Jak to/tamto działa, porady użytkowników

acc

Zadomawiam się
ad 1 - wystarczy że masz wyłączone auto climate - wtedy przechodzisz na klimę ręczną gdzie grzałka nie włącza się sama... potem w menu głównym wchodzisz w klimatyzacja i tam z prawej strony ekranu masz przyciski HEAT i AC

ad 2 - walczyłem z tym u wulkanizatora chcąc zostawić auto na N i wyjść z niego, ale ostatecznie się nie udało... Ale odkryłem coś takiego że będąc na N, otwieram drzwi i słyszę że automatycznie hamulac się zaciąga. Potem na konsoli (obok pokrętła zmiany biegów) WCISKAM wajhę P od ręcznego i hamulec niby się zwalnia, ale jak potem wychodzę z auta, to się zaciąga znowu... Możliwe że w tym scenariuszu jeszcze dochodziło zamykanie drzwi w międzyczasie, nie pamiętam :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się że przy elektrycznym ręcznym nie ma ryzyka zaciągania na mrozie. W starych autach chodziło o zamarzanie linki w pancerzu. Przy elektrycznym nie ma linki
Jesteś pewien? Nie widziałem układu hamulcowego w Niro, ale w moich dotychczasowych autach z elektrycznym ręcznym linki jak najbardziej były tak samo jak w manualnym ręcznym. Jedynie był siłownik, który za te linki ciągnął (zamiast manualnej dźwigni).

Możecie spróbować triku, który działa w citroenach (może w niro też się tak da). Po wyłączeniu auta i otwarciu drzwi ręczny się zaciągał, ale można było wtedy włączyć auto w accessory mode (czyli zapłon ale bez uruchomienia silnika) i wtedy wyłączyć ręczny. Po wyłączeniu auta i zamknięciu drzwi ręczny już się drugi raz nie zaciągał. Jakiś sposób musi być, bo nie byłoby jak wymienić klocków hamulcowych z tyłu ;)
 

less

Posiadacz elektryka
Jesteś pewien? Nie widziałem układu hamulcowego w Niro, ale w moich dotychczasowych autach z elektrycznym ręcznym linki jak najbardziej były tak samo jak w manualnym ręcznym. Jedynie był siłownik, który za te linki ciągnął (zamiast manualnej dźwigni)
W cee'd 2, civicu X, camry nie ma linek tylko silniczki przy zacisku. Widać i słychać je spod felgi. Może tak nie jest jednak w wszystkich autach, tego nie wiem
 

Olecki

Pionier e-mobilności
ad 1 - wystarczy że masz wyłączone auto climate - wtedy przechodzisz na klimę ręczną gdzie grzałka nie włącza się sama... potem w menu głównym wchodzisz w klimatyzacja i tam z prawej strony ekranu masz przyciski HEAT i AC

ad 2 - walczyłem z tym u wulkanizatora chcąc zostawić auto na N i wyjść z niego, ale ostatecznie się nie udało... Ale odkryłem coś takiego że będąc na N, otwieram drzwi i słyszę że automatycznie hamulac się zaciąga. Potem na konsoli (obok pokrętła zmiany biegów) WCISKAM wajhę P od ręcznego i hamulec niby się zwalnia, ale jak potem wychodzę z auta, to się zaciąga znowu... Możliwe że w tym scenariuszu jeszcze dochodziło zamykanie drzwi w międzyczasie, nie pamiętam :)
Ad1 - No właśnie tak robiłem i grzałka działała. Dziś rano doszedłem dlaczego - owszem miałem wyłączone auto climate, AC i HEAT ale włączoną opcje nawiewu tylko dla kierowcy (driver only). Mimo iż panel pokazuje iż grzałka jest wyłączona to w rzeczywistości chodzi i grzeje. Po wyłączeniu driver only nawiew zaczyna działać tak jak powinien - bez grzania.

Ad2 - Też już doszedłem jak to działa. Po wrzuceniu biegu P samochód zaciąga hamulec postojowy, naciskamy 'P' na konsoli i się zwalnia, wyłączamy zapłon. Trzeba powtarzać przy każdym parkowaniu bo chyba nie ma opcji permanentnego wyłączenia. Nie działa na innych biegach bo wtedy po otworzeniu drzwi samochód zaciąga hamulec.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
ad 1 - wystarczy że masz wyłączone auto climate - wtedy przechodzisz na klimę ręczną gdzie grzałka nie włącza się sama... potem w menu głównym wchodzisz w klimatyzacja i tam z prawej strony ekranu masz przyciski HEAT i AC
No dobra, po wczorajszym dniu jestem pewien że tak to nie działa. Rano po odpaleniu samochodu włączyłem sam nawiew, HEAT i AC wyłączone a według zużycia na wyświetlaczu +5 kW wobec takiej samej jazdy bez włączonego wentylatora. Z nawiewów nie leci gorące powietrze (może dla tego że teoretycznie temperaturę mam ustawioną na min. czyli 17 stopni) ale samochód się powoli nagrzewał.
 

Tompor

Fachowiec
Zakładając ten wątek myślałem, że rozdzielę wątek Niro EV 2023 na tych co oczekują na dostawę i tych co użytkują samochód. Ale nie wyszło, w wątku Niro EV 2023 jest wszystko, kto kiedy zamówił, na którym statku płynie, i tych co użytkują i chcą podzielić się doświadczeniami.
 

kiki111

Fachowiec
Wczoraj kolejna niespodzianka. Zamieniałem się z żoną na mieście samochodami i kluczyk Niro pojechał ze mna a niro bez kluczyka odjechała żona. Jakimś dziwnym trafem postanowiła zajechać do domu w drodze na zakupy więc sytuacja ujawniła się na podjeździe i mogła skorzystać z drugiego kluczyka, bo ja już byłem daleko w drugą stronę i by siedziała na parkingu pod sklepem.
Każde inne nasze auto przy takiej próbie od razu krzyczało "kluczyk poza pojazdem", Kia nawet się nie zająknęła.
Kolejna mała pierdoła którą łatwo można było rozwiązać porządnie a w Kii zabrakło kolejnej kropki nad i.
Do zamykania samochodu za każdym razem się już przyzwyczaiłem ale nadal się dziwię że tak to wymyślili.
 
Top