Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

inter

Pionier e-mobilności
To temat skomplikowany. Było już super, ale ktoś ją ciaśniej zastawił i teraz jest znów temat EAP, żeby parkował, jak testówka. Ja wiem, że to bez sensu, ale dałem żonie słowo, że kupię jeśli uzna za potrzebne (byle dała tesli zielone światło).

Naprawdę wolałbym wydać pieniądze na cokolwiek innego. Będę jeszcze żonę szkolił z manewrów parkingowych.

BTW miałeś rację co do tych opon. One są super tylko na suchym. W deszczu przy 3°C nie dają rady nawet z 20% gazu. A ustawiłem ciśnienie na 2.9 atm.

Szokujące, bo mam też micheliny ale nie e, tylko primacy 4 w fieście i tam nie ma różnicy czy mokro czy sucho. Inna sprawa, że w innych temperaturach nimi jeździłem.
To i tak szybko, u ciebie wpadaja w uślizg te Micheliny. U mnie przestały działać po 4000 km, a też odbierałem na koniec lutego 2024 roku.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
To temat skomplikowany. Było już super, ale ktoś ją ciaśniej zastawił i teraz jest znów temat EAP, żeby parkował, jak testówka. Ja wiem, że to bez sensu, ale dałem żonie słowo, że kupię jeśli uzna za potrzebne (byle dała tesli zielone światło).

Naprawdę wolałbym wydać pieniądze na cokolwiek innego. Będę jeszcze żonę szkolił z manewrów parkingowych.

BTW miałeś rację co do tych opon. One są super tylko na suchym. W deszczu przy 3°C nie dają rady nawet z 20% gazu. A ustawiłem ciśnienie na 2.9 atm.

Szokujące, bo mam też micheliny ale nie e, tylko primacy 4 w fieście i tam nie ma różnicy czy mokro czy sucho. Inna sprawa, że w innych temperaturach nimi jeździłem.
To że gubią trakcje przy przyspieszeniu można jeszcze przeboleć, natomiast hamowanie na mokrym to już absolutnie nie, to po prostu niebezpieczne. Szkoda że do nich wrócili, moim zdaniem nadają się tylko na olxa. I faktycznie zwykłe primacy to normalna opona ze średniej półki, oczywiście bardzo odstaje od ps4 ale daje radę w zupełności, te elektryczne to pomyłka.

A z parkowaniem to kwestia przyzwyczajenia. Mi i żonie tesla parkuje sie wręcz wyśmienicie, pomimo małego kąta skrętu kół przednich, jakoś zawsze w punkt. Nawet jej szerokość nie przeszkadza. Może zaprojektowali ją w magiczny sposób do podjeżdżania tyłem po supercharger, nie wiem. Swoje robią też kamery cudownej jakości, w których widać wszystko. Jedynie na wystający rant felgi trzeba mocno uważać.

A co miękkości, maska jest abstrakcyjnie miękka, na środku wystarczy położyć rękę i już się ugina. Zamyka się tylko zgodnie z instrukcją obok znaczka, idzie łatwo. Z resztą cały samochód jest miękki, drzwi i wszystkie panele pracują podczas mycia bez zbędnego dociskania rękawicy. Z jakiegoś powodu waży tyle samo, albo mniej niż spalinowa konkurencja. Np takie Volvo v60 t6 ostatnio u balkana, grubo powyżej 2 ton.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
To że gubią trakcje przy przyspieszeniu można jeszcze przeboleć, natomiast hamowanie na mokrym to już absolutnie nie, to po prostu niebezpieczne. Szkoda że do nich wrócili, moim zdaniem nadają się tylko na olxa. I faktycznie zwykłe primacy to normalna opona ze średniej półki, oczywiście bardzo odstaje od ps4 ale daje radę w zupełności, te elektryczne to pomyłka.

A z parkowaniem to kwestia przyzwyczajenia. Mi i żonie tesla parkuje sie wręcz wyśmienicie, pomimo małego kąta skrętu kół przednich, jakoś zawsze w punkt. Nawet jej szerokość nie przeszkadza. Może zaprojektowali ją w magiczny sposób do podjeżdżania tyłem po supercharger, nie wiem. Swoje robią też kamery cudownej jakości, w których widać wszystko. Jedynie na wystający rant felgi trzeba mocno uważać.

A co miękkości, maska jest abstrakcyjnie miękka, na środku wystarczy położyć rękę i już się ugina. Zamyka się tylko zgodnie z instrukcją obok znaczka, idzie łatwo. Z resztą cały samochód jest miękki, drzwi i wszystkie panele pracują podczas mycia bez zbędnego dociskania rękawicy. Z jakiegoś powodu waży tyle samo, albo mniej niż spalinowa konkurencja. Np takie Volvo v60 t6 ostatnio u balkana, grubo powyżej 2 ton.
Przedni bagażnik i drzwi to aluminium. Dlatego takie miękkie.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Obserwowałem zdalnie kolejkę do ładowarki, nie minęła godzina i tryb wartownika nie działa "osiągnięto dzienny limit danych". To jakaś kpina.

Da się to jakoś rozwiązać?
Tryb wartownika pewnie działa, tylko podgląd kamer nie działa. Gdzieś czytałem, że jakieś 10-15 minut dziennie można tylko podglądać kamery. Fakt, dziwny limit, ale lepiej że w ogóle jest ;)
Inne pytanie, czy frunk trzeba tak mocno dociskać? Jaka jest procedura zamykania, bo to czysta masakra...

Brzmi to źle, ale kocham ten samochód, tylko zdziwiło mnie, że prawie wygiąłem maskę dociskając za znaczek...
Ja zamykałem naciskając po obu stronach znaczka. Ale fakt, jest wrażenie, że maska jest z dykty. W nowym Y miałem wrażenie, że nieco to poprawili (zamykanie, nie wrażenie dykty ;) ).
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Plan używania tesli, jak samochodu ICE wydaje się spinać.
Wczoraj wieczorem około 20 doładowałem się w pracy i dogrzałem do 99-100% (pokazywał "pozostało 25 minut do pełnego naładowania"), do domu 10 km dalej na 3°C i w deszczu dowiozłem 98%.
Rano model 3 pokazał 97% i był cały oszroniony, w nocy był mróz, ale o 9:20 znów było około 3°C. Zaraz po ruszeniu i nagrzaniu poziom naładowania spadł do 95%, ale z Warszawy do teściowej w Łomży dojechało 57%. Na mecie było 5°C. Całość jechała żona w trybie chill, boi się autopilota i jazda samodzielna sprawia jej frajdę. Więc nie było jakoś płynnie jechaliśmy od 10 kmh poniżej ograniczeń do 25 kmh powyżej 😀 Średnia ze 155 km 1h 40 minut.

Z takiej samej podróży nocą z zimnego startu zdam relację nocą.

Cieszę się, że dopłaciłem do baterii, bo przy dość chłodnej pogodzie mam ponad 20% marginesu na ekspresówkowej trasie 310 km (z dwoma pełnymi wychłodzeniami całego samochodu).
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
A tak często planujesz używać? Ja przyznam się szczerze, że czasami zapominam, że go mam bo nawet przy mojej tendencji do zagracenia każdej wolnej powierzchni, nie jestem w stanie zapełnić bagażnika z tyłu.

Akurat kwiaty dla teściowej wiozłem we frunku i uważam że jest do tego idealny. Jest tam chłodno i łatwo wytrzeć ten plastik.

Domontuję to domykanie klapy, bo uwielbiam czyste samochody, a tu ręce mam odbite po domykaniu.
 

nabrU

Moderator

Bronek

Pionier e-mobilności
Akurat kwiaty dla teściowej wiozłem we frunku i uważam że jest do tego idealny. Jest tam chłodno i łatwo wytrzeć ten plastik.

Domontuję to domykanie klapy, bo uwielbiam czyste samochody, a tu ręce mam odbite po domykaniu.
Innym patentem na lekkie domykanie jest ... zmiana sprężynki. Tu ten temat byl z 4 lata temu ? I dostalem od Kolegi @. z forum ...kilka które rozdałem dalej

Potem założyłem elektryczny kit z siłownikami..



tempFileForShare_20250315-171355_copy_588x340.jpg
 
Last edited:

kamilthusz

Posiadacz elektryka
A jeszcze poruszając temat opon, mierzył ktoś ile one miały mm bieżnika jako nowe? Dzisiaj przy przekładce innego samochodu zmierzyłem letnie Bridgestone na których przejechałem maksymalnie 5kkm i wszystkie mają nieco poniżej 5mm, wynik nieco straszny jak na taki przelot.
 
Top