Skandaliczna jakość samochodu

gim-kg

Pionier e-mobilności
BTW: drzwi i klapa przednia sa z aluminium więc jak nawet lakier odpryśnie to nie element nie zardzewieje.
Na perforację nadwozia jest gwarancja 12 lat. I tu od razu chciałem zwrócić uwagę na opcję oklejenia progów. Oczywiście to mega ekstremalny przypadek ale.... gdyby po odklejeniu, z jakiegoś innego powodu progi zaczęły gnić, to z gwarancji nici.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Na perforację nadwozia jest gwarancja 12 lat. I tu od razu chciałem zwrócić uwagę na opcję oklejenia progów. Oczywiście to mega ekstremalny przypadek ale.... gdyby po odklejeniu, z jakiegoś innego powodu progi zaczęły gnić, to z gwarancji nici.
Zdajesz sobie sprawę, że w praktyce to wszystko jest fikcją. Nawet, gdy położysz powłokę ceramiczną może to być powodem odrzucenia reklamacji, a nawet jeśli rdza się pojawi jest wiele wyłączeń w warunkach gwarancji:

"Korozja powierzchniowa lub kosmetyczna powodująca perforację w panelach nadwozia lub podwoziu od zewnątrz do wewnątrz."
"Korozja i wady lakieru spowodowane wypadkami, dopasowaniem lakieru, nadużyciem, zaniedbaniem, niewłaściwą konserwacją lub eksploatacją pojazdu, instalacją akcesoriów, narażeniem na działanie substancji chemicznych lub uszkodzeniami wynikającymi z działania siły wyższej lub naturalnej".

W praktyce jest tylko szansa na reklamację gwarancyjną, gdy przeżre Ci blachę od wewnątrz na zewnątrz na wylot. Co jest mało prawdopodobne w ciagu 12 lat, więc naklejenie folii jest super rozwiązaniem, ponieważ nic nie tracisz, a możesz tylko zyskać.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Odbierając nawet najbardziej pospolitą octavie model przedstawiciel handlowy miałem auto wypachnione, umyte, wnętrze potraktowane plakiem, i z gratulacjami dostajesz butelkę czegoś chlupiącego, bo w końcu właśnie zrobileś dealerowi obrót na sto-sto kilkadziesiąt tysięcy złotych. I ja nie wiem czy skody są idealne, czy opuszczają Mlada Boleslav z całą listą wad i usterek, dealer to pracowicie usuwa, dostajesz auto które przynajmniej w dniu sprzedaży jest ok.
Kupując Teslę, od początku wiadome jest, że to inna sprzedaż. Kupujesz samochód przez internet, odbierasz w punkcie odbioru. W US podwiozą ci samochód pod dom, tak jak kurier paczkę. Masz czas, żeby zapoznać się z samochodem, zgłosić usterki, a jak ci się nie podoba to możesz oddać w przeciągu 14 dni. Który inny producent tak robi?
Chcesz kupić „normalnie” przez dilera, który sprawdzi ci samochód, usunie możliwie wszelkie wady, przed podjęciem decyzji o zakupie będziesz mógł obejrzeć samochód, będzie on wypachniony, umyty, przygotowany pod pokrowcem, ba, nawet pewnie dostaniesz butelkę czegoś chlupiącego... wybierz EV dla Ciebie. Oczywiście pośrednik doliczy swoją marże..., ale jest ktoś chce to ma wybór.

Zgadzam się z @slaveq, temat jest śmietniskiem z tabloidowym tytułem, sprawa jakości wykonania Tesli jest znana i każdy nie zadając sobie wiele trudu znajdzie wiele na ten temat. To nie ev6 czy Mustang które dopiero wchodzą na rynek. Nie oszukujmy się, cena samochodu vs do tego co oferuje jest korzystna, to czy zaakceptujemy jego wykonanie zależy od każdego z nas. Jakoś nikt nie oddał samochodu w ciągu tych 14 dni.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Zdajesz sobie sprawę, że w praktyce to wszystko jest fikcją. Nawet, gdy położysz powłokę ceramiczną może to być powodem odrzucenia reklamacji, a nawet jeśli rdza się pojawi jest wiele wyłączeń w warunkach gwarancji:

"Korozja powierzchniowa lub kosmetyczna powodująca perforację w panelach nadwozia lub podwoziu od zewnątrz do wewnątrz."
"Korozja i wady lakieru spowodowane wypadkami, dopasowaniem lakieru, nadużyciem, zaniedbaniem, niewłaściwą konserwacją lub eksploatacją pojazdu, instalacją akcesoriów, narażeniem na działanie substancji chemicznych lub uszkodzeniami wynikającymi z działania siły wyższej lub naturalnej".

W praktyce jest tylko szansa na reklamację gwarancyjną, gdy przeżre Ci blachę od wewnątrz na zewnątrz na wylot. Co jest mało prawdopodobne w ciagu 12 lat, więc naklejenie folii jest super rozwiązaniem, ponieważ nic nie tracisz, a możesz tylko zyskać.
Poczytaj sobie warunki gwarancji innych producentów, każdy ma podobne wyłączenia. To nic nowego. Dodatkowo musisz robić przegląd powłoki lakierniczej i wszelkie usterki usuwać w ASO. W Tesli nie ma żadnych przeglądów, chyba jako jedyny producent stosuje taką praktykę. Perforacja nadwozia to właśnie korozja pojawiająca się wewnątrz i wychodząca na zewnątrz. Uważasz że mało prawdopodobne jest to aby pojawiło się to w ciągu 12 lat? Zobacz przykład Mercedesa.
Dla przykładu, Mercedes daje gwarancje na perforację do 30 lat. Dlaczego do 30 lat a nie 30 lat? Bo gwarancja przedłuża się o kolejny rok po każdym serwisie w ASO. Nie muszę pisać, że rzeczy zauważone w czasie serwisu trzeba usunąć w ASO, aby nie stracić gwarancji.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
jakości wykonania Tesli jest znana i każdy nie zadając sobie wiele trudu znajdzie wiele na ten temat
Gdzie znajdzie? Na przykład na tym forum, niemieckim, francuskim lub podobnym? Czy są jakieś dedykowane miejsca na oficjalnej stronie producenta? To "wiele" o których wspominasz to są właśnie takie fora jak to. W mojej opinie pisać trzeba, natomiast nie ma obowiązku czytania.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Zgadzam się z @slaveq, temat jest śmietniskiem z tabloidowym tytułem, sprawa jakości wykonania Tesli jest znana i każdy nie zadając sobie wiele trudu znajdzie wiele na ten temat. To nie ev6 czy Mustang które dopiero wchodzą na rynek. Nie oszukujmy się, cena samochodu vs do tego co oferuje jest korzystna, to czy zaakceptujemy jego wykonanie zależy od każdego z nas. Jakoś nikt nie oddał samochodu w ciągu tych 14 dni.
Żeby nie było, fajny byłby temat gdzie bez UPRZEDZEŃ mamy listę usterek z innych forów (dzięki np. @supczinskib ) + nasze usterki znalezione przy odbiorze/ w trakcie użytkowania i ewentualne informacje o ich rozwiązaniu. Tak jak pisałem, wejdzie ktoś nowy i pomyśli, że nie będzie kupował syrenki w prądzie, jeśli w ogóle się przebije przez te wszystkie posty bez sensu: "jaka ładowarka w Łodzi?", "Jesteś gupi", "Sam żeś jest", "A Tesla upadnie przez tą jakość" "A nie upadnie bo robi Rolsrojsy"
 

krist

Posiadacz elektryka
Jakoś nikt nie oddał samochodu w ciągu tych 14 dni.
kupując jako podmiot gospodarczy nie mas tego luksusu.
Kupując Teslę, od początku wiadome jest, że to inna sprzedaż. Kupujesz samochód przez internet, odbierasz w punkcie odbioru
to ja jestem jakiś nienormalny, bo myślałem że oprócz tego że kupuję bezpośrednio od producenta, który występuje równocześnie jako dealer i że zaliczka jest przez internet, niczym się ten proces nie różni. "Punkt odbioru" jest w byłym salonie Opla, cała reszta też przebiegała w miarę standardowo
wybierz EV dla Ciebie
No właśnie tego kompletnie nie rozumiem. Chcesz dostać samochód który ktoś przed sprzedażą sprawdził i usunął proste i podstawowe defekty, nie kupuj go od Tesli, tak to zabrzmiało. Dla mnie to jest kompletne zaprzeczenie idei sprzedaży, luksusowej czy nie luksusowej.
Na ten moment na przykład mnie troche wkurza że lampa która była zalana od początku, poddała się całkowicie i zgasła, i już musze jechać 400km do serwisu, spędzić tam pewnie ze 3-4 godziny, i wracać 400km, cały dzień w plecy, bo nie dało się tego auto porządnie przejrzeć przed wydaniem i wymienić to od razu.
 
Top