Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

inter

Pionier e-mobilności
Hankook iON FlexClimate nie są premium, to klasa średnia
niestety nie wiem według jakich kryteriów i kto określa klasy opon
I co to ma za znaczenie, jak w testach wychodzi bardzo dobrze.
A cenę ma jak premium.
Tesla letnie daje Hankooki.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Hankook iON FlexClimate nie są premium, to klasa średnia
niestety nie wiem według jakich kryteriów i kto określa klasy opon
No to weź sobie Michelin crossclimate 2 które mają podobne parametry trakcyjne a są głośniejsze. Jak tak bardzo chcesz "premium" wg oceny randomowej strony.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Czy są wielosezonowe opony równie ciche, lub cichsze, od seryjnych michelinów? Bo kupienie BEV miesza człowiekowi w głowie, skoro przestał płacić za parkowanie w centrum i ładowanie, to chciałby i za wymiany opon przestać płacić. Ale nie kosztem ciszy.

Odnoszę też wrażenie, że zimowe pirelii w testówce były cichsze od michelinów.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Ja zminiłem z letnich Pirelli P0 z pianką na całoroczne Continental AllSeasonContact 2 bez pianki i chociaż teoretycznie Pirelli są cichsze to subiektywnie wydaje mi się że cichsze są Continentale (245/35 R20 95 Y XL).
 

inter

Pionier e-mobilności
Czy są wielosezonowe opony równie ciche, lub cichsze, od seryjnych michelinów? Bo kupienie BEV miesza człowiekowi w głowie, skoro przestał płacić za parkowanie w centrum i ładowanie, to chciałby i za wymiany opon przestać płacić. Ale nie kosztem ciszy.

Odnoszę też wrażenie, że zimowe pirelii w testówce były cichsze od michelinów.
Moje Hankooki, są cichsze od Michelinów, a dodatkowo mają lepszą trakcję.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Całoroczne będą głośniejsze od porównywalnych letnich, ze względu na bardziej agresywny bieżnik. Fabryczne micheliny są głośne, więc niektóre całoroczne będą cichsze. Ale jak porównasz całoroczne hankooki z letnimi hankookami w tej samej technologii z pianką to letnie będą trochę cichsze.
 

CezaryT

Tesla Model 3 Highland LR
I co to ma za znaczenie, jak w testach wychodzi bardzo dobrze.
A cenę ma jak premium.
Tesla letnie daje Hankooki.
Dowiedziałem się na własnej skórze jak kiepskie mają te opony parametry fabryczne przy ich wyważaniu, a to że Tobie się udało i trafiłeś w tej loterii 4 sztuki opon, które udało się wyważyć to gratuluję. Natomiast przy tej świadomości jaką teraz posiadam nigdy bym się nie zdecydował na ten model z jednej prostej przyczyny - uszkodzenia jednej z opon i przy dokupieniu do kompletu nowej pary opon znowu musiałbym zagrać w tę grę czy uda mi się trafić w dobre i bezproblemowe egzemplarze - dziękuję, szkoda mi na to czasu i kasy. Z punktu widzenia użytkownika mogę się tylko domyślać, że klasa średnia od klasy premium różni się mniej rygorystyczną kontrolą jakości.

Testy testami, kto dostarczy opony sprawdzone pod testy albo dobrze zapłaci za wyniki testów takie otrzymuje. Pewnie też wiecie o praktykach producentów, którzy zatrudniają ludzi piszących pozytywne opinie na takich forach jak nasze. Mam akurat bezpośrednie porównanie klasy średniej Hankook, do opon klasy premium (nie będę jej reklamował bo nikt mi za to nie płaci, zresztą już w innym poście opisałem moje doświadczenia). W każdym bądź razie na Hunterze 3 opony z 4 Hankook w teście drogowym miały takie bicie promieniowe, że nie dało się z tym nic już zrobić. Natomiast przy wybranej klasie premium zrobiłem z ciekawości ich test drogowy i wyniki były nieporównywalnie lepsze.

Do wyważenia Hankook'ów jechałem specjalnie 300 km w jedną do polecanego tutaj na forum zakładu i niestety polegli. Zresztą ja jestem bardzo wyczulony na perfekcjonizm, pewnie nie jeden z użytkowników nie zwraca uwagi na to co dla mnie było nieakceptowalne. Jednemu będzie odpowiadać klasa premium, drugiemu klasa średnia bo nie zauważy różnicy i to jest OK, każdy może dopasować pod siebie. Tylko żeby dokonać właściwego wyboru trzeba znać wszystkie zalety i wady, żeby podjąć właściwą dla siebie decyzję. Będę informował o moich doświadczeniach, żeby każdy mógł dokonać właściwego wyboru.

Teraz to nawet BMW daje Hankooki bo jak każdy dobrze z nas wie od roku 2020 przy produkcji samochodów bardzo mocno do głosu doszli księgowi.
No to weź sobie Michelin crossclimate 2 które mają podobne parametry trakcyjne a są głośniejsze. Jak tak bardzo chcesz "premium" wg oceny randomowej strony.
klasa średnia tego modelu Hankook nie występuje tylko na tej jednej randomowej stronie, sam wulkanizator również mi to potwierdził ze swoich źródeł, a pytanie dotyczyło klasy premium natomiast opony Hankook według wielu źródeł należą do klasy średniej
 

eimi

Pionier e-mobilności
Tak też slyszalem o problemach z wyważeniem hankookow, chyba m.in. z Twoich postów. Nie zmienia to faktu że wiele użytkowników tu na forum jest bardzo zadowolonych z IONow. Ja swoje wywazalem na Hunterze i nie miały rewelacyjnych parametrów, ale było jeszcze w normie, wyważyć się dało, na aucie wszystko jest ok a 10kkm już zrobiłem na nich. W maju będę zmieniał na fabryczne letnie na kilka miesięcy to z ciekawości też zrobię test drogowy.

Tylko że problem z kontrolą jakości nie dotyczy tylko hankooka. Ja się szarpałem z goodyearem, a sporo tutaj osób z Pirelli. Także ten.. premium.. yhym. Nie te czasy.
 

CezaryT

Tesla Model 3 Highland LR
Tak też slyszalem o problemach z wyważeniem hankookow, chyba m.in. z Twoich postów. Nie zmienia to faktu że wiele użytkowników tu na forum jest bardzo zadowolonych z IONow. Ja swoje wywazalem na Hunterze i nie miały rewelacyjnych parametrów, ale było jeszcze w normie, wyważyć się dało, na aucie wszystko jest ok a 10kkm już zrobiłem na nich. W maju będę zmieniał na fabryczne letnie na kilka miesięcy to z ciekawości też zrobię test drogowy.

Tylko że problem z kontrolą jakości nie dotyczy tylko hankooka. Ja się szarpałem z goodyearem, a sporo tutaj osób z Pirelli. Także ten.. premium.. yhym. Nie te czasy.
No tak, racja - szkoda tylko, że za te oszczędności na kontroli jakości płacimy my - konsumenci i w obecnych czasach teraz to jest ruletka, a proces reklamacji opon zazwyczaj kończy się decyzją negatywną.

Teraz, żeby być w 100% pewnym i móc odstąpić od zakupu trzeba byłoby za każdym razem robić test drogowy przed przejechaniem pierwszych metrów, a to dodatkowe koszty.
 
Top