S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Nie da się zrobić uniwersalnej tabelki. Jedną z przyczyn jest sama wartość początkowa auta.
dlatego zaproponowałem porównanie w obrębie Nissana. takiej okazji do porównania nie ma inna marka.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
śmiem twierdzić na forum EV, że w 2023 roku mamy okazję odczarować pewne dogmaty bo pojawiły się hybrydy szeregowe ( QQ, X-Trail) które w normalnej eksploatacji są bardzo zbliżone do elektryków
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Miałem Leafa 2 Tecna 2018 ( ma go teraz syn) full wypas. Super auto do jazdy na co dzien, sporadycznie w trasy z uwzglednieniem ograniczeń tego modelu.
157 tys zl kosztował. Ale potem tylko 500 zł 1den przegląd, opony i fitr kabinowy plus wycieraczki. W sumie kilka stówek. Ładowanie wg syna to ok 30% tego co za benzynę. Syn ma jeszcze Doblo 1,6 benzyna. Nie ma fotowoltaiki.
Hybrydy...? Bez sensu wg mnie. Z kazdym rokiem ten bezsens rośnie, w dobie cen paliwa, syfu i rozwoju infrastruktury ev
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Miałem Leafa 2 Tecna 2018 ( ma go teraz syn) full wypas. Super auto do jazdy na co dzien, sporadycznie w trasy z uwzglednieniem ograniczeń tego modelu.
157 tys zl kosztował. Ale potem tylko 500 zł 1den przegląd, opony i fitr kabinowy plus wycieraczki. W sumie kilka stówek. Ładowanie wg syna to ok 30% tego co za benzynę. Syn ma jeszcze Doblo 1,6 benzyna. Nie ma fotowoltaiki.
Leaf wychodzi na najbardziej opłacalne w zakupie auto, paradox? ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Hybrydy...? Bez sensu wg mnie. Z kazdym rokiem ten bezsens rośnie, w dobie cen paliwa, syfu i rozwoju infrastruktury ev
hybrydy ogólnie tak, zwłaszcza phev. ale taki kierunek jak Nissan to warty rozważenia
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ze mną na temat oplacalnisci nie pogadasz. Nigdy nie stosowałem tego kryterium. Leafa kupilem bo byl 1szy wypust, reklama i chcialem spróbować elektryka i od czegoś trzeba było zacząć
Nie zawiodłem sie,
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
no
Ze mną na temat oplacalnisci nie pogadasz. Nigdy nie stosowałem tego kryterium. Leafa kupilem bo byl 1szy wypust, reklama i chcialem spróbować elektryka i od czegoś trzeba było zacząć
Nie zawiodłem sie,
no to zagrajmy w deja'vu? masz 190k co wybierasz Jeep Avenger czy Nissan QQ e-force?
czysty elektryk czy hybryda szeregowa?
zapraszam do wypowiedzi również osoby nie posiadające elektryka ;)
 
Last edited by a moderator:

viallos

Pionier e-mobilności
@paradox @galux20 elektryczne samochody to opłacalny interes ... dla zamożnych. Musisz porównywać auta o podobnej charakterystyce i cenie np ja przeszedłem z Audi Q5 poprzez BMW GT3 do TM3LR która to właśnie miała być bezpośrednim następcą tego BMW bo jest do niego najbardziej zbliżona. Cenowo i jakościowo samochody podobne ze wskazaniem na ICE ale już fun z jazdy i moc to Tesla zostawia tamte ICE dużo w tyle. Jak bym chciał tamte samochody o podobnej mocy to niestety kosztowałyby dużo więcej niż Tesla.
Zostaje zatem eksploatacja.
We wrześniu gdy rozstawałem się z ICE faktury za paliwo z miesiąca opiewały na kwotę zbliżoną do 2k. Generalnie ostatnie miesiące to nie schodziłem poniżej 1,5k za paliwo a zdarzało się że były i faktury w sumie na ponad 2k. Teraz przez 3 miesiące zrobiłem Teslą ponad 10k kilometrów i średnia faktur za ładowanie z miesiąca to poniżej 500PLN. W tym czasie zdążyłem być kilka razy nad morzem, w naszych górach i tych nie naszych (Aplach) też.
Oczywiście mam PV na starych zasadach mocno przewymiarowane.
Ale masz rację nie opłaca się ICE :cool:

PS. o tym że fun z jazdy dużo większy niż każdym z poprzednich samochodów to nie wspominam.
Dodatkowo w trasie jeżdzę szybciej niż 99% ICE ... bo mogę ... a trasy pokonuję w podobnym czasie co ICE .. tak zatrzymuję się na lekki posiłek i potem na siku w ciągu 5h jazdy.
Ostatnio na powrocie znad morza wyprzedził mnie na trasie dokładnie 1 ICE ... resztę łykam jak świeże bułeczki .. Trocki jadące 90km/h żeby spaliły 4l wedle kompa też :)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
@paradox @galux20 elektryczne samochody to opłacalny interes ... dla zamożnych. Musisz porównywać auta o podobnej charakterystyce i cenie np ja przeszedłem z Audi Q5 poprzez BMW GT3 do TM3LR która to właśnie miała być bezpośrednim następcą tego BMW bo jest do niego najbardziej zbliżona. Cenowo i jakościowo samochody podobne ze wskazaniem na ICE ale już fun z jazdy i moc to Tesla zostawia tamte ICE dużo w tyle. Jak bym chciał tamte samochody o podobnej mocy to niestety kosztowałyby dużo więcej niż Tesla.
Zostaje zatem eksploatacja.
We wrześniu gdy rozstawałem się z ICE faktury za paliwo z miesiąca opiewały na kwotę zbliżoną do 2k. Generalnie ostatnie miesiące to nie schodziłem poniżej 1,5k za paliwo a zdarzało się że były i faktury w sumie na ponad 2k. Teraz przez 3 miesiące zrobiłem Teslą ponad 10k kilometrów i średnia faktur za ładowanie z miesiąca to poniżej 500PLN. W tym czasie zdążyłem być kilka razy nad morzem, w naszych górach i tych nie naszych (Aplach) też.
Oczywiście mam PV na starych zasadach mocno przewymiarowane.
Ale masz rację nie opłaca się ICE :cool:

PS. o tym że fun z jazdy dużo większy niż każdym z poprzednich samochodów to nie wspominam.
Dodatkowo w trasie jeżdzę szybciej niż 99% ICE ... bo mogę ... a trasy pokonuję w podobnym czasie co ICE .. tak zatrzymuję się na lekki posiłek i potem na siku w ciągu 5h jazdy.
Ostatnio na powrocie znad morza wyprzedził mnie na trasie dokładnie 1 ICE ... resztę łykam jak świeże bułeczki .. Trocki jadące 90km/h żeby spaliły 4l wedle kompa też :)
dziękuję za tą jakże ciekawą wypowiedź i odpowiem cytując ciebie z innego wątku: "Częściowo się zgodzę .. ale powtórzę to co wtedy wydedukowałem .. kluczem jest rodzaj samochodu i infrastruktura." i w tym kontekście napisz elektryk czy hybryda szeregowa?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Mnie intryguje ile nowych BEV branych jest przez ludzi dla siebie a ile na różnego rodzaju działalności. Może ankieta na forum?
 
Top