Juniper - czy warto czekać?

SokolEV

Posiadacz elektryka
Jak wiadomo nie jestem klientem na SUVy, ale zadziwia mnie, jak mało jest tutaj zachwytów nad Juniperem. Przecież przednia kamera to fajny update, a podwójne wszystkie szyby, czy frunk z rozwiązaniem z forda pumy (odpływ wody) to rewelacja.

Tej dźwigni (seryjnej!) kierunkowskazów to niesamowicie zazdroszczę przyszłym posiadaczom Y.

Przednia kamera to fajny update... tylko, że mają ją już od dawna wszystkie inne samochody oprócz Tesli. Podwójne szyby to już były w starym Y, chociaż teraz mają niby być jakieś lepsze "akustyczne". Odpływ wody z frunka (jeśli jest), to też raczej ludzie na to patrzą jak na kamerkę przednią, z nastawieniem "No wreszcie to dodali", a nie "Wow, jaka innowacja".

Z tą dźwignią, to nie wiem czy może nie wyłapałem sarkazmu, ale jeśli zazdrościmy komuś w samochodzie dźwigni kierunkowskazów, to już wiedz, że coś się dzieje :D.

Tak naprawdę myślę, że wielu jest sceptycznie nastawionych do obiecanek Elmo i czekają na testy, bo większość obiecywanych usprawnień i to tych najważniejszych, jest niewidoczna na zdjęciach. Nie zobaczymy na zdjęciu lepszego zawieszenia czy wyciszenia, nawet nie zobaczymy zoptymalizowanego zużycia (mimo, że to tylko kilka procent). To ktoś musi przetestować dopiero na fabrycznym egzemplarzu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad odpływ wody , to jak ktoś chce może sobie zrobić w każdej Tesli .Wystarczy kupić za kilka złotych cycek skręcany do zbiornika na wąż i ten poprowadzić pod samochód .Robota na godzinkę lub dwie.
Kierunkowskazy jak i kamerka, plus wentylowane tyłki , to jest wystarczające, aby uznać iż jest to spory lifting a nie jak w wielu markach dla picu.
Co spiepszyli i co jeszcze , to powiedzą nowi użytkownicy. Oby byli tacy co się np przesiedli a nie tylko dla ktorych to pierwszy elektryk lub Tesla
 

Eljal

Fachowiec
Dobra, sprawdziłem empirycznie jak to wygląda w zimę, bo w zasadzie prawie dwa lata mamy teslę i nigdy zimą trasy nie robiłem, dzisiaj warunki były idealne, minus 2 stopnie. Pojechałem do Łodzi i wróciłem do Wawy. Trasa do Łodzi nie miarodajna, bo był za duży ruch nie dało się normalnie jechać. Trasa powrotna można było normalnie z prędkością autostradową jechać, przed powrotem doładowałem do 90 procent na greenway w Galerii Łódzkiej. Zużycie na trasie powrotnej 248 Wh/km. Czyli zakładając, że ruszam ze 100% SOC i powiedzmy mamy pełno ładowarek po drodze, czyli idealnie mi pasująca ładowarka wypada przy jakimś SOC 7 czy 8 procent, to pierwszy odcinek robię 280 km, ale już po doładowaniu do 80 procent, kolejny odcinek to już tylko 200 km i postój na kolejne ładowanie. Takie zużycie zrobiłem bez boxa na dachu, z boxem byłoby zapewne około 270 Wh/km, czyli już całkowicie nieakceptowalnie. Także sprawdziłem empirycznie, że na taki wypad na narty jak trzeba 600 czy 650 kilometrów zrobić, to z boxem na dachu dość uciążliwa byłaby to podróż, niezależnie jaka infrastruktura by nie była.

Acha, dodam, że średnie zużycie z 36k km przebiegu mamy w tesli 184 Wh/km, to są głównie trasy latem/wiosną większość tego przebiegu plus miasto całorocznie. Gdyby dało się tak jechać zimą jak można latem, to jak dla mnie byłoby okay.
Uprzejmie proszę pamiętać o konieczności przerw 15
Długo się zastanawiałem jak to zrozumieć :ROFLMAO:
a potem piszą, że ostrzegal tylko nikt nie reagował
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Kierunkowskazy jak i kamerka, plus wentylowane tyłki , to jest wystarczające, aby uznać iż jest to spory lifting a nie jak w wielu markach dla picu.
Największy "minus" Tesli to update software OTA,
Pomyślcie ile doszło funkcjonalność które w normalny aucie były by liftem.
Do tego zmiany specki w trakcie np. HW4.
Stąd wydaje się że lifting jest mniejszy.
Gdyby było jeszcze 800V i 90kWh baterii to pewnie bym się nawet chwili nie zastanawiał nad podmianą, a tak moje poczciwe TM3 nie odstaje ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ciekawe czemu tak siadła sprzedaż 3 w 2024r, ponad 50%.
Może były duże zamówienie na 3 w 4 kwartale 2023, bo to nowość była.
Europa suvem/crosoverem stoi. 😉👍
Edit.
Społeczeństwo się starzeje, trudniej się wsiada do niskich aut, ot co…
Sam suvem jeżdżę z powodu wygody, a coupé tylko na POM 🤣
 

nabrU

Moderator
Wypowiedzi o transporcie nart przeniosłem tutaj:

 
Top