Jak to/tamto działa, porady użytkowników

less

Posiadacz elektryka
W ramach ciekawostek dodam że z apki można też zamknąć, a potem otworzyć niro z kluczykami w środku. Czasem może się przydać jak chce się iść gdzieś bez kluczyków albo zostawić auto które ma przejąć inna osoba
 

dsc

Zadomawiam się
A mi dziś wyskoczył problem, który chyba nie był jeszcze opisywany na forum. Po włączeniu samochodu pojawia się taki komunikat, żeby jechać ostrożnie i nie gapić się ciągle na wyświetlacz, etc. Każdy z nas to widzi jak odpala Niro. I u mnie przycisk "Potwierdź", który trzeba w tej sytuacji odklikać, po prostu nie zmienił koloru i był cały czas szary (niedostępny). Zwykle trwa to ok. 20 sekund (irytująco długo, ale to osobny temat) zanim on się zrobi biały, tzn "klikalny", a dzisiaj po prostu nie pokazał mi się jako dostępny i tak jechałem z tym komunikatem, którego nie potrafiłem zdjąć z wyświetlacza. W ogóle nie reagował na nic i cały czas był wyszarzony.

Na końcu podróży musiałem zaparkować cofając i wskoczyła mi wtedy kamera, a jak obraz z niej znikł to już dało się wybrać "Potwierdź". Potem skojarzyłem, że samą kamerę można też uaktywnić przyciskiem na konsoli centralnej i to niekoniecznie jadąc do tyłu, po prostu w dowolnym momencie i pomyślałem, że może to by również pomogło. Do sprawdzenia kolejnym razem.
 

mimx

Fachowiec
Ten komunikat u mnie jest strasznie randomowy. Czasem daje się go "zrzucić" po sekundzie, czasem po 20. A czasem sam znika, gdy się go wystarczająco długo ignoruje.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Rozkminiam powoli moje EV, stąd kolejne pytanko:
- Co to jest tryb "przygotowania baterii do ładowania"? W jakiej sytuacji się go włącza? I jak się go włącza?
- I czy jest jakaś opcja "przygotowania baterii" przed jazdą? Pewnie chodzi o jej rozgrzanie, mogłoby być przydatne w zimie i przy parkowaniu na zewnątrz. Jeśli jest coś takiego to znowu = jak się to włącza?
Czy można te rzeczy robić przez Kia Connect?

Jeżeli temat był poruszany to pls nie linczujcie, nie udało mi się jeszcze znaleźć odpowiedzi.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To jest tryb przygotowania (rozgrzania) baterii przed szybkim ładowaniem zimą. Może być przydatny srogą zimą przy długiej trasie choć akurat w Niro przy jej limitach i tak to szału nie zrobi a zużyje kilka kilowatogodzin. Zdaje się że trzeba mieć ustawioną w nawigacji trasę do ładowarki żeby móc go włączyć ale sam jeszcze nie testowałem.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Sprawa: wkurza mnie, jak rzeczy włożone do schowka oraz telefon odłożony na "półeczkę" przy gniazdach USB latają "jak Żyd po pustym sklepie" podczas zakrętów. Czy ktoś obczaił jakąś antypoślizgową wykładzinę, którą by można wypełnić te przestrzenie?
Na razie jest dramat, wszystko mi tam lata prawo-lewo.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Do schowka pod podłokietnikiem jest pełno organizerów na aliexpess, można sobie coś wybrać. Do półeczki na ładowarkę ja włożyłem matę przeciwpoślizgową kupioną lata temu w sklepie 'wszystko po 2 zł' - akurat pasowała i działa świetnie.
 

Tompor

Zadomawiam się
No i nowe doświadczenie. Trasa ok 300 km, upał, klima działa, po ok 1h jazdy robi się gorąco, dmucha ciepłe, zużycie energii klima 0,0 kW, a więc nie działa, coś padło? Postój włącz/wyłącz i wszystko wraca do normy, działa klima. Samochodzik na bateryjkę jak komputer, czasami trzeba zrobić reset.
 
Top