Olecki

Pionier e-mobilności
Witajcie. Znalazłem film z długiej trasy NIRO EV dokładnie pokazujący możliwości baterii i auta. Przeszło 500 km bez problemu moim skromnym zdaniem :love: Prowadzący zaczyna test od 6:30. a filmów z NIRO EV ma kilka, pozdrawiam
No nie wiem, według tego co widać na filmie nie przekraczając 100 km/h max co osiągnął to około 130 Wh/km co przy rozładowaniu baterii prawie do zera daje blisko 500 km zasięgu. Wygląda na to że da się to zrobić ale 'Przeszło 500 km bez problemu' bym tego nie nazwał.
 

Jobski

Fachowiec
Na starcie przy 100% naładowania pokazuje mu zasięg 402km
Gościu poruszał się miasto + ichniejsza ekspresówka, maks prędkość 100km/h, czyli w naszych realiach drogi wojewódzkie.
Te 340km zrobił w 4 godziny czyli średnia prędkość oscylująca w okolicach 80-85km/h.
Zrobił 340km zostało mu 30% baterii i auto pokazuje zasięg 132km, 500 co najwyżej na oparach albo jak by więcej miasta / z górki było.
W realiach naszych ekspresówek obstawiam 400 na oparach a 350 na spokojnie od ładowarki do ładowarki.
 
Last edited:

Jobski

Fachowiec
Tutaj masz jego kolejny filmik, gdzie robi 496km na jednym ładowaniu, tak jak pisałem poruszając się drogami lokalnymi
Czas jazdy 9,5 godziny średnia prędkość wychodzi około 50km/h.
Co ciekawe w obu testach jedzie w trybie normal z rekuperacją ustawioną w połowie skali.
 

electricar

Zadomawiam się
Elektryk jest jak spalinowa. Jak ktoś muska gaz to spali 4. A jak cisnie to wyjdzie 8.5 w trasie. Ja np bmw i3 średnio robiłem 190. Ale raz zrobiłem normalna eko jazdę z odzyskiem poza miastem to pokazywało 274 km na klimie. Dojechałem do 230 km i nerwy puściły z jazda 50-60 km/h. Bateria 94h/ 30 kw. Więc uwazam ze przy 64 da się 500 km zrobić tylko trzeba mieć nerwy i temperaturę dobra na zewnątrz.

Druga sprawa baterie. Zgłębiam temat i stara niro ma baterie NCM 811 czyli najnowsze technologia baterii techmologi koreanskiej. A nową Niro dostaje NCM 622 czyli stara technologia i do tego chińska. Różnica w żywotności. 811 do 2000 ladowan. A 622 do 1000 ladowan. Takie info znalazlem przeglądaj fora zagraniczne.
 
Last edited:

dsc

Zadomawiam się
Jak się okazało mój model też już doczekał się VINu, więc wstępnie na wrzesień ma być :) :)

Takie dodatkowe pytanie, może ktoś wie - czy NiroEV będzie miała gniazdko 230V we wnętrzu samochodu? e-Niro miała taki patent, że z tylnego siedzenia można było pracować na ładującym się laptopie, było gniazdko zasilające w tunelu środkowym, oglądałem to osobiście. Natomiast NiroEV wiadomo ma V2L i przejściówkę, ale tego się używa na zewnątrz pojazdu.
 

electricar

Zadomawiam się
Jak się okazało mój model też już doczekał się VINu, więc wstępnie na wrzesień ma być :) :)

Takie dodatkowe pytanie, może ktoś wie - czy NiroEV będzie miała gniazdko 230V we wnętrzu samochodu? e-Niro miała taki patent, że z tylnego siedzenia można było pracować na ładującym się laptopie, było gniazdko zasilające w tunelu środkowym, oglądałem to osobiście. Natomiast NiroEV wiadomo ma V2L i przejściówkę, ale tego się używa na zewnątrz pojazdu.
ma miec 230 v w srodku. .
 

wartur

Nowy na Forum
Witam Przyszłych posiadaczy niro EV :) .
Mam pytanie do kolegów którzy mają już vin jakie wersje zamawialiście oraz kolor, bo ja zamówiłem w połowie maja M+SMT biały i na razie zero informacji od dealera....
 

dsc

Zadomawiam się
Ja dzwoniłem dosłownie dziś do mojego dealera i dowiedziałem się o VIN-ie, a co najlepsze mój "opiekun" od zamówienia NiroEV jest na urlopie i wiadomość przekazała mi zupełnie inna osoba, która akurat zerknęła w system i zobaczyła, że numer wskoczył :) ale mówił, że sprawa jest zapewne bardzo świeża. Pewnie dużo zależy od osoby jak kto czego pilnuje i sprawdza. Może być tak, że numer jest nadany, auto gotowe obok fabryki czeka, ale dealer nie ma w zwyczaju na bieżąco tego weryfikować. Trzeba chyba dzwonić tak raz w tygodniu i pytać.

Moja wersja to XL + HP + PL1, kolor CGE. Jak pisałem wcześniej, jestem z tych, którzy byli w kolejce na stare, skasowane zamówienie e-Niro, więc mogło to mieć jakiś wpływ na pewne przyspieszenie mojej realizacji zamówienia. Ale pewności nie mam, to tylko luźna spekulacja. Z wcześniejszych wpisów wynika, że VINy podostawali też ludzie, którzy zamawiali maj-czerwiec i trafili w kolejkę (a raczej świadomie wybierali).
 

electricar

Zadomawiam się
Ja mam L+HP Biała perła. Zamówienie początek czerwca. Auto z planowanej produkcji i nie mam póki co żadnego info ani vinu. Ostatni biały kolor dostępny wtedy z produkcji.
 
Top