HMS

Zadomawiam się
Dziś dostałem info od dealera że moja XL właśnie do nich przyjechała. Papiery będą w poniedziałek. Zamówiłem 6.06, z terminem odbioru 30.12, więc jest w terminie
Gratuluję, czy dobierałeś coś z opcji dodatkowych ? ( pompa, szyberdach...)
 

deniro

Zadomawiam się
W nowym niro ev jest taki problem że mając włączone radio i jest pendrive na USB z muzyką to co jakiś czas samoczynnie radio przełącza się na muzykę z USB, potem po kilku minutach znowu na radio. Wygląda jakby port USB rozłączał lub nie stykał. Sprawdzałem z różnymi pendrive'ami. Robiłem ostatnio też aktualizacje oprogramowania ale dalej to samo. Android auto również nie jest stabilne. Nie chce mi się trochę tracić czasu na ASO z takim głupstwem. Miał ktoś podobny problem ? Może w starej wersji też coś podobnego było? Myślicie że warto do ASO z tym jechać?
 

Tompor

Zadomawiam się
Tak wygląda jakby port USB nie kontaktował. Ja nie mam (na razie) takiego problemu. Głupstwo, ale drażni, nie działa ja bym poszedł do ASO. Jak znam złośliwość rzeczy martwych, to w ASO wszystko zadziała😄
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
W nowym niro ev jest taki problem że mając włączone radio i jest pendrive na USB z muzyką to co jakiś czas samoczynnie radio przełącza się na muzykę z USB, potem po kilku minutach znowu na radio. Wygląda jakby port USB rozłączał lub nie stykał. Sprawdzałem z różnymi pendrive'ami. Robiłem ostatnio też aktualizacje oprogramowania ale dalej to samo. Android auto również nie jest stabilne. Nie chce mi się trochę tracić czasu na ASO z takim głupstwem. Miał ktoś podobny problem ? Może w starej wersji też coś podobnego było? Myślicie że warto do ASO z tym jechać?
W Niro demówce rozłączało android auto, jakby port USB nie stykał. Może to globalny problem.
 
Last edited:

Tompor

Zadomawiam się
W Android Auto problem kabelka jest od wieków. W Sorento 2019 wszystko działało, a po jakimś czasie przestało (po aktualizacji AA). Zmieniłem kabel i działa ??? No porażka, ale to jest problem AA, nawet wprowadzili test kabla. Przerywanie połączenia z pendriv'em to inna sprawa.
 

dsc

Zadomawiam się
Padło dawno temu takie pytanie, więc w końcu się ogarniam :LOL:
Wrzucisz jeszcze zdjęcia wnętrza?

1670496803498.jpg1670496803548.jpg1670496803572.jpg1670496803644.jpg1670490186608.jpg

Kolejna rzecz - dostałem od dostawcy energii rozliczenie ostatniego półrocza (i prognozę na kolejne). Obejmuje to cały okres, w jakim posiadam kijankę. Mój licznik garażowy, jaki służy wyłącznie do zasilania ładowarki samochodowej przepuścił w tym czasie równe 300kWh energii w taryfie nocnej (ładowanie samochodu) i 2kWh w dziennej - zapewne jest to zasilanie samego "pudła" ładującego, jakoś nie zawsze wyłączałem bezpiecznik po końcu ładowania i czasem wisiało nawet kilka dni zasilone, jakieś światełko się tam paliło pomimo przycisku w pozycji OFF.

Ta cała konsumpcja, wliczając wszystkie możliwe dodatkowe koszty, opłaty zmienne, stałe, handlowe, kogeneracyjne, etc. po prostu całość - wyniosła 202,01 PLN netto, czyli 212,11 PLN brutto (chwilowo mamy VAT 5%). Mój samochód wg odczytu przed ostatnim ładowaniem, jakie miało miejsce przed tym rozliczeniem zużywał 15,8 kWh/100km - również liczone od nowości. Tak więc rzeczone 300 kWh wystarczyłoby na przejechanie 1898 km, co oznacza że jazdę na dystansie 100 km płacę 11,17 PLN. Gdyby VAT wynosił 23%, byłaby to kwota 13,09 PLN. Odpowiada to z grubsza 2 litrom paliwa na 100 km, czyli 3-4 razy mniej, niż kosztowałaby mnie jazda autem spalinowym. Oczywiście każdy może przeliczyć dla swoich warunków.

Obecnie, przy mrozach i śniegu, moje średnie zużycie mocy to ok. 20-21 kWh/100 km, czyli na teraz płacę niecałe 15 zł/100 km.

To jako ciekawostka, wiadomo, że sam koszt zakupu auta wielokrotnie póki co przewyższa faktyczne i potencjalne oszczędności na paliwie. Natomiast mam kolejny argument, zarówno sam dla siebie, jak i w dowolnej dyskusji.
Aha, korzystam z taryfy "EKO", czyli cały mój prąd, choć pewnie fizycznie płynie z elektrowni opalanej węglem, to koniec końców w tej samej ilości znajduje pokrycie w źrółach odnawialnych, i mam na to certyfikat :)

I jeszcze na koniec pytanie/uwaga dotycząca aplikacji Kia Connect. Bardzo fajnie zlicza ona wszystkie podróże auta, podaje dzienne statystyki zużycia mocy, rekuperacji, etc. Jednak ma kilka zasadniczych wad: po pierwsze pokazuje tylko dla danego dnia (w dziale "Charging/Energy -> Energy consumption"). Nie umiem wrócić np. do, dajmy na to, 10 listopada i zobaczyć ile wtedy zużyłem kWh - mogę tylko wejść w "My trips" i tam widzę jazdy, kilometry, z każdego dnia, ALE nie mam już konsumpcji mocy, rekuperacji i tych wszystkich szczegółów. Po drugie, te wykresy pod spodem (również w Energy consumption) nie mają skali - co mnie irytuje, i ponadto też nie mogę wybrać zakresu, zawsze jest tylko ostatni miesiąc. Ogólnie to widzę, że samochód zbiera dużo informacji, ale dzieli się nimi ze mną bardzo wybiórczo i na swoich zasadach. A ja chciałbym ile się da wyciągnąć stamtąd. Czy ktoś wobec tego zna sposób jak się do tych danych dobrać? Może przeoczam coś oczywistego, nie klikam jakieś ukrytej opcji albo może da się eksportować te dane?
 
Top