Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Nie, to nie tylko zasięg i zużycie. Zresztą czepiasz się, jakby każdy inny samochód to był jeżdżący ideał, a wszędzie musisz iść na kompromisy. Tymczasem popatrzymy na kompromisy u innych. Naciągane wizyty serwisowe, zamulające oprogramowanie, które w niektórych markach nawet ładowania w trasie nie potrafiło uwzględnić, brak aktualizacji OTA, jedź pan sobie do serwisu, aha, a tak przy okazji to niedługo kończymy rozwój tego oprogramowania jakby ktoś pytał. Do tego marnie albo prawie wcale nie działające aplikacje, ewentualnie praktycznie żadne zabezpieczenia antykradzieżowe. Niepraktyczne wnętrza z lipnymi schowkami i otwartą 'półką' w tunelu środkowym (ni chu chu nie mogę tego trendu w KIA/Hyundai zrozumieć), do tego Tesla taka niby badziewiasta, a co u niektórych deska rozdzielcza z plastiku niczym klocki lego (EV6). Co tam jeszcze? Może brak OPD, albo jakieś bezsensowne machanie łopatkami od rekuperacji, a może brak frunka, najbardziej sensownego miejsca na kable, trójkąt itp., albo frunk wielkości pudełka płatków śniadaniowych. Ile musiałbyś wydać u konkurencji, żeby dzieciarnia miała opcję obejrzenia sobie bajki na ekranie z tyłu? Za przeładowanymi nie wiadomo po co dźwigienkami jakoś też nie tęsknię. Okazuje się, że pewne rzeczy da się zrobić dużo prościej i działa to dobrze. Jakby pozbierać różne bolączki konkurencji to robi się z tego niezła lista.

Jakież to są te istotne codziennie funkcje w takim razie? Tylko nie mów, że jakiś widok 360, bo jak tak to polecam kurs na prawo jazdy powtórzyć, czy inne bajery typu HUD albo łatający niedostatki oprogramowania producenta Android Auto. 'Może i nasz system jest do d..., ale patrz, podłączysz sobie telefon i będzie git.' :)

Co do ładowania kiedy jadę dystans tak do 370-380 km to tak, mam w pompie ładowanie ponieważ w 99% przypadków nie muszę go robić. Zdecydowanie wolę to niż zjeżdżać na ładowarkę i robić postój, którego nie potrzebuję. Wolę też dojeżdżać do celu we w miarę normalnym czasie, a nie snuć się prawym pasem, żeby mi baterii starczyło. Już wielu takich nieTesli mijałem na autostradach. Zresztą ciekawe czy będziesz miał to w pompie jak trafisz na niedziałającą, zajętą albo zamulającą ładowarkę. W Polsce jeszcze długo nie można mieć tego w pompie. A z tymi cenami to już naprawdę zabawny jesteś. Chodzi o jakieś wyprzedaże rocznika 2023 w porównaniu do nowej Tesli czy o wynalazki typu MG?

Przyznać muszę, że w TM3 HL dali d z kierunkowskazami i brakiem kamery z przodu. Nowy Y to nadrobił, ale nadal brak mi fabrycznej rolety, albo szkła o zmiennej przezierności jak w NIO. Półautomatyczny hak jak w produktach od VAG też by nie zaszkodził. Liczyłem też na większą baterię, a krzywa ładowania pewnie nadal będzie co najwyżej średnia. Tylko jak nie to co w zamian za rozsądne pieniądze i żeby nie stało 2 lata na placu? Bo krytykować łatwo, ale im dłużej się konkurencji przyglądam to coraz więcej baboli wychodzi.
Zgadzam się ze wszystkim, dorzuciłbym jeszcze odnośnie android auto i CarPlay vs os tesla. Przecież tego nie da się w żaden sposób porównać. Windows 3.11 kontra nowy Mac OS. Jak przypominam sobie korzystanie z nawigacji czy tam Spotify na CarPlay to śmiać mi się chce. I tak trzeba było klikać wszystko oprócz skipowania piosenek w telefonie. Plus kosmiczny drain baterii. Rozumiem, że można być dziadem przyzwyczajonym do własnej jaskini, sam czasami jestem, ale świat poza nią też istnieje i często odjechał już bardzo daleko.

Argument jakości wykonania gdzie produkt konkurencji wykonany jest z butelek pet to też klasyka i czołowy argument przeciw tesli w innych salonach.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Bo krytykować łatwo, ale im dłużej się konkurencji przyglądam to coraz więcej baboli wychodzi.
Dokładnie tak, pisałem to samo kilka stron wcześniej. Po przejrzeniu tego co tzw. tradycyjni producenci oferują można dojść do wniosku, że oni sądzą, że Tesla sama się zakiwa i wykończy więc nie muszą się specjalnie starać. Żenująca jakość wykonania, infotaiment niczym Windows 3.11, brak one-pedal czy kompromitujące zabezpieczenia antykradzieżowe (Koreańce). Szczególnie zawiedziony jestem tym co Ford oferuje bo bardzo cenię tego producenta za spalinowe samochody, których kilka zjeździłem w życiu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zgadzam się ze wszystkim, dorzuciłbym jeszcze odnośnie android auto i CarPlay vs os tesla.
W sensie że w Tesli się nie da, czy o co chodzi?
Przecież nie ma obowiązku używania w/w tworów.

Ja praktycznie nigdy ich nie używałem (raz na próbę i drugi jak jechałem po świeżo oddanej ekspresówce). Wbudowane nawigacje działają duuuużo lepiej i to od lat.
Mają większość potrzebnych funkcji teslowego systemu, niektóre aspekty nawet działają lepiej, bo nawigują po stacjach ładowania wszystkich firm.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ja praktycznie nigdy ich nie używałem (raz na próbę i drugi jak jechałem po świeżo oddanej ekspresówce). Wbudowane nawigacje działają duuuużo lepiej i to od lat.
Mają większość potrzebnych funkcji teslowego systemu, niektóre aspekty nawet działają lepiej, bo nawigują po stacjach ładowania wszystkich firm.
No pod warunkiem, że nie oddają nowych dróg obok ciebie, wtedy trzeba czekać na aktualizację - ja już od dwóch miesięcy tak jeżdżę.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dokładnie tak, pisałem to samo kilka stron wcześniej. Po przejrzeniu tego co tzw. tradycyjni producenci oferują można dojść do wniosku, że oni sądzą, że Tesla sama się zakiwa i wykończy więc nie muszą się specjalnie starać. Żenująca jakość wykonania, infotaiment niczym Windows 3.11, brak one-pedal czy kompromitujące zabezpieczenia antykradzieżowe (Koreańce). Szczególnie zawiedziony jestem tym co Ford oferuje bo bardzo cenię tego producenta za spalinowe samochody, których kilka zjeździłem w życiu.
A co ciekawe dokładnie to samo myślą Chińczycy o Teslach. Drogie, badziewie, zacofane technologicznie, kiepski i wolny infotainment, jedyny plus że jakoś jeździ. Polecam obejrzeć sobie parę filmów Out Of Spec z ostatniej wycieczki do Chin, jest tam pokazanych nie tylko wiele tamtejszych modeli ale i pokazany punkt widzenia przeciętnego Chińczyka. I porównując na przykład wyświetlacze czy szybkość działania softu to rzeczywiście Tesla nie ma się zbytnio czym bronić. Jak chińskie koncerny zaczną otwierać fabryki w Europie i na poważnie podejdą do zdobycia udziałów w rynku to zamiotą i legacy i Teslę.
 

solik

Pionier e-mobilności
przypominam sobie korzystanie z nawigacji czy tam Spotify na CarPlay to śmiać mi się chce. I tak trzeba było klikać wszystko oprócz skipowania piosenek w telefonie. Plus kosmiczny drain baterii.

dostalem za TM3 zastepcze Audi gdzie jest CarPlay, 2/10 uruchomien nie laczy przez 10 minut a baterie w iPhone zzera tak ze ladowarka indukcyjna nie nadarza z ladowaniem

w Tesli nigdy nie mialem poczucia ze mi brakuje CarPlay, wbudowany system jest cudowny bo czesto ma lepszy zasieg internetu niz ja w telefonie
 

blazej

Pionier e-mobilności
A co ciekawe dokładnie to samo myślą Chińczycy o Teslach. Drogie, badziewie, zacofane technologicznie, kiepski i wolny infotainment, jedyny plus że jakoś jeździ. Polecam obejrzeć sobie parę filmów Out Of Spec z ostatniej wycieczki do Chin, jest tam pokazanych nie tylko wiele tamtejszych modeli ale i pokazany punkt widzenia przeciętnego Chińczyka. I porównując na przykład wyświetlacze czy szybkość działania softu to rzeczywiście Tesla nie ma się zbytnio czym bronić. Jak chińskie koncerny zaczną otwierać fabryki w Europie i na poważnie podejdą do zdobycia udziałów w rynku to zamiotą i legacy i Teslę.
Z wieloma zarzutami w kierunku Tesli się zgadzam, ale kiepski i wolny (!) infotainment? Co z brednie. Używam iPada Air najnowszej generacji i to jest podobny poziom. Internet dodatkowo działa lepiej niż w moim telefonie, ekran się znakomicie przyciemnia wraz ze zmianą światła, nie ma refleksów, jest bardzo czytelny i jasny. A dotyk i szybkość działania to poziom urządzeń Apple.

Wspólnik ma nowiutką Kia Sportage i to jest przepaść totalna. Chińczycy może i są lepsi od Koreańczyków na tej płaszczyźnie, ale tutaj nie za bardzo jest co poprawiać w płynności działania i precyzji dotyku.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
A co ciekawe dokładnie to samo myślą Chińczycy o Teslach. Drogie, badziewie, zacofane technologicznie, kiepski i wolny infotainment, jedyny plus że jakoś jeździ. Polecam obejrzeć sobie parę filmów Out Of Spec z ostatniej wycieczki do Chin, jest tam pokazanych nie tylko wiele tamtejszych modeli ale i pokazany punkt widzenia przeciętnego Chińczyka. I porównując na przykład wyświetlacze czy szybkość działania softu to rzeczywiście Tesla nie ma się zbytnio czym bronić. Jak chińskie koncerny zaczną otwierać fabryki w Europie i na poważnie podejdą do zdobycia udziałów w rynku to zamiotą i legacy i Teslę.
Podali konkretny przykład samochodu bardziej nowoczesnego czy z lepszym infotaimentem ? Ciekawe czy za dwoje pojechali do tych Chin czy na jakieś zaproszenie ;-)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Podali konkretny przykład samochodu bardziej nowoczesnego czy z lepszym infotaimentem ? Ciekawe czy za dwoje pojechali do tych Chin czy na jakieś zaproszenie ;-)
hehe i teraz odnieś się do wszystkiego co nawet tu na forum znajdziesz... czy polecają auto z dobroci serca, czy z nadzieją, że ktoś użyje ich referala :) ...
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Na szczęście tesla daje samochody do samodzielnych jazd testowych, więc naprawdę można dokonać dobrego wyboru.
Jakbym czytał tylko forum, to mógłbym mieć dość spaczony pogląd na jej temat. Sporo entuzjastów i kilku hejterów pomijało cechy dla mnie istotne, za to często przeceniali zalety lub wady niestniejące.
 
Top