Consigliero ID.3 1st

vwir

Pionier e-mobilności
Taki mój komentarz - przy takich wymaganiach powinieneś raczej zerknąć na coś podwyższonego. Na przykład ZOE.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na przykład ZOE.
Właśnie z tych wszystkich małych elektryków ZOE najbardziej mi się podoba, niestety ilość problemów z tym autem i jakość obsługi to nie moja bajka. Wejdź na ich dowolne forum, toż to masakra. Jak ktoś jeździł wcześniej normalną bezawaryjną spalinówką i trafi na takie problemy że połowa obiecywanych funkcjonalności nie działa (w tym AEB!!!) to obrzydzi sobie elektryki do końca życia.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Widziałem problemy z wczesnymi egzemplarzami. Myślałem, że udało im się to już ogarnąć.
Hell, no! I nie chcę sprawdzać jak jest. Jeżeli problemy z CCS diagnozowali 2 lata, tak samo jak inne sprawy to ja dziękuje. Ale sam samochód - miodzo, nie zrobiony na siłę aby widać było że elektryczny, ładna bryła i miejsce w środku...
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Wszystko zaczęło ponownie działać, ale panowie z działu IT musieli nieźle namieszać, bo teraz Tronity do mnie pisze że przepraszają ale oni teraz muszą ogarnąć to co VW namieszało. Prawdopodobnie było to związane z aktualizacją która dziś pojawiła się w samochodzie a wczoraj w aplikacji. Jest teraz w aplikacji połączenie z We Charge, to znaczy mamy na mapie zaznaczone punkty które z We Charge mają roaming, ale chyba nie chciałbym się rozliczać w roamingu, bo cena za KW ponad 3 PLN. Natomiast nowy kafelek We Charge wyświetla mapę, podobnie jak w aplikacji ale dane co do mocy ładowania chyba podaje trochę na wyrost. W We Charge możemy się ładować na GreenWay, ale na Orlenie tylko siku. Co do samego auta i jego wielkości w środku, to nie mogę się odnieść do wzrostu mając 176 i w każdym miejscu w aucie jest dla mnie ok, a ID.4 jest dla nas zbyt duży w środku. Natomiast co do pokręteł oraz dźwigienek, może to zbyt duża zmiana przyzwyczajeń. Odniosę się jeszcze do wrażenia z nowym softwarem, wydaje mi się że system startuje dłużej niż we wcześniejszej wersji.
 

Attachments

  • E2B4298C-0D06-4AE5-8745-A70B70272C9F.jpeg
    E2B4298C-0D06-4AE5-8745-A70B70272C9F.jpeg
    288,5 KB · Liczba wyświetleń: 3
  • 105CD794-54F9-426C-B5E0-742DB81A52AF.jpeg
    105CD794-54F9-426C-B5E0-742DB81A52AF.jpeg
    373,4 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • 5D2896C2-4ECE-4C30-A037-1E8944FE9D17.jpeg
    5D2896C2-4ECE-4C30-A037-1E8944FE9D17.jpeg
    314,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 8A9633EF-52AF-46E8-9E30-9098CA7F34D8.jpg
    8A9633EF-52AF-46E8-9E30-9098CA7F34D8.jpg
    91,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • FD4C569C-5130-4971-BDAE-DBB532FBB9D6.jpeg
    FD4C569C-5130-4971-BDAE-DBB532FBB9D6.jpeg
    296,4 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • BCADCBDB-5D60-46D7-A440-9CC736E2B288.jpg
    BCADCBDB-5D60-46D7-A440-9CC736E2B288.jpg
    146 KB · Liczba wyświetleń: 3
  • BD6C0C62-0CB2-4259-957E-8AD6B33B1A18.jpg
    BD6C0C62-0CB2-4259-957E-8AD6B33B1A18.jpg
    136,2 KB · Liczba wyświetleń: 8

consigliero

Posiadacz elektryka
Czy to prawda że w VW są przeglądy co 15tys jak w spalinówce? Jeżeli tak to jakie koszty? Czy tylko sprawdzenie czy OK, ewentualnie wycieraczki i płyny czy coś jeszcze?
Wprawdzie podczas wizyty w serwisie który wgrał nowy software pan próbował naciągnąć mnie na serwis, ale na moje pytanie czy aby na pewno serwis jest po roku, u mnie w aucie widać jakieś czterysta dni do serwisu, pan się skonsultował i przyznał mi rację że serwis jest po 2 latach. Na przebieg chyba w tym wypadku nie patrzą bo u mnie 30 kkm
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wprawdzie podczas wizyty w serwisie który wgrał nowy software pan próbował naciągnąć mnie na serwis, ale na moje pytanie czy aby na pewno serwis jest po roku, u mnie w aucie widać jakieś czterysta dni do serwisu, pan się skonsultował i przyznał mi rację że serwis jest po 2 latach. Na przebieg chyba w tym wypadku nie patrzą bo u mnie 30 kkm
Jakbyś przy okazji podpytał ile kosztuje taki przegląd, oraz co sprawdzają byłbym wdzięczny. Za samą wymianę oleju w małym 1 litrowym samochodzie kasują 650pln, to jestem ciekaw ile zedrą z bogacza co oszczędza jeżdżąc na prądzie.
 

planzero

Fachowiec
Jakbyś przy okazji podpytał ile kosztuje taki przegląd, oraz co sprawdzają byłbym wdzięczny. Za samą wymianę oleju w małym 1 litrowym samochodzie kasują 650pln, to jestem ciekaw ile zedrą z bogacza co oszczędza jeżdżąc na prądzie.
serwis ma być poniżej 50% spalinowego - coś takiego pamiętam z rozmów u dealera przy odbiorze. Na tyle to było niedrogie, że olaliśmy pakiet serwisowy. Pakiet przeglądów do id.3 na 3 lata kosztuje 1190 zł - to daje jakieś pojęcie o kosztach VW>

Czytałem twoje wrażenia z ID3. Trochę mnie dziwi kilka spraw. Mam 181 i bardzo dużo miejsca nad głową - nie wiem, jak miałeś te fotele ustawione, ale coś tu nie pasuje :) Nie rozumiem też za bardzo, dlaczego niby to auto nie jest dobre do miasta? przecież to jest kompakt wielkości golfa - niemal identyczny> czy golf też się nie nadaje do miasta? z jakiego powodu?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Trochę mnie dziwi kilka spraw. Mam 181 i bardzo dużo miejsca nad głową - nie wiem, jak miałeś te fotele ustawione, ale coś tu nie pasuje :) Nie rozumiem też za bardzo, dlaczego niby to auto nie jest dobre do miasta? przecież to jest kompakt wielkości golfa - niemal identyczny> czy golf też się nie nadaje do miasta? z jakiego powodu?
Już odpisuję: mam 186 i bardzo lubię pionowo postawione oparcia i w takiej konfiguracji miałem już mało miejsca nad głową. Pytanie czy może masz szklany dach - powinno być więcej miejsca. Nie wiem czym jeździłeś do tej pory ale dla mnie z lewej strony głowy jest naprawdę ciasno - podkreślam: jak dla mnie. Z wrażeniami jest ciężko dyskutować na argumenty, a były takie: chaos, niewygoda i ciasno u góry.
Co do samochodu do miasta: rzecz w tym że lepiej mi pasują jeszcze mniejsze niż golf, zresztą golf spuchł bardzo i Polo teraz jest dla mnie max tego co do miasta znoszę, lepiej się czuję w niskich samochodach - lepszy ogląd na otoczenie blisko samochodu a ID3 jak i ID4 siedzi się niewygodnie (bo na baterii) ale jednak wyżej. I znowu - to moje preferencje.
Nowy golf to już jest wielkości prawie jak stare passaty :)
Najlepszym samochodem do miasta jest moja Toyota Tercel, mała, wąska ale zwinna i krótka (ale z normalnym bagażnikiem). Waży 920kg i ma silnik 97KM w 3 biegowym automacie, przełożenie kierownicy jak w gokarcie co daje niesamowitą lekkość jazdy i prowadzenia. Niestety ma swoje lata i zresztą syn, któremu dałem Passata Kombi a który przejechał się parę razy Tercelką, zapierdzielił mi ją i woli jeździć maluszkiem, więc czegoś szukam dla siebie.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Wychodzi na to vw up, lub city go ma w moim odczuciu więcej miejsca u góry niż ID.3 ale siedzi się jak na taborecie. Mam nadzieję że siedzenie tym ID.3 nie było w najwyższej pozycji, bo wtedy rzeczywiście u góry może być ciasno.
 
Top