Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

nabrU

Moderator
Dlatego zapytałem i zapytam jeszcze raz Czy ktoś jeżdżąc na nich miał problem z trzymaniem bocznym na zakrętach albo hamowaniem na mokrym i naprawdę doprowadziło to do jakieś niebezpiecznej sytuacji? Czy to takie biadolenie żeby sobie ponarzekać?

Ja myślę, że przyczyna tego narzekania może być też zgoła inna. W PL potrzebujecie zimówek albo przynajmniej all season. Stąd jak ktoś założy miekkie zimówki czy też all season, to doświadcza 'lepszego trzymania' (kij że głośniejsze, bujają na zakrętach i zużywają się w 'oczach' i zużycie wzrasta o 10%). Że nie wspomnę o przyczepności w zimie (bo ta wiadomo jest atutem vs e-Primacy). Więc ludzie kupują CrossClimate'y czy FlexClimate ION i jest git bo i wilk syty (lepsza przyczepność, również w zimie) i owca cała (nie trzeba zmieniać opon 2 razy do roku) i wtedy e-Primacy stają się 'be'...

Oczywiście nie krytykuje użycia All Season jako takich (sam je kiedyś rozpatrywałem), żeby nie było.

Chce tylko powiedzieć że jak ktoś trafi na ten wątek i zacznie czytać to żeby sie nie przeraził to nie jest taka zła opona jak niektórzy piszą że do niczego się nie nadaje tylko na śmietnik. Pojeździć sobie na niej potestować, na szykanach, na pustych drogach, różnych nawierzchniach i samemu wyciągnie się wnioski. Tylko trzeba być świadomym do czego została stworzona na pewno nie do sportowej jazdy wtedy zmienić na jakieś PS i tyle. ;)

Amen i EOT (y)
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Może jeszcze zanim zamkniemy temat - jeśli ktoś dostaje fabryczne e-primacy i nie ma problemu z hamowaniem i pokonywaniem zakrętów na śliskiej nawierzchni - tylko się cieszyć. Jeśli natomiast ktoś rozważa zakup tych opon - to zdecydowanie polecam coś innego. Jeśli chodzi o oszczędność, moje aktualne Continental UltraContact NXT są równie ekonomiczne jak e-primacy, a można na nich przynajmniej jeździć bez obaw, że wylądujemy gdzieś w rowie ;)
 

karolsko

Zadomawiam się
Rozumiem że koło lekko się poślizgnie straci przyczepność przy deptaniu pedału bez namysłu w podłogę i to jest wielki dramat, ja tam akurat lubię jak tył troche gubi przyczepność i można polatać sobie bokiem ale tesla na to stety/niestety nie pozwala ;)
Dlatego zapytałem i zapytam jeszcze raz Czy ktoś jeżdżąc na nich miał problem z trzymaniem bocznym na zakrętach albo hamowaniem na mokrym i naprawdę doprowadziło to do jakieś niebezpiecznej sytuacji? Czy to takie biadolenie żeby sobie ponarzekać?
Założyłem ten wątek bo byłem ciekawy jakie ludzie mają wrażenia/doświadczenia na tej oponie. Jeździłem wieloma samochodami o różnej mocy po drogach i torach wyścigowych. Jestem raczej w grupie kierowców ze sporą świadomością co dzieje się z autem, albo co może się z nim stać. Potrafię wprowadzić auto w poślizg i je z niego wyprowadzić, nie zależnie czy było to w ramach zabawy czy sytuacji na drodze. Nie mam fanu jak podczas zwykłej trasy czy zjeździe z estakady auto mnie zaskakuje. Miałem kilka mało przyjemnych poślizgów na tej oponie, a jak wiemy auto EV trochę inaczej wychodzi z poślizgu niż klasyczne spalinowe. Tutaj zasada "if in doubt flat out" inaczej działa :)

Byłem bardziej zdziwiony jak ta opona się zachowuje bo nigdy nie wpadałem w tak dziwaczne poślizgi przy niskich i średnich prędkościach. 90% czasu samochód mam ustawiony na chill i daleki jestem od deptania w gaz co drugie światła. Moja teoria jest taka, że to jakaś wadliwa partia dlatego postanowiłem ją zareklamować. Podróżuję z rodziną i zależy mi na bezpieczeństwie, a ta opona mi go nie zapewnia.
To auto służbowe, więc mam większe możliwości. Jeśli leasing powie nie, to wtedy flota będzie się tym zajmować.
 

Slaww

Fachowiec
Daj znać jak się potoczył reklamacja, chociaż cudów się nie spodziewam. Ja zmieniłem te „plastikowe” opony na pilot sport 4 z homologacją tesli i jest ok :) tak samo jak na zimowych pirreli sottozero - na których zrobię 3 sezony zimowe, więc argument o twardej gumie, która jest śliska kosztem wytrzymałości się nie potwierdza (standardowe zużycie opony przy moich przebiegach, również w spalinowym samochodzie).
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Dziś miałem takie samo odczucie, mniej niż 40% gazu i nie dało się do 50 kmh przyśpieszyć, co za wstyd, bo na lewym pasie się ustawiłem, a prawy mnie wyprzedził spod świateł 😀

Biorąc uwagę na opony trzeba polecać AWD, ale opony można zmienić... lecz ja wciąż wolę tak się męczyć, niż nie zmieścić się w zakręcie, bo awd przykryje jak są to niebezpieczne gumy.
 
Top