Instalacja Tesla Wall Charger w domu

marmlo

Zadomawiam się
Dziś łącze się z ładowarka a tu ciekawostka zamiast podawać jakiś opór czy co ona tam podaję napisała w tej rubryce "ground conected" może dlatego że deszcz popadał i przez to poprawiły się parametry mojego uziomu. Będę badał sprawę dalej.
 

ŁukaszWP

Zadomawiam się
Wczoraj zainstalowałem gen3. Uruchomiła się, ustawiłem przez wifi 16A.
Wydawało się ze wszystko jest OK. Podłączyłem auto, zaczęło się ładować ale po chwili zaczęło przerywać i wyrzucało komunikat ze za duże napięcie ładowania. Chwile później wywaliło różnicowkę w rozdzielni i od tej pory wywala nawet jak Type 2 jest odłączone.
czy wall conector mógł się zepsuć? Ewentualnie czy jest jakiś reset?
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Sprawdź multimetrem jakie masz napięcie pomiędzy n a każdą z faz i pomiędzy fazami i czy masz n puszczone przez roznicowke. Powinno być rozdzielone od n głównego
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wczoraj zainstalowałem gen3. Uruchomiła się, ustawiłem przez wifi 16A.
Wydawało się ze wszystko jest OK. Podłączyłem auto, zaczęło się ładować ale po chwili zaczęło przerywać i wyrzucało komunikat ze za duże napięcie ładowania. Chwile później wywaliło różnicowkę w rozdzielni i od tej pory wywala nawet jak Type 2 jest odłączone.
czy wall conector mógł się zepsuć? Ewentualnie czy jest jakiś reset?
Stawiam ze masz problem z instalacja, albo cos sie upalilo zaraz po podlaczeniu. Robiles jakies pomiary, podlaczal elektryk ?
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
@ŁukaszWP Zmobilizowałeś mnie do skończenia i wrzucenia filmu.

 

ŁukaszWP

Zadomawiam się
Stawiam ze masz problem z instalacja, albo cos sie upalilo zaraz po podlaczeniu. Robiles jakies pomiary, podlaczal elektryk ?
Miałem wyciągnięta instalacje przez elektryka podczas budowy pod gniazdo siłowe, które nigdy nie było zainstalowane
Ja tylko podłączyłem pod nią wallboxa
jutro pomierzy multimetrem napięcia
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Sprawdź neutral. Nie może iść bezpośrednio gdy masz roznicowke. Zobacz na moim filmie. Tam masz wytłumaczone.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Wczoraj zainstalowałem gen3. Uruchomiła się, ustawiłem przez wifi 16A.
Wydawało się ze wszystko jest OK. Podłączyłem auto, zaczęło się ładować ale po chwili zaczęło przerywać i wyrzucało komunikat ze za duże napięcie ładowania. Chwile później wywaliło różnicowkę w rozdzielni i od tej pory wywala nawet jak Type 2 jest odłączone.
czy wall conector mógł się zepsuć? Ewentualnie czy jest jakiś reset?
Jest bardzo niskie prawdopodobieństwo by sprzęt od Tesli wygenerował sam z siebie taki problem. Niestety, ale jest znacznie większe prawdopodobieństwo że miałeś np. zamieniony/pomylony któryś przewód fazowy z neutralem. Do momentu do kiedy nie podłączyłeś samochodu EVSE (czyli wallbox) miał otwarte styczniki (a raczej przekaźniki mocy) i nic się nie działo. Dopiero jak podłączyłeś samochód to przekaźnik/i są włączane i płynie prąd. A jeśli było to źle połączone, to różne rzeczy mogły się przydarzyć - włącznie z zadziałaniem zabezpieczeń - np. warystorów. Niezależnie od wszystkiego, w takim przypadku jak Twój najlepiej ściągnąć elektryka w pierwszej kolejności.

Na pewno do czasu rozwiązania tego problemu absolutnie nie podłączaj samochodu do tej stacji w ramach testów. Pamiętaj że EVSE to mimo wszystko tańsze urządzenie niż PCS (Power Conversion System) - czyli "ładowarka" pokładowa.

Przykro to pisać, ale właśnie dlatego przed podpięciem samochodu, na nowo podłączonej Stacji powinno się zrobić testy przy pomocy dongla / emulatora. Miejmy nadzieję że mimo wszystko rozwiązanie jest proste i nisko-kosztowe dla Ciebie.
 

ŁukaszWP

Zadomawiam się
na 100% prąd jest tylko na przewodach fazowych
muszę się dogrzebać do neutrala w rodzielni bo jest tak upchnięty, że nie wiem gdzie jest podłączony, czy bezpośrednio do różnicówki czy nie
 

ŁukaszWP

Zadomawiam się
Na szczęście wszystko działa. Elektryk połączył N idący do wallboxa z innym N i razem wpiął w roznicowke i dlatego ją wywalało. Jak poprawiłem to wszystko jest ok👍
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Jako219

Zadomawiam się
Moi drodzy, podłączę się pod post. Elektryk wykonał podłączenie TWC. Początkowo miałem zapaloną kontrolkę na stałe pomarańczowa i zieloną. Po pogrzebaniu w telefonie i ustawieniu kilku elementów mruga zielona. Po podłączeniu do auta, ładuje jak na załączonym zdjęciu. Powinienem chyba coś jeszcze zrobić bo dioda zielona nie powinna mrugać, co?
 

Attachments

  • B426DC8A-2016-4574-83D5-3FDB61CA1E19.jpeg
    B426DC8A-2016-4574-83D5-3FDB61CA1E19.jpeg
    192,5 KB · Liczba wyświetleń: 18

Jako219

Zadomawiam się
Nie wiem ile to jest 62km/h przelacz na moc ladowania.
Miganie zielonej sygnalizuje aktywnosc wifi wallboxa.
Wyglada wszystko ok.
Przestała migać i swieci na zielono. Jak przełącza się na widok mocy i jak się nią steruje?
 

Jako219

Zadomawiam się
Przelacz w aucie … w sumie nie wiem czy sie da w aplikacji.
Starowac sie niczym nie da, ewentualnie na stale mozesz wybrac maksymalna moc ladowania.
Dzięki za pomoc. Zmieniłem w aucie na widok mocy i w appce amperami można regulować.
 
Top