Jakie macie wrażenia po przejechaniu się samochodem na wungiel?

JM&JM

Posiadacz elektryka
Co tu dużo kryć, jak 4 lata temu zamawiałem to wszystkie ładowarki były moje :) Teraz już nawet się nie planuję gdzieś na trasie ładować bo przy S-ce na 100% w weekend trafiam na kolejkę... Dlatego dalsze trasy biorę ICE.
Moja psuja na szczęście ma awaryjny tzw osprzęt i jest słabo poskładany, ale jeździ zacnie, tu nie narzekam. Ale wiem też do czego się nadaje a do czego nie, jeżdżę na bieżąco nią i 2-ma innymi ICE więc mam porównanie. Czasem nawet Teslą i 4-ma ICE tego samego dnia... Bo lubię różne samochody i nie chcę zapomnieć jak się biegi zmienia (a nawet to lubię).
No i super! Dlatego mamy przynajmniej do 2035 wolny wybór. Właśnie o to chodzi aby myśl o BEV zacząć od sprawdzenia czy nasze wymarzone cztery kółka (nie koniecznie Audi) spełniają nasze oczekiwania i potrzeby?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Poprzednie auto miałem z fabrycznym webasto i to była przy tym dieselu konieczność. Bez na mrozie łapał temperaturę po kilkunastu km conajmniej, przy dużych mrozach jak był gęsty ruch to trzeba było go na wyższe obroty i niższy bieg niż normalnie bo wychładzał się.
Tak z ciekawości - dało się jednocześnie jechać i podgrzewać za pomoca Webasto?

Jakiś czas temu rzuciłem pomysł aby w BEV instalować coś w rodzaju Webasto, właśnie po to aby zimą nie marnować cennej baterii na ogrzewanie, a skupić się na jeździe i zasięgu. Pomyślcie tylko, webasto jeżeli chodzi o grzanie może praktycznie 100% energii z paliwa przekazać na grzanie kabiny i baterii, mamy zasięg jak latem kosztem jakiś 0.5l/h jazdy. Przygotowanie auta do podróży mogło by być do wyboru: albo z paliwa (gdy stoi z dala od kabla) albo (jeśli podłączeni) z prądu pompą ciepła. Wiem że w autobusach BEV jest taki patent, ale może fajnie jakby to się przyjęło w osobówkach? Rozwiązało by to wiele problemów zimowych...
 

viallos

Pionier e-mobilności

143km na prądzie, ładowanie DC i silniczek. Samochód idealny dla @cooler
 

blazej

Pionier e-mobilności
Dla @cooler to raczej M5 Touring. 18.6 kWh netto, 3.6 s do 100 km, duży bagażnik, prowadzi się jak to M od BMW. Tylko kosztuje tak ze trzy i pół TM3 przy znośnym wyposażeniu :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dla @cooler to raczej M5 Touring. 18.6 kWh netto, 3.6 s do 100 km, duży bagażnik, prowadzi się jak to M od BMW. Tylko kosztuje tak ze trzy i pół TM3 przy znośnym wyposażeniu :)
I waży chyba ponad 2.1 tony, nad czym fani boleją i nawet na forach BMW leci hate, do tego stopnia że ktoś z dowództwa się tłumaczył dlaczego
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Tak z ciekawości - dało się jednocześnie jechać i podgrzewać za pomoca Webasto?

Jakiś czas temu rzuciłem pomysł aby w BEV instalować coś w rodzaju Webasto, właśnie po to aby zimą nie marnować cennej baterii na ogrzewanie, a skupić się na jeździe i zasięgu. Pomyślcie tylko, webasto jeżeli chodzi o grzanie może praktycznie 100% energii z paliwa przekazać na grzanie kabiny i baterii, mamy zasięg jak latem kosztem jakiś 0.5l/h jazdy. Przygotowanie auta do podróży mogło by być do wyboru: albo z paliwa (gdy stoi z dala od kabla) albo (jeśli podłączeni) z prądu pompą ciepła. Wiem że w autobusach BEV jest taki patent, ale może fajnie jakby to się przyjęło w osobówkach? Rozwiązało by to wiele problemów zimowych...
Tak, przy -15 to była konieczność, bo inaczej to jechałeś na nawiewie minimalnym tylko na tyle żeby szyba nie parowała...
Dużo widziałem Leafów z NO z zamontowanym webasto "suchym".
Niektóre autobusy miejskie są grzane webasto.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie wiem na ile to ściema z tym raportem niemieckiego ubezpieczyciela Huk Coburg, ale jeżeli to prawda to w tym roku aż 34% niemieckich posiadaczy elektryków wróciło do spaliny.
w 2024 34%
w 2023 28%
w 2022 17.5%
w 2021 14.2%

Moim zdaniem ktoś tam źle opisał wynik. Ta liczba pewnie określa jak dużo osób które kupują i ubezpieczają nowe auto spalinowe ubezpieczyło także u tego ubezpieczyciela wcześniej nowe auto elektryczne. Chociaż ogólnie Niemcy odwrócili się od elektryków, cofneli się do 2020 jeśli chodzi o udział w sprzedaży i nastawienie do elektryków, szczególnie u tych starszych
1729097244804.png
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Tego nie znam, jakie to jest suche? Wymiennik ciepła - tylko powietrze bez grzania płynu? To drugie też by się przydało do baterii
suche grzeje tylko powietrze w kabinie
mokre jest wpiete w obieg wody
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dodam , że Webasto to jak Elektrolux (dawniej tak mówiono na odkurzacz) lub Rower (wiadomo)
Producenci mogą być różni a nazwa bierze się od firmy to po prostu "nagrzewnice postojowe"
 
Top