Wpis przebiegu do CEPiK

garysek

Nowy na Forum
Tak, w trakcie poszukiwań diagnosta coś wspominał o podobnej pozycji, ale sam uznał, że za drogo (jak bym musiał to bym zapłacił) i kombinował dalej...
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
A czy wpis musi być na "na ostatni dzień okresu trwałości zakupionego Pojazdu." Czy to jest jednoznaczne z tym zapisem "okresu trwałości przedsięwzięcia, tj. 2023-11-22"? A co jak komuś taki okres przypada w niedzielę?
 

maciejst

Nowy na Forum
Cześć a czy ktoś poddawał analizie taki zapis:
"1) Beneficjent zobowiązuje się do utrzymania trwałości przedsięwzięcia przez okres dwóch lat od daty
zakupu Pojazdu (okres trwałości przedsięwzięcia), tj. w tym okresie: [...] 6) zakupiony w ramach przedsięwzięcia Pojazd będzie poruszał się po drogach publicznych posiadając aktualny pozytywny przegląd techniczny".


Pytam w tym wątku bo "ekstremalnie", można by twierdzić że przegląd SKP należałoby robić co roku dla samego NFOSiGW mimo że nie jest wymagany, a to też by załatwiało sprawę wpisu do CEPIK.

Niemniej NFOSiGW w ww. art 4. ust 1) pkt 6) nie odnosi się do konkretnych ustaw. Czy więc prawidłowo zakładam, że "certyfikat zgodności" wystawiany przez sprzedawcę nowego pojazdu będący podstawą techniczną do rejestracji pojazdu (poprzedzany tzw. przeglądem zerowym po stronie sprzedawcy dealera czy tam producenta) faktycznie stanowi "jakiś tam aktualny pozytywny przegląd techniczny ważny 3 lata" a więc załatwia też to wymaganie?

W ogóle te wzory umów ME od NFOSiGW to tochę bałagan - w jednym miejscu mowa o okresie trwałości a w innym o "okresie obowiązywania umowy" który nie jest zdefiniowany - czy można je traktować jako tożsame tzn że okres trwałości to okres obowiązywania?
 

luki

Posiadacz elektryka
Myślę, że ten zapis dotyczy bardziej "uceglenia" auta. Jak np trafisz dzika i policja zabierze dowód, to auto jest niesprawne, i dopiero po naprawie musi pojechać do SKP
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Cześć a czy ktoś poddawał analizie taki zapis:
"1) Beneficjent zobowiązuje się do utrzymania trwałości przedsięwzięcia przez okres dwóch lat od daty
zakupu Pojazdu (okres trwałości przedsięwzięcia), tj. w tym okresie: [...] 6) zakupiony w ramach przedsięwzięcia Pojazd będzie poruszał się po drogach publicznych posiadając aktualny pozytywny przegląd techniczny".


Pytam w tym wątku bo "ekstremalnie", można by twierdzić że przegląd SKP należałoby robić co roku dla samego NFOSiGW mimo że nie jest wymagany, a to też by załatwiało sprawę wpisu do CEPIK.

Niemniej NFOSiGW w ww. art 4. ust 1) pkt 6) nie odnosi się do konkretnych ustaw. Czy więc prawidłowo zakładam, że "certyfikat zgodności" wystawiany przez sprzedawcę nowego pojazdu będący podstawą techniczną do rejestracji pojazdu (poprzedzany tzw. przeglądem zerowym po stronie sprzedawcy dealera czy tam producenta) faktycznie stanowi "jakiś tam aktualny pozytywny przegląd techniczny ważny 3 lata" a więc załatwia też to wymaganie?

W ogóle te wzory umów ME od NFOSiGW to tochę bałagan - w jednym miejscu mowa o okresie trwałości a w innym o "okresie obowiązywania umowy" który nie jest zdefiniowany - czy można je traktować jako tożsame tzn że okres trwałości to okres obowiązywania?

Nie ma w przepisach Prawo o ruchu drogowym takiego sformułowania "przegląd techniczny", jest natomiast "badanie techniczne" i z całą pewnością o to chodzi.

Każdy nowy samochód w dowodzie rejestracyjnym dostaje pieczątkę z terminem badania technicznego na 3 lata od daty pierwszej rejestracji. Posiadanie tej pieczątki z pewnością spełnia "aktualny pozytywny przegląd techniczny".

Natomiast na https://historiapojazdu.gov.pl/ mamy napisane:
Badanie techniczne: aktualne
oraz
Termin kolejnego badania techniczengo.

Link do kodeksu:
Art. 81. - [Rodzaje badań technicznych. Zakres obowiązku. Terminy przeprowadzenia badań] - Prawo o ruchu drogowym.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-81
 

W2K

Nowy na Forum
W umowie mam zapis:

8. Beneficjent zobowiązuje się do złożenia do NFOŚiGW, w terminie 14 dni od daty upływu okresu Trwałości Przedsięwzięcia:

1) oświadczenia potwierdzającego utrzymanie Trwałości Przedsięwzięcia,

2) informacji o stanie drogomierza na koniec okresu Trwałości Przedsięwzięcia, potwierdzonej poprzez wykonanie wpisu stanu drogomierza do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ostatnim miesiącu obowiązywania okresu Trwałości Przedsięwzięcia. W przypadku odmowy wykonania wpisu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dopuszcza się przedłożenie potwierdzenia o stanie drogomierza wystawionego przez Autoryzowaną Stację Obsługi.

Czy to oznacza że mogę po prostu poprosić na stacji diagnostycznej o zaśwaidczenie o przebiegu pojazdu?

Druga sprawa. Aktualnie przebywam za grancą. Niestety nie mam możliwości powroru do czasu wygaśniecia trwałości przedsięwzięcia. Czy ktoś probował pisać do nich wniosek o odroczenie terminu słożenia takiego dokumentu? W jaki sposób najlepiej? Dorgą elektroniczną?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W umowie mam zapis:

8. Beneficjent zobowiązuje się do złożenia do NFOŚiGW, w terminie 14 dni od daty upływu okresu Trwałości Przedsięwzięcia:

1) oświadczenia potwierdzającego utrzymanie Trwałości Przedsięwzięcia,

2) informacji o stanie drogomierza na koniec okresu Trwałości Przedsięwzięcia, potwierdzonej poprzez wykonanie wpisu stanu drogomierza do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ostatnim miesiącu obowiązywania okresu Trwałości Przedsięwzięcia. W przypadku odmowy wykonania wpisu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dopuszcza się przedłożenie potwierdzenia o stanie drogomierza wystawionego przez Autoryzowaną Stację Obsługi.

Czy to oznacza że mogę po prostu poprosić na stacji diagnostycznej o zaśwaidczenie o przebiegu pojazdu?

Druga sprawa. Aktualnie przebywam za grancą. Niestety nie mam możliwości powroru do czasu wygaśniecia trwałości przedsięwzięcia. Czy ktoś probował pisać do nich wniosek o odroczenie terminu słożenia takiego dokumentu? W jaki sposób najlepiej? Dorgą elektroniczną?
Autoryzowana stacja obslugi to ASO.
Wystarczy jakis dokument przez nich wystawiony na ktorym jest przebieg.
 

W2K

Nowy na Forum
Ale z miesiąca sprzed terminu wysłania.

Ja taki papier w ASO uzyskałem i wysłałem do funduszu - na razie nie oponowali.
Co masz na myli z tym miseiącem?
Czy pod definicję ASO łapie się też Bodyshop Tesli (Approved Body Shop) ?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Co masz na myli z tym miseiącem?
Masz powyżej cytat z umowy przecież.

"informacji o stanie drogomierza na koniec okresu Trwałości Przedsięwzięcia, potwierdzonej poprzez wykonanie wpisu stanu drogomierza do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ostatnim miesiącu obowiązywania okresu Trwałości Przedsięwzięcia. "

Jak masz wpis dwa miesiące wcześniejszy, to taki nie może być uznany.
Musi być max miesiąc. wstecz.
Czy pod definicję ASO łapie się też Bodyshop Tesli (Approved Body Shop) ?
Jeśli tak napiszą na pieczątce to zapewne tak.
 
Top