Ale jakie znaczenie ma czas? Załóżmy, że auto będzie stało cały czas i nie będzie jeżdżone i będzie mialo 55 procent soc bądź 70 procent soc, czas możesz wyjąć poza nawias, niezależnie jak ładujesz czy użytkujesz to czas płynie i bateria się starzeje. Dla mnie wymiar czasu nie ma żadnego znaczenia.Nie ma tam nic o degradacji baterii przez czas, a jest tylko przez cykle. Nie ma też informacji o poziomach typu 45-55 albo 20-55 itd. Degradacja przez cykle to 1/10 tego co przez czas.
Średni SoC na poziomie 75% to około 50% większą degradacja przez czas niż średni SoC na poziomie 55%.
Źródło https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.0411609jes/pdf
Podałeś artykuł z 2016 roku, mamy rok 2024, a w zasadzie 2025, w tym artykule są pewnie opracowane dane z roku 2010, 2012, może 2014. Czy jest tu ktoś kto w 2012 roku jeździł elektrykiem? Przecież to jest jakaś czysta teoria muzealna na dzisiejszy stan wiedzy praktycznej z milionów aut i realnych danych.