STMS
Pionier e-mobilności
Żeby napisać ile kosztuje tesla prądy trzeba by napisać co? Pewnie 16kW do 24kW choć i tak będzie to kłamstwo bo ładowarka jaka by nie była weźmie swoje a tego tesla nie wie. Przedział jest dlatego że np Michał zawsze wsiada do środka a tam temperatura 20 stopni lato zima jesień, to nic ze zawsze podłączona do prądu i zużywa mu na przygotowanie auta i tej temperatury. A kolega który jeździ i wszystko wyłączone zużywa/koszt 17kW/100km. Ale to są koszty przejechania 100km a nie zużycie na 100km. Wtedy za to można krzyczeć że wszyscy kłamią bo nie można podać jednej wartości średniej ? Trochę inaczej to wygląda niż w spalinówkach. Tam wszystko co robi samochód idzie z baku i to nie umieli/nie chcieli liczyć ile wyszło, bo ja jeżdżąc do kościoła 3 km co niedziela wlewałbym więcej niż ten miernik pokazywał. Tutaj może nie dla wszystkich jest jasne że wszystko co włączymy w elektryku bierze prąd niekoniecznie z baku/baterii bo może ze ściany i też wchodzi w koszty.
Innym tematem jest np koszt (nie zużycie paliwa prądu ) na przejechanie np 100 000km i trzeba podać przedział bo jeden wymieni wszystko jak należy a drugi przejedzie 100 000km i wyłoży 20 000pln bo wszystko zrobić. I jakie wartości podać żeby nie oszukiwać ?
Dyskusja przypomina trochę te o korkach pokazywanych przez Googlejeden mówi fajnie że Google pokazuje korki a drugi a wiesz że pokazuje bo śledzi twój telefon - no i się zaczyna jak to śledzi ? Dlaczego on to robi ja mu nie pozwalam !!!!!
wystarczy podawać ilość energii pobraną z sieci [ podlicznik w domu + suma energii z publicznych] i ilość km - wtedy masz prawdziwą średnią
tak samo jak podaje się w spalinówkach jak chce się prawidłowo policzyć
jak nie ma podlicznika to całe statystyki są takie jakie sobie wymyślił wyliczający je - wg jego mniemania o zużyciu