SmuteczekTaki update. Juz pojechał na lawecie do ASO. Taki błąd się pojawił i zniknął ale nie będę ryzykował że gdzieś pojadę i będę koczował w oczekiwaniu na assistance.
Zgadzam sie w 100%. Dlatego nie jestem gotowy na zakupy u nich. Takie akcje mogą naprawdę popsuć radość z posiadania fajnego samochodu, zepsuć plany .... i co mi po tych kilku minutach mniej na ładowarce. Kilka razy robilem do ich elektryków podejście i nie mogę się zdecydować. A mówię jako fan Audi... przez takie akcje zaufanie do marki bardzo spada.😬SmuteczekAle niestety wpisuje się w problemy VAG, ewidentnie robią cały czas niedoróbki i testują na klientach. Wkurzające jak dla mnie
Dokładnie -- w TMY (NMC) przy optymalnych ładowaniach na SUC -- 10-76% to 30 min, 10-80% około 33,5 minuty 🙈Jak szybko udało Ci się naładować w zakresi 10-80%? Ja w swojej Tesli mam niby 25 minut (nowsze mają dłużej) ale najlepszy czas od 9 do 80 jaki mi się udało osiągnąć to 27 minut... Nowe 32 minut lub dłużej.
Skoro nie ma technologii dużo większych baterii, to niech się chociaż szybko ładują...
Nawet jeśli zasięg 80-10% będzie ten sam, to Tesla będzie się ładować o 50% dłużej. Toaleta, kawa/herbata, rozprostowanie kości to łącznie max 15 minut. Każda dodatkowa minuta dłuży się niemiłosiernie.
mam to samo 🙃 dlatego ładuję w zakresie 10-60% -- czyli te 15-20 min. (coś jak tankowanie zawsze za 50 zł 😅)I te 20 parę minut jest akceptowalne, ale 30 lub 40 to już trochę męczące jest na trasie.
Dlatego wiele osób w tym ja oczekiwała dużo więcej po Juniperze. Modelowi 3 też należy się już upgrade architektury i porządne zwiększenie zasięgu.Dokładnie -- w TMY (NMC) przy optymalnych ładowaniach na SUC -- 10-76% to 30 min, 10-80% około 33,5 minuty 🙈
Szybkość ładowania przy wysokim poziomie naładowania
niekoniecznie - są marki, które "zakłamują" średnią kosztem żywotności akumulatora - KIA, porche, audi itp Chciałbym zobaczyć dane dotyczący tej niskiej żywotności. Porsche zrezygnowało z trybu oszczędzania baterii, która zmniejszała moc ładowania, bo okazało się, że degradacja baterii przez...forum.elektrowoz.pl
mam to samo 🙃 dlatego ładuję w zakresie 10-60% -- czyli te 15-20 min. (coś jak tankowanie zawsze za 50 zł 😅)
@viallos i nawet jeśli założymy, że na 1% TMY przejeżdża tyle samo co Q6 e-tron, to na trasie pomiędzy ładowaniami TMY ładuję 50%, a Q6 ładowałbym 70%, czyli realnie mam 1,4x większy zasięg - to tak jak w TMY miałbym te wymarzone 105 kWh netto.
Zakładając jakąś szybszą trasę zimą TMY zrobi pierwszy odcinek 100-10% jakieś 250km, potem 60-10% niecałe 150km. Q6 też by zrobiło 250km, ale potem 80-10% to 200km.
Przy trasie 500km to Ci nie zrobi za dużo, ale ponad 1000km w Alpy -- w TMY masz 5 ładowań (w tym jedno trochę dłuższe), w Q6 masz 4 ładowania (w tym jedno możesz mieć pit-stop 15-minutowy) 👉 zaoszczędzisz 30-35 minut: 1h 15min. vs 1h 50min 👉 TMY spędzi prawie 1,5x dłużej na ładowaniu.
Powyższe oczywiście dotyczy tras przez Niemcy, gdzie infrastruktury do ładowania nie brakuje 🙃 Co ciekawe gdzieś pomiędzy TMY i Q6 ląduje np. takie ID.7, które ma zdecydowanie lepszą krzywą ładowania 400V w górnym zakresie SOC.
no właśnie nie ma tyle danych co dla Tesli, i ciężko porównywać ... ale z tych danych co są, to tak by wychodziło z homologacji i fizyki 🙃 na krótszej trasie jakby Tesla mi wliczyła przygotowanie auta albo Sentry do zużycia to pewnie 30kWh by nie starczyło na jazdę miejską 😉@to_masz myślę ze twoje wyliczenia zasiegu SQ6 sa zbyt optymistyczne. Zobacz np na Thread 'Moje wrażenia' https://forum.elektrowoz.pl/threads/moje-wrazenia.7833/ ... coś czuje że kolega jeździ podobnie jak ja i tam ponad 31kWh mu komputer pokazuje.
Niski sedan vs SUVTak dla porównania Tesla model S LR. Mój wyjazd ze śląska do Berlina. Prędkość można wyliczyć ze screena. Ogólnie często jeżdżę do KRA ze śląska autostradą A4 i cieżko zbliżyć się średnio do zużycia 25kW/100km przy prędkościach autostradowych.