Olecki

Pionier e-mobilności
Przesadzasz :)
Moze wiecej testuja w fabryce.
Moje miało 33km ale już mi się nie chciało robić afery. Część samochodów z produkcji powinna trafiać na wyrywkowe kilka kółek na torze testowym ale w takim przypadku licznik powinien zostać skorygowany, producenci mają do tego specjalne oprogramowanie.
 

kiki111

Fachowiec
47 to faktycznie sporo, nawet jak była szczegółowo testowana. U mnie było 14 co też mnie zdziwiło, bo to zdecydowanie więcej niż we wszystkich autach jakie do tej pory odbierałem.
Ale przynajmniej naładowana na 100%, a poprzednio zawsze pierwszy kierunek to najbliższa stacja bo były na głębokiej rezerwie.
 

dsc

Zadomawiam się
W temacie przebiegu auta to jeszcze warto w książce gwarancyjnej, którą wręcza Wam dealer sprawdzić datę tzw. przeglądu zerowego, jaki był robiony w kraju po przyjeździe auta. Tam jest też zapisany przebieg. Ja miałem dla przykładu na liczniku 18km gdy odbierałem samochód, a 14km mam wpisane przy tym przeglądzie. Więc jestem w stanie uznać, że diagnosta pojeździł samochodem, samo auto musiało potem z jakiegoś placu wjechać na lawetę, potem zjechać, pokręcić w salonie, być może pracownik salonu też zrobił kółko (na zasadzie, czy nie dostali kota w worku, choć wszystkie papiery się zgadzają). Wydaje mi się naturalne, że nowe auto płynące z Azji, które musiało po drodze zaliczyć statek, kilka lawet, placów postojowych (a dystanse w portach z łatwością liczy się z kilometrach, jeśli ze statku musiał przejechać na jakiś przejściowy parking, zanim pojawiła się laweta, i tak kilka razy) ma zrobione tak 10-15km. Fabryka pewnie też go sprawdziła i coś nabiła, a niekoniecznie wyzerowała.

Natomiast istotna może tu być różnica między przeglądem zerowym, a przebiegiem w dniu wydania. I na tym można złapać dealera, jeśli różnica wynosi tutaj np. 30km to ciężko to uzasadnić i warto poprosić o wytłumaczenie. Ja z moimi 4km różnicy nie robiłem problemu.
 

Octavo

Zadomawiam się
Kolejne informacje o wielkości produkcji elektryków KIA, tym razem za miesiąc sierpień.

Dla EV6 mamy tabelkę poniżej, dla Niro tylko dane liczbowe, Soul pomijam bo to mikro wolumen.

View attachment 6853
Nie widać przyspieszenia dla ich flagowego modelu, mało tego to najniższy wynik w tym roku...
LIPIEC dla EV6, suma to 9606 aut, w Korei 3049 i export to 6557.
SIERPIEŃ dla EV6, suma to 4778 aut, w Korei 1672 i export to 3106.

Dla Niro EV: 2298 aut sprzedanych/dostarczonych poza Koreą w miesiącu sierpniu ( vs 2246 w lipcu).

Może to dobrze, że nie spada jak w przypadku EV6, ale to chyba ma być ich bestseller?
Dla porównania Tesla Giga Berlin planuje produkcje 5000 sztuk modelu Y co tydzień w Q1 2023 (obecnie robią nieco powyżej 1000)...

Źródło: (https://insideevs.com/news/610329/kia-ev6-wholesale-shipments-august2022/)
Aktualizacja informacji o produkcji elektryków KIA, tym razem za miesiąc wrzesień.

Dla EV6 mamy tabelkę poniżej, dla Niro tylko dane liczbowe, Soul pomijam bo to mikro wolumen.

1666038228446.png
Lepszy niż w poprzednim miesiącu wynik ich flagowego modelu, oraz wzrost dla Niro EV.

Dla Niro EV: 4,521 aut sprzedanych/dostarczonych poza Koreą w miesiącu wrześniu ( vs 2298 w sierpniu).

Źródło: https://insideevs.com/news/616535/kia-ev6-wholesale-shipments-september2022/
 

acc

Zadomawiam się
Ja u dealera dostałem kilka opcji, wybrałem najtańszy wariant w PZU (pełne ubezpieczenie) i wychodzi 1,95% kwoty brutto z faktury zakupu.
 

Octavo

Zadomawiam się
Ja u dealera dostałem kilka opcji, wybrałem najtańszy wariant w PZU (pełne ubezpieczenie) i wychodzi 1,95% kwoty brutto z faktury zakupu.
Tak samo! Ten procent wychodzi przy płatności jednorazowej.
 
Top