, przecież podobno BEV nie są słabe w trasie, tylko brak infrastruktury ;) Efekty jak w moim podsumowaniu: +40% dłuższy czas przejazdu na długiej trasie non-stop.

Piszę tu głównie by ludzie mieli obiektywny obraz stanu BEV na dziś, bo za dużo tu niepoprawnych optymistów i bezkrytycznych czcicieli, po co ma być więcej sfrustrowanych użytkowników.
Podstawą dobrych decyzji jest pełna informacja, której tu brak, a fakty i liczby jak widzę wywołują wręcz agresję.
Mam nadzieję że pomogłem.
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
- wszystkie trasy robię teraz ICE, wyjątkowo teraz chciałem przetestować jazdę gdy jest infrastruktura SC po drodze, przecież podobno BEV nie są słabe w trasie, tylko brak infrastruktury ;) Efekty jak w moim podsumowaniu: +40% dłuższy czas przejazdu na długiej trasie non-stop.
No ale nie robiłeś ładowań pod optymalizację czasu, tylko robiłeś ładowania na SuC, bo za darmo. I tu jest główny problem w twoim podsumowaniu, bo czytelnik może być pod wrażeniem, że każda długa trasa non-stop to jest +40%, co jest po prostu nieprawdą (czy może nawet kłamstwem).
Mam nadzieję że pomogłem.
Raczej nie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
No ale nie robiłeś ładowań pod optymalizację czasu, tylko robiłeś ładowania na SuC, bo za darmo. I tu jest główny problem w twoim podsumowaniu, bo czytelnik może być pod wrażeniem, że każda długa trasa non-stop to jest +40%, co jest po prostu nieprawdą (czy może nawet kłamstwem).

Raczej nie.
Pisałem jakie były założenia, a wg tych założeń wyszło +40% czasu ICE, więc nie zarzucaj mi nieprawdy, a wręcz kłamstwa. Jechałem tak jak jeździło by większość właścicieli Tesli mając infrastrukturę Tesli do dyspozycji. Nawet bez darmowych SuC mają najtańszy prąd w okolicy. Dlaczego miałbym płacić 3.50 na Ionity gdy mogę płacić 1.7 za kWh na SC?

Jak będzie infrastruktura żeby co 100-150km podładować się z okolic zera to pewnie poprawisz ten czas i będzie +20 do +30% czasu ICE. Dalej musisz zjechać z trasy, podłączyć, wjechać na autostradę - a to kosztuje czas.
Zresztą: mam propozycję:
Zrób tą samą trasę szybciej i taniej swoim ICE i pokaż gdzie się mylę. Udowodnij że kłamię! No pier..lić to każdy w necie potrafi, a w realu faja.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
@cooler jesteś dość radykalny w ocenie bev, bo jeździsz naprawdę długie trasy. Odkąd odkryłem samoloty to dla mnie długą podróżą jest 300 km, a okolice 500 km to już ekstremalnie długa podróż. I zgaduję, że jestem w większości. Dla mnie jedno ładowanie to nie dramat, zwłaszcza że takich tras nie będę robił częściej niż jedną na kwartał.
Do tego wykręciłeś Białystok-Ząbki średnią wyższą niż dozwolona prędkość na tej trasie i to samochodem z dużymi kołami (performance). Jeżdżę samochodami ponad ćwierć wieku i zwyczajnie wiem ile musiałeś cisnąć.
Uważam, że jest ogromna różnica pomiędzy jazdą wyłącznie dookoła komina a trasami około 300 km po ekspresówkach, a na to przy legalnej prędkości już tesla pozwala.
Wiem, że w Polsce nie ma drogówki i do latania 1000 km kusi szybka jazda, bo jest bezkarna. Ale to trudno uznać za wadę tesli, że nie pasuje do takich rzeczy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Do tego wykręciłeś Białystok-Ząbki średnią wyższą niż dozwolona prędkość na tej trasie samochodem z dużymi kołami (performance). Jeżdżę samochodami ponad ćwierć wieku i zwyczajnie wiem ile musiałeś cisnąć.
Niekoniecznie - wszystko późno w nocy, trasa pusta, miałem zapięte 130 na tempomacie, parę razy przyspieszyłem żeby przepuścić szybkiego i taka ładna średnia wychodzi, zarówno Ząbki jak i ładowarka Coral z której startowałem leżą przy samej S8.
 
Top