SQ6 - już w garażu

Darski

Q6 e-tron
Taki update. Juz pojechał na lawecie do ASO. Taki błąd się pojawił i zniknął ale nie będę ryzykował że gdzieś pojadę i będę koczował w oczekiwaniu na assistance.
 

Attachments

  • 20250330_110458.jpg
    20250330_110458.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 25

boa

Posiadacz elektryka
Taki update. Juz pojechał na lawecie do ASO. Taki błąd się pojawił i zniknął ale nie będę ryzykował że gdzieś pojadę i będę koczował w oczekiwaniu na assistance.
Smuteczek :( Ale niestety wpisuje się w problemy VAG, ewidentnie robią cały czas niedoróbki i testują na klientach. Wkurzające jak dla mnie
 

viallos

Pionier e-mobilności
Smuteczek :( Ale niestety wpisuje się w problemy VAG, ewidentnie robią cały czas niedoróbki i testują na klientach. Wkurzające jak dla mnie
Zgadzam sie w 100%. Dlatego nie jestem gotowy na zakupy u nich. Takie akcje mogą naprawdę popsuć radość z posiadania fajnego samochodu, zepsuć plany .... i co mi po tych kilku minutach mniej na ładowarce. Kilka razy robilem do ich elektryków podejście i nie mogę się zdecydować. A mówię jako fan Audi... przez takie akcje zaufanie do marki bardzo spada.😬
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Jak szybko udało Ci się naładować w zakresi 10-80%? Ja w swojej Tesli mam niby 25 minut (nowsze mają dłużej) ale najlepszy czas od 9 do 80 jaki mi się udało osiągnąć to 27 minut... Nowe 32 minut lub dłużej.
Skoro nie ma technologii dużo większych baterii, to niech się chociaż szybko ładują...
Dokładnie -- w TMY (NMC) przy optymalnych ładowaniach na SUC -- 10-76% to 30 min, 10-80% około 33,5 minuty 🙈

Nawet jeśli zasięg 80-10% będzie ten sam, to Tesla będzie się ładować o 50% dłużej. Toaleta, kawa/herbata, rozprostowanie kości to łącznie max 15 minut. Każda dodatkowa minuta dłuży się niemiłosiernie.
I te 20 parę minut jest akceptowalne, ale 30 lub 40 to już trochę męczące jest na trasie.
mam to samo 🙃 dlatego ładuję w zakresie 10-60% -- czyli te 15-20 min. (coś jak tankowanie zawsze za 50 zł 😅)

@viallos i nawet jeśli założymy, że na 1% TMY przejeżdża tyle samo co Q6 e-tron, to na trasie pomiędzy ładowaniami TMY ładuję 50%, a Q6 ładowałbym 70%, czyli realnie mam 1,4x większy zasięg - to tak jak w TMY miałbym te wymarzone 105 kWh netto.

Zakładając jakąś szybszą trasę zimą TMY zrobi pierwszy odcinek 100-10% jakieś 250km, potem 60-10% niecałe 150km. Q6 też by zrobiło 250km, ale potem 80-10% to 200km.
Przy trasie 500km to Ci nie zrobi za dużo, ale ponad 1000km w Alpy -- w TMY masz 5 ładowań (w tym jedno trochę dłuższe), w Q6 masz 4 ładowania (w tym jedno możesz mieć pit-stop 15-minutowy) 👉 zaoszczędzisz 30-35 minut: 1h 15min. vs 1h 50min 👉 TMY spędzi prawie 1,5x dłużej na ładowaniu.

Powyższe oczywiście dotyczy tras przez Niemcy, gdzie infrastruktury do ładowania nie brakuje 🙃 Co ciekawe gdzieś pomiędzy TMY i Q6 ląduje np. takie ID.7, które ma zdecydowanie lepszą krzywą ładowania 400V w górnym zakresie SOC.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dokładnie -- w TMY (NMC) przy optymalnych ładowaniach na SUC -- 10-76% to 30 min, 10-80% około 33,5 minuty 🙈



mam to samo 🙃 dlatego ładuję w zakresie 10-60% -- czyli te 15-20 min. (coś jak tankowanie zawsze za 50 zł 😅)

@viallos i nawet jeśli założymy, że na 1% TMY przejeżdża tyle samo co Q6 e-tron, to na trasie pomiędzy ładowaniami TMY ładuję 50%, a Q6 ładowałbym 70%, czyli realnie mam 1,4x większy zasięg - to tak jak w TMY miałbym te wymarzone 105 kWh netto.

Zakładając jakąś szybszą trasę zimą TMY zrobi pierwszy odcinek 100-10% jakieś 250km, potem 60-10% niecałe 150km. Q6 też by zrobiło 250km, ale potem 80-10% to 200km.
Przy trasie 500km to Ci nie zrobi za dużo, ale ponad 1000km w Alpy -- w TMY masz 5 ładowań (w tym jedno trochę dłuższe), w Q6 masz 4 ładowania (w tym jedno możesz mieć pit-stop 15-minutowy) 👉 zaoszczędzisz 30-35 minut: 1h 15min. vs 1h 50min 👉 TMY spędzi prawie 1,5x dłużej na ładowaniu.

Powyższe oczywiście dotyczy tras przez Niemcy, gdzie infrastruktury do ładowania nie brakuje 🙃 Co ciekawe gdzieś pomiędzy TMY i Q6 ląduje np. takie ID.7, które ma zdecydowanie lepszą krzywą ładowania 400V w górnym zakresie SOC.
Dlatego wiele osób w tym ja oczekiwała dużo więcej po Juniperze. Modelowi 3 też należy się już upgrade architektury i porządne zwiększenie zasięgu.
Konkurencja ładnie pokazuje Tesli że dogania (szybko poszło!), a jak tak dalej pójdzie to przegoni. Założyłem okulary i wsuwam popcorn. :)
Ja zmienię swoją dopiero jak będzie jakaś rewolucja rzędu WLTP 1000km i rzeczywiście da się zastąpić ICE w trasie 1000km z jednym ładowaniem w 15 minut.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Technologią dogania (przegania). Niestety obsługą nie. Dlatego u mnie tesle zostają, póki co, bo podstawowych funkcji, jakich używam na co dzień, po prostu konkurencja nie ma.
 

viallos

Pionier e-mobilności
@to_masz myślę ze twoje wyliczenia zasiegu SQ6 sa zbyt optymistyczne. Zobacz np na Thread 'Moje wrażenia' https://forum.elektrowoz.pl/threads/moje-wrazenia.7833/ ... coś czuje że kolega jeździ podobnie jak ja i tam ponad 31kWh mu komputer pokazuje.
Tak jak pisalem w trasie 500km nie zrobi ten samochód różnicy ... W Alpy tak ... ale nie na tyle żebym został królikiem doświadczalnym.
Jak jadę raz w miesiacu ponad 1000km trase .. tzn powiedzmy raz na 2 miesiace tam i z powrotem to wciaz tylko 1h urobku ... no a to co kolega wspomniał powyżej... brak wielu prostych przydatnych i sprawdzonych rozwiazan z Tesli.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
U mnie trochę bardziej przyziemne sprawy - nie stać mnie na zmianę Tesli póki co (wyjeździć trzeba dotację, leasingi) 😅 wolę też określenie "early adopter" zamiast "królik doświadczalny" 😂

@to_masz myślę ze twoje wyliczenia zasiegu SQ6 sa zbyt optymistyczne. Zobacz np na Thread 'Moje wrażenia' https://forum.elektrowoz.pl/threads/moje-wrazenia.7833/ ... coś czuje że kolega jeździ podobnie jak ja i tam ponad 31kWh mu komputer pokazuje.
no właśnie nie ma tyle danych co dla Tesli, i ciężko porównywać ... ale z tych danych co są, to tak by wychodziło z homologacji i fizyki 🙃 na krótszej trasie jakby Tesla mi wliczyła przygotowanie auta albo Sentry do zużycia to pewnie 30kWh by nie starczyło na jazdę miejską 😉

Przyjmując, że na 1% SOC przejadą tyle samo to 31kWh/100km w Q6 👉 24,4kWh/100km w TMY - czyli takie 140km/h w wiosenny dzień ... o ile się nie mylę jak D.Grzyb jechał Q6 swój challenge to przy 140km/h miał coś koło 31kWh/100km w zimowych temperaturach, a CaroSeria jak latem na kebsa jechał to przy średniej 135km/h mial poniżej 29kWh/100km
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Tak dla porównania Tesla model S LR. Mój wyjazd ze śląska do Berlina. Prędkość można wyliczyć ze screena. Ogólnie często jeżdżę do KRA ze śląska autostradą A4 i cieżko zbliżyć się średnio do zużycia 25kW/100km przy prędkościach autostradowych.

1743490124840.png

Przykładowa trasa prawie 1000km w Alpy. Praktycznie nie ma różnicy porównując do samochodu spalinowego_Osobiście sam zrobiłbym podobne przerwy jadąc spalinowym.

1743490619885.png
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Tak dla porównania Tesla model S LR. Mój wyjazd ze śląska do Berlina. Prędkość można wyliczyć ze screena. Ogólnie często jeżdżę do KRA ze śląska autostradą A4 i cieżko zbliżyć się średnio do zużycia 25kW/100km przy prędkościach autostradowych.
Niski sedan vs SUV
 
Top