Michal

Moderator
Ale dokładnie potwierdzasz, to co ja napisałem - producenci ICE nie potrafią w EV.
Teraz porównaj z:

Jeszcze lepiej, porównaj sobie mocne spalinowe BMW 3 z TM3 - masy są praktycznie takie same.
 
Last edited:

Kszychu

Pionier e-mobilności
Jeszcze lepiej, porównaj sobie mocne spalinowe BMW 3 z TM3 - masy są praktycznie takie same.
W porównaniu niemal każdego auta spalinowego segmentu D do TM3 wychodzi że te auta mają bardzo podobną masę. Słabsze spaliniaki są o około 100kg lżejsze. Co przy tej masie daje różnice w masie na poziomie 5%-6%
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W porównaniu niemal każdego auta spalinowego segmentu D do TM3 wychodzi że te auta mają bardzo podobną masę. Słabsze spaliniaki są o około 100kg lżejsze. Co przy tej masie daje różnice w masie na poziomie 5%-6%
A ile wazy bmw i4. ?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Można różnie podejść do kwestii porównywania masy ICE/BEV - biorąc model który występuje zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej, mamy różnicę wynikającą zasadniczo z rodzaju napędu (nie ma różnic np. w wygłuszeniu czy konstrukcji).
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Można różnie podejść do kwestii porównywania masy ICE/BEV - biorąc model który występuje zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej, mamy różnicę wynikającą zasadniczo z rodzaju napędu (nie ma różnic np. w wygłuszeniu czy konstrukcji).
Też nie do końca. Jeżeli auto powstało na platformie ICE porównanie nie ma zbytnio sensu ze względu na to że dostosowanie tej platformy do BEV ciągnie za sobą wzrosty masy ze względu na wzmocnienie konstrukcji
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Też nie do końca. Jeżeli auto powstało na platformie ICE porównanie nie ma zbytnio sensu ze względu na to że dostosowanie tej platformy do BEV ciągnie za sobą wzrosty masy ze względu na wzmocnienie konstrukcji
Tak samo, jak przypadku motocykli. Kiedyś miały pelne ramy, później role ramy częściowo, lub znacznie, przejął silnik. Różnica w wadze ogromną. Tak samo w przypadku ev, bateria może przejąć część ramy. W przypadku konwersji nie ma takiej opcji. Dodatkowo, projektując auto wokół baterii masz mniej strat materiału, niż upychając baterię w gotowym nadwoziu. A to też się przekłada na wagę.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Też nie do końca. Jeżeli auto powstało na platformie ICE porównanie nie ma zbytnio sensu ze względu na to że dostosowanie tej platformy do BEV ciągnie za sobą wzrosty masy ze względu na wzmocnienie konstrukcji
Jasne, że to nie jest idealna metoda, obiektywnej nie znajdziemy.
Koreańczycy twierdzili, że np. Niro było od razu projektowane pod różne rodzaje napędu, więc zakładam, że na tym przykładzie można próbować porównywać.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jasne, że to nie jest idealna metoda, obiektywnej nie znajdziemy.
Koreańczycy twierdzili, że np. Niro było od razu projektowane pod różne rodzaje napędu, więc zakładam, że na tym przykładzie można próbować porównywać.
Screenshot_20240216_151455_Acrobat for Samsung.jpg


Screenshot_20240216_151549_Acrobat for Samsung.jpg
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Jasne, że to nie jest idealna metoda, obiektywnej nie znajdziemy.
Koreańczycy twierdzili, że np. Niro było od razu projektowane pod różne rodzaje napędu, więc zakładam, że na tym przykładzie można próbować porównywać.
Ja bym się raczej zastanowił czy ta dyskusja w ogóle ma sens. Na pewno powinniśmy dążyć do zmniejszenia masy pojazdów, jednocześnie ilość crossoverów i suvów na naszych drogach rośnie. Ludzie nie są skłonni do kupowania małych samochodów bez względu na to czy to BEV czy ICE.
 

Najnowsze dyskusje

Top