Cena/obejrzenie auta

Michal

Moderator
Coś mi to nie wygląda OK w wypadku PL (innych z resztą też). Czy to oznacza ze 60% ładowarek w PL (czyli jakieś 1798 z 2997 wszystkich DC według marcowego Licznika Elektromobilności) jest 800V. To chyba jakaś ściema :ROFLMAO:. niedawno właśnie dyskutowaliśmy na ten temat i liczby 'osiemsetek' były znacznie niższe (@Michal będzie dokładnie wiedział ;))
Nie będzie wiedział, bo danych o napięciu nie ma w bazie UDT :p
 

nabrU

Moderator
No to przyjmijmy, że wszystkie 300kW i powyżej to są 800V. Ile takich jest w PL?
 

nabrU

Moderator
Może i tak @vwir, ale taka 50-tka na 800V to czysta teoria (jak sądzę, nie jest na wyjściowe 800V skonfigurowana). Podobnie może być z takimi ~150kW. Stąd stawiam tezę, że 300kW+ to dopiero jest 800V.

Oczywiście mogę być w błędzie, ale na miejscu przyszłego właściciela CLA nie chciałbym się zdziwić, że na Orlenie 50kW Merc się nie chce ładować.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Może i tak @vwir, ale taka 50-tka na 800V to czysta teoria (jak sądzę, nie jest na wyjściowe 800V skonfigurowana). Podobnie może być z takimi ~150kW. Stąd stawiam tezę, że 300kW+ to dopiero jest 800V.
No i właśnie dlatego Ioniq 5 i EV6 wykręcają pełne 100kW na fastpointach, podczas gdy auta z instalacją 400V mają max 76kW?
Nie widzę tam na stronie ekoenergetyki wersji tychże ładowarek na 400V. Mają 800V i tyle. Przecież nikt nie będzie ich celowo ograniczał do 400V „bo tak”.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Serio, czy ktoś może podać (nawet szacunkowo) ile może być 'działających' na 800V ładowarek w PL, bo w długie dyskusje na ten temat nie chce mi się wchodzić?
 

nabrU

Moderator
OK czyli prawie 1800 ładowarek w PL jest 800V? No to w czym problem z CLA, będzie fantastycznie i nie ma co obawiać się kupna samochodu '800V only' :p
 

vwir

Pionier e-mobilności
OK czyli prawie 1800 ładowarek w PL jest 800V? No to w czym problem z CLA, będzie fantastycznie i nie ma co obawiać się kupna samochodu '800V only' :p
No w zasadzie to prawda. Goście od Mercedesa to nie tacy znowu kretyni jak niektórzy sądzą. Tylko nie wiadomo które to ładowarki są 400V - to jest moim zdaniem największy problem. Chyba, że nawigacja w samochodzie będzie miała w miarę rzetelne informacje.
 

boa

Posiadacz elektryka
No w zasadzie to prawda. Goście od Mercedesa to nie tacy znowu kretyni jak niektórzy sądzą. Tylko nie wiadomo które to ładowarki są 400V - to jest moim zdaniem największy problem. Chyba, że nawigacja w samochodzie będzie miała w miarę rzetelne informacje.
Tylko że akurat może pasować Ci do naładowania się taka 400V. I co wtedy? Mnie już przeszła ochota na CLA. Kolejny poziom planowania i myślenia. Bez sensu. Czasami lubię ładować się przy restauracjach / knajpkach po drodze, jest takich ileś i są tam różne ładowarki. A czas mi wisi, bo wchodzę na 1-2 godz.
No i czasem może być zdziwienie, jak akurat już musisz się naładować na trasie, a ładowarka okaże się niekompatybilna…
Jak dla mnie to taka idiotyczna oszczędność kosztow typu przyciski i dźwigienki od najczęściej używanych opcji w tesli.
Mercedes teoretycznie mógł zrobić z tego wielkie pozytywne PR-owe halo gdyby miał do tego przekonanie i poszedł za ciosem w droższych modelach. Obawiam się, że ten eksperyment może skończyć sie na CLA.
 
Top