Inicjatywa obywatelska w kwestii badań technicznych

Michal

Moderator
To skomplikowane ;)
Podobno to działa tak, że hamuje rekuperacją do kilku kmh, później hamulcami, a na koniec odwrotnie przyłożoną mocą do silnika, żeby końcowa fazą hamowania była łagodna.

TM3 LR ma z przodu PMM (permanent magnet motor), a z tyłu indukcyjny.
TM3 RWD ma chyba tylko PMM z tyłu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
co do zasady - ciekawi mnie, czy właśnie na podstawie tego, że na tarczy są ślady korozji (pow. cierna) w de uwalą przegląd?
ew. jeśli hamulce działają słabo i mają ślady jak powyżej, to jaki byłby wynik badania gdyby pacjent przeleciał kilka ostrych hamowań przed przeglądem...
w PL przeważnie, "słabsze" hamowanie, ze śladami (nie zgnilizną) korozji na pow. ciernych to pass z tłumaczeniem "mało używane" to tak jest.

co masz na myśli nierówne ślady? zagłębienia typu "rysa" równo dookoła? czy powierzchnia przylegania klocka?
Jeśli hamowały jak żyleta, to co się zmieniło w bezpieczeństwie?
To sa nierowne slady, u mnie w aucie.
Zdjecie troche przeklamuje bo wewnetrzna czesc tarczy jest normalna, ale zewnetrzna trzeba bedzie sie zajac.
 

Attachments

  • IMG_0190.jpeg
    IMG_0190.jpeg
    424,1 KB · Liczba wyświetleń: 60

viallos

Pionier e-mobilności
Co to za szrot pokazujesz :ROFLMAO::ROFLMAO:.

Chyba będę musiał u siebie popatrzeć 🫣
 

KrzysztofFly

Moderator
To sa nierowne slady, u mnie w aucie.
Zdjecie troche przeklamuje bo wewnetrzna czesc tarczy jest normalna, ale zewnetrzna trzeba bedzie sie zajac.
Tak wygląda moja, po 25kkm i 9 miesiącach.
386439648_721134026302366_5322887285155679892_n.jpg
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To sa nierowne slady, u mnie w aucie.
Zdjecie troche przeklamuje bo wewnetrzna czesc tarczy jest normalna, ale zewnetrzna trzeba bedzie sie zajac.
To zdjecie wyszlo zle, ale to troche tak wyglada.
 

Michal

Moderator
W poniedziałek mam przegląd pierwszej Tesli, to zobaczymy jak przejdzie :)
Przegląd bez problemu, a przy okazji zrobiłem zdjęcia tarcz hamulcowych (60 000 przebiegu 2021 TM3 AWD). Moim zdaniem nie ma się do czego przyczepić @krzyss ;)
 

Attachments

  • PXL_20231211_105914677.jpg
    PXL_20231211_105914677.jpg
    562,3 KB · Liczba wyświetleń: 45
  • PXL_20231211_110005995.jpg
    PXL_20231211_110005995.jpg
    408,6 KB · Liczba wyświetleń: 43

krzyss

Pionier e-mobilności
Przegląd bez problemu, a przy okazji zrobiłem zdjęcia tarcz hamulcowych (60 000 przebiegu 2021 TM3 AWD). Moim zdaniem nie ma się do czego przyczepić @krzyss ;)
Idealne sa ;)
Jezdzic obserwowac… a jak bedzie trzeba dam do przetoczenia :)
 

Michal

Moderator
U Ciebie, to mam wrażenie, że się klocek przyblokował po jednej stronie i tylko połowa bierze tarczę. Może warto byłoby chociaż z raz na te 90 000 km zrobić serwis ;)
To mi jeszcze zostało 30 000 km :D
 

krzyss

Pionier e-mobilności
U Ciebie, to mam wrażenie, że się klocek przyblokował po jednej stronie i tylko połowa bierze tarczę. Może warto byłoby chociaż z raz na te 90 000 km zrobić serwis ;)
To mi jeszcze zostało 30 000 km :D
Ale ja smaruje i robię Serwis hamulców raz na rok zawsze przed zimą, mam wrażenie że sytuacja się pogorszyła od kiedy parkuje na zewnątrz. Ale z menu serwisowego docieranie robilem tylko raz.
Mysle ze teraz poprosze o przetoczenie tarcz.
 
Top