Głosowanie na lokalizację SuC

Jestem teraz na SuC w Krakowie. Dużo lepiej nie jest, 42 kW aktualnie.
Byle się doczekać rozbudowy, upały pewnie nie pomagają.

Wracając do głównego tematu wątku to na razie też cudów nie ma, zakładam że zdemotywowały nas w PL podane daty uruchomienia stacji. Oby się jednak na koniec kwartału okazało że nie jest tak źle i chociaż jedna lokalizacja wejdzie. Niby jak nie to zawsze jest szansa, że kolejny kwartał odpali nam gwiazdkę na paru kolejnych, ale chciałbym żeby "ssanie" na SuC było widoczne.

Z mojej własnej perspektywy działa to w ten sposób, że póki jeżdzę starą wolno ładującą się S-ką i SuC są darmowe to jestem w stanie znosić "niedogodności" typu dzielenie mocy, czekanie czy konieczność jazdy w dziwne lokalizację. Ale gdybym chciał śmigać Plaidem/Roadsterem to bardzo przepraszam, ale już "oczekuję" że na każdym możliwym punkcie ładowania będzie 150kW+ bez żadnego dzielenia się. Plus więcej Service Centers ale tutaj niby coś się dzieje (a że od paru lat to inna sprawa).
 

sd tosia

Fachowiec
Co do widoku polecam jeszcze ten: Laßnitzhöhe, Austria - dojazd masakryczny wąską drogą ale widok też przedni :)
Rok temu w nocy udało mi się jakoś trafić, zjazd z asfaltu trudno dostrzec o 1:00 w nocy, kocyk na asfalt i podziwianie Galaktyki.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Chyba się doczekaliśmy startu - w Krakowie w Bonarce coś się zaczęło dziać - zagrodzili bardzo dużą część parkingu (jakieś 28-30 miejsc parkingowych) przylegającą do SuC, pomalowali coś na ziemi jakieś plany pod budowę.

View attachment 12050
View attachment 12051
View attachment 12052
Tak już było w poniedziałek. Niech robią, najważniejsze jednak to moc, bo z tym jest marnie. Teraz przy pełnym obłożeniu leci te 40+ kW. Jak jedno z tandemu A/B tylko zajęte to 78-79 kW. Jak niedawno dwa stanowiska były nieczynne to dało się dobić do około 130 kW ładując solo, ale to chyba tylko późną nocą można tak trafić. Generalnie w Krakowie natenczas mamy Charger, bez Super. Oby się poprawiło bo zapotrzebowanie jest duże.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Tak już było w poniedziałek. Niech robią, najważniejsze jednak to moc, bo z tym jest marnie. Teraz przy pełnym obłożeniu leci te 40+ kW. Jak jedno z tandemu A/B tylko zajęte to 78-79 kW. Jak niedawno dwa stanowiska były nieczynne to dało się dobić do około 130 kW ładując solo, ale to chyba tylko późną nocą można tak trafić. Generalnie w Krakowie natenczas mamy Charger, bez Super. Oby się poprawiło bo zapotrzebowanie jest duże.
Kilkaset metrów obok Bonarki jest zajezdnia autobusowa z ładowarkami autobusów o łącznej mocy 4.4 MW, to byłe poprzemysłowe tereny więc raczej z mocą nie powinno być problemu.

Obecnie są zainstalowane stare ładowarki które max dawały 120kW bez dzielenia, ostatnio ciągle awarie jednego słupka chyba spowodowały, że przycięli moc.
 

Piotr

Zadomawiam się

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tylko niestety zlokalizowane w centrum Krakowa przez co dojazd w godzinach 8-18 byłą naprawdę wymagający.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Tylko niestety zlokalizowane w centrum Krakowa przez co dojazd w godzinach 8-18 byłą naprawdę wymagający.
Nie jest tak źle z obwodnicy pod warunkiem, że się zna te rejony i wybierze odpowiedni węzeł na zjazd i wyjazd. Dojazd jest możliwy z węzłów Wieliczka i Łagiewniki drogami dwie jezdnie po kilka pasów. Są korki, ale zazwyczaj tylko w jednym kierunku, więc można to ogarnąć tylko trzeba wiedzieć jak.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Tylko niestety zlokalizowane w centrum Krakowa przez co dojazd w godzinach 8-18 byłą naprawdę wymagający.
Centrum? Bez przesady. Ostatnio jak skończyły się remonty w okolicy to z A4 nawet przy sporym zatorze na jednym skrzyżowaniu dojechałem tam w jakieś 6 minut. Może być odrobinę gorzej około 8-9 rano, ale do centrum to tej lokalizacji bardzo daleko.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie jest tak źle z obwodnicy pod warunkiem, że się zna te rejony i wybierze odpowiedni węzeł na zjazd i wyjazd. Dojazd jest możliwy z węzłów Wieliczka i Łagiewniki drogami dwie jezdnie po kilka pasów. Są korki, ale zazwyczaj tylko w jednym kierunku, więc można to ogarnąć tylko trzeba wiedzieć jak.
No tak trzeba jechać w przeciwnym kierunku:D

Centrum? Bez przesady. Ostatnio jak skończyły się remonty w okolicy to z A4 nawet przy sporym zatorze na jednym skrzyżowaniu dojechałem tam w jakieś 6 minut. Może być odrobinę gorzej około 8-9 rano, ale do centrum to tej lokalizacji bardzo daleko.
Nie mówimy o Rynku, ale Bonarka zaraz za drugą obwodnicą jest w dość mocno obciążonym.

Tak czy inaczej dobrze że rozbudowują.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dobrze, że coś rozbudowują.
Tyle, że jeśli to centrum handlowe to tam powinno być ze 20+ punktów ładowania, ale AC (powiedzmy 11kW) wtedy idzie się na zakupy czy jedzonko i ze 2 godzinki się spędza, a samochód się wtedy trochę doładowuje.
A tak jak inni wspomnieli, każdy kto się szybko będzie chciał doładować musi zjechać z trasy, dostać się do CH Bonarka, wjechać na podziemny parking i dopiero ładować. Ideał to nie jest ale rozumem, że ta lokalizacja ma niezbędną moc wymaganą dla SuC stąd niestety kompromisy.
 

piotrazz

Fachowiec
Dobrze, że coś rozbudowują.
Tyle, że jeśli to centrum handlowe to tam powinno być ze 20+ punktów ładowania, ale AC (powiedzmy 11kW) wtedy idzie się na zakupy czy jedzonko i ze 2 godzinki się spędza, a samochód się wtedy trochę doładowuje.
A tak jak inni wspomnieli, każdy kto się szybko będzie chciał doładować musi zjechać z trasy, dostać się do CH Bonarka, wjechać na podziemny parking i dopiero ładować. Ideał to nie jest ale rozumem, że ta lokalizacja ma niezbędną moc wymaganą dla SuC stąd niestety kompromisy.
W Warszawie - Arkadia ma taki właśnie setup - sporo słupków AC. Wtedy nie ma ciśnienia, żeby szybko wracać z zakupów i przestawiać auto. DC ma największy sens przy trasie, ale tak jak wspomniałeś, że być może nie ma alternatywy ze względu na dostępną moc.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Dobrze, że coś rozbudowują.
Tyle, że jeśli to centrum handlowe to tam powinno być ze 20+ punktów ładowania, ale AC (powiedzmy 11kW) wtedy idzie się na zakupy czy jedzonko i ze 2 godzinki się spędza, a samochód się wtedy trochę doładowuje.
A tak jak inni wspomnieli, każdy kto się szybko będzie chciał doładować musi zjechać z trasy, dostać się do CH Bonarka, wjechać na podziemny parking i dopiero ładować. Ideał to nie jest ale rozumem, że ta lokalizacja ma niezbędną moc wymaganą dla SuC stąd niestety kompromisy.
Mogło być gorzej, np. Galeria Krakowska. Był temat zresztą niedawno o montażu tam 6 lub 8 złączy DC Greenway, gdzie tutaj zwłaszcza AC miałyby sens. Co do Bonarki to idealnie by było np. na stacji Shell prawie przy samym zjeździe z A4, albo mini galeria po drugiej stronie ulicy, ale tam więcej jak 4 stanowiska by pewnie nie weszły, a w Bonarce z pojemnością parkingu nie ma problemu. Infrastruktura gastro też dużo lepsza niż parówa ze stacji.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Bonarka w teorii powinna wyglądać tak jak niżej, a te SuC powinni postawić gdzieś blisko A4 lub S7... Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma

 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Bonarka w teorii powinna wyglądać tak jak niżej, a te SuC powinni postawić gdzieś blisko A4 lub S7... Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma

Widać, że mocno odzwyczaiłeś się od polskich realiów. Kabel z mocnym prundem to tu wielki problem. Więc tak to właśnie wygląda, cieszymy się z tego co jest.
 
Last edited:

marco_25

Posiadacz elektryka
W Warszawie - Arkadia ma taki właśnie setup - sporo słupków AC. Wtedy nie ma ciśnienia, żeby szybko wracać z zakupów i przestawiać auto. DC ma największy sens przy trasie, ale tak jak wspomniałeś, że być może nie ma alternatywy ze względu na dostępną moc.
Gdyby jeszcze cena na tych słupkach była konkurencyjna do SuC. Co by nie mówić o Bonarce to do godziny na starym SuC załaduje się do oczekiwanego poziomu w cenie 1,6 pln/kWh. GW chyba już mogłoby obniżyć ceny bo tyle płacę na AC w abonamencie max :(
Zobaczymy jak zadziała ustawa nakazująca instalację punktów ładowania na parkingach przy sklepach wielkopowierzchniowych, patrząc na ostatni ruch biedronki i powerdot to na pewno tanio nie będzie.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Gdyby jeszcze cena na tych słupkach była konkurencyjna do SuC. Co by nie mówić o Bonarce to do godziny na starym SuC załaduje się do oczekiwanego poziomu w cenie 1,6 pln/kWh. GW chyba już mogłoby obniżyć ceny bo tyle płacę na AC w abonamencie max :(
Zobaczymy jak zadziała ustawa nakazująca instalację punktów ładowania na parkingach przy sklepach wielkopowierzchniowych, patrząc na ostatni ruch biedronki i powerdot to na pewno tanio nie będzie.
Ceny za AC to właśnie spory problem. Niedawno otworzyli 2 stanowiska Noxo 200 metrów od mojego biura. No i niby super gdyby nie 2,19 za kWh 😐
 
Top