S
Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
Gość
ja teraz mam na działalność ale nowy biorę prywatnie
to brzmi zbyt skomplikowanie... specjalnie kliknąłem w jakiś test/recenzji o tym Nissanie i koleś twierdzi o spalaniu podczas spokojnej jazdy ponad 6L. A co do Avengera to poleciłem go szwagrowi który go zamówił .. uważam że ta bryła z szybszym niż Kai/Hyundai ładowaniem może być hitem wśród 'tanich' elektryków.hybryda szeregowa?
i zdania nie zmieniam. Miałem kupić odrzutowiec ale nie mam swojego lotniska więc zrezygnowałem ... więc jak ktoś nie ma swojego gniazdka najlepiej z PV niech nie pcha się w elektryki .. bynajmniej na tą chwilę.kluczem jest rodzaj samochodu i infrastruktura
dokładnie takie samo mam zdanieA co do Avengera to poleciłem go szwagrowi który go zamówił .. uważam że ta bryła z szybszym niż Kai/Hyundai ładowaniem może być hitem wśród 'tanich' elektryków.
mądrze podsumowanei zdania nie zmieniam. Miałem kupić odrzutowiec ale nie mam swojego lotniska więc zrezygnowałem ... więc jak ktoś nie ma swojego gniazdka najlepiej z PV niech nie pcha się w elektryki .. bynajmniej na tą chwilę.
W przyszłym roku wchodzi elektryczne A6 to będzie porównanie.I wtedy wjeżdżam Ja, w Tesli całej na biało! I przejmuję żonę kolegi
Akurat te 4 litry z ogonkiem to nie z troc. Tylko a6c8.@paradox @galux20 elektryczne samochody to opłacalny interes ... dla zamożnych. Musisz porównywać auta o podobnej charakterystyce i cenie np ja przeszedłem z Audi Q5 poprzez BMW GT3 do TM3LR która to właśnie miała być bezpośrednim następcą tego BMW bo jest do niego najbardziej zbliżona. Cenowo i jakościowo samochody podobne ze wskazaniem na ICE ale już fun z jazdy i moc to Tesla zostawia tamte ICE dużo w tyle. Jak bym chciał tamte samochody o podobnej mocy to niestety kosztowałyby dużo więcej niż Tesla.
Zostaje zatem eksploatacja.
We wrześniu gdy rozstawałem się z ICE faktury za paliwo z miesiąca opiewały na kwotę zbliżoną do 2k. Generalnie ostatnie miesiące to nie schodziłem poniżej 1,5k za paliwo a zdarzało się że były i faktury w sumie na ponad 2k. Teraz przez 3 miesiące zrobiłem Teslą ponad 10k kilometrów i średnia faktur za ładowanie z miesiąca to poniżej 500PLN. W tym czasie zdążyłem być kilka razy nad morzem, w naszych górach i tych nie naszych (Aplach) też.
Oczywiście mam PV na starych zasadach mocno przewymiarowane.
Ale masz rację nie opłaca się ICE
PS. o tym że fun z jazdy dużo większy niż każdym z poprzednich samochodów to nie wspominam.
Dodatkowo w trasie jeżdzę szybciej niż 99% ICE ... bo mogę ... a trasy pokonuję w podobnym czasie co ICE .. tak zatrzymuję się na lekki posiłek i potem na siku w ciągu 5h jazdy.
Ostatnio na powrocie znad morza wyprzedził mnie na trasie dokładnie 1 ICE ... resztę łykam jak świeże bułeczki .. Trocki jadące 90km/h żeby spaliły 4l wedle kompa też![]()
Popieram i podpisuje się 4 rękami! Za tymi smrodzielami nie da się jechać. Czysta trucizna.BTW - prywatnej eksploatacji diesli zakazałbym już dzisiaj , c
Właśnie najbardziej czekam na premiery A6 i Macan na nowej platformie PPE.W przyszłym roku wchodzi elektryczne A6 to będzie porównanie.
Dokładnie, brakuje dobrze wycenionych eleganckich limuzyn/sedanów, wszystko teraz to jakieś mini-Suvy lub crossovery. A to nie może być efektywne. Dlatego Y nie ma szans w trasie do modelu 3, fizyki się nie oszuka. Ale bryła A6 w dobrej cenie już by miała i komfort i efektywność.Właśnie najbardziej czekam na premiery A6 i Macan na nowej platformie PPE.
Próbowałem różne samochody na MEB i jakoś nie pykło .. nie było podjazdu do Tesli. Mama nadzieję że tym razem nie będzie rozczarowania.
Wydaje mi się że rozsądnie wycenione a w szczególności z dobrym leasingiem mogą być ciekawa alternatywa dla Tesli.
jakie tam prawa autorskie, bez przesady, ja osoba prywatna a RODO się podcieram za przeproszeniemdanielm
fajnie zwięźle podsumował w wątku:
można sobie podstawić obecne ceny. Przekleję, przepraszam za naruszanie praw autorskich:podsumowanie ładowania auta elektrycznego po 3 latach i porównanie z tym samym 1,5 roku temu
Ponieważ minęły 3 lata użytkowania mojej Tesli model 3 SR+ 2019, czas na małe podsumowanie, głównie od sesji ładowania i kosztów z tym związanych: - średnie zużycie energii do przejechania 64tys km w 3 lata to 179Wh/km (173Wh po 18tu miesiącach) - przez te 36 miesięcy pobrałem z sieci...forum.elektrowoz.pl
-----------------
Ponieważ minęły 3 lata użytkowania mojej Tesli model 3 SR+ 2019, czas na małe podsumowanie, głównie od sesji ładowania i kosztów z tym związanych:
- średnie zużycie energii do przejechania 64tys km w 3 lata to 179Wh/km (173Wh po 18tu miesiącach)
- przez te 36 miesięcy pobrałem z sieci 13939,99kwh energii (6339,84 KWh po 18tu miesiącach i 30tu tys. km)
- uwzględniając część strat na ładowaniu (supercharger ich nie podaje) oraz zużycie prądu gdy auto stoi (kiedyś było go więcej teraz coraz mniej) wychodzi średnio 217Wh na 100 przejechanych kilometrów (tak samo jak 18miesięcy temu)
- cała ta energia kosztowała mnie 9 096,42 zł (3 521,30 zł półtora roku temu)
- cała ta energia została pobrana w sesjach ładowania w różnych miejscach w Polsce, oraz oczywiście w garażu (230Vx13A) w tym:
- 2784,35kwh na Superchargerach koszt 0zł (po 18tu miesiącach 1319KWh) - 19% pobranej energii
- 1406,00kwh na darmowych ładowarkach innych niż Tesla, koszt 0zł (po 18tu miesiącach 500 KWh) - 10% pobranej energii
- 1699,67kwh na płatnym GreenWayu koszt 2 777,75 zł (po 18tu miesiącach 973KWh koszt 1711zł ) - 12% pobranej energii
- 454KWh w 20 sesjach na darmowym Orlenie koszt 0zł (wcześniej wszystkie były darmowe)
- 385,84kwh na płatnym Orlenie (koszt 818zł) (wcześniej wszystkie były darmowe) - 2% pobranej energii
- 604,13kwh na innych płatnych ładowarkach w kraju - koszt 821,73zł - 4% pobranej energii
- 7125,00kwh załadowane z domowego gniazdka 230Vx13A w standardowej taryfie , koszt 4 678,31 zł (po 18tu miesiącach 2850KWh z kosztem 1789zł) - 51% pobranej energii
- koszt przejechania 100km obecnie wychodzi mi 15,06zł i rośnie (18miesięcy temu wynosił 12,01zł)