Zachęcają do likwidacji strefy czystego transportu

elektryk

Pionier e-mobilności

Artykuł opisuje zbieranie podpisów i linkuje do zbierania podpisów pomimo, że zbiórkę podpisów organizuje Konfederacja. Co ciekawe portal jest utrzymywany głównie ze środków miasta Krakowa, nie jest niezależny.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Ja nadal jestem zdania, że więcej niż strefa dałoby eliminowanie kopciuchów z ulic przez kontrole tego co się wydobywa z rury wydechowej. Często wcale nie tak stare samochody dymią niemiłosiernie przez zaniedbanie ich stanu technicznego, a formalnie silnik może spełniać Euro 4 czy nawet 5. Tu wychodzi wspomniana gdzieś wyżej bieda, ale umysłowa, że lepiej wydać na różne przyjemności niż naprawić samochód. Skoro jeździ i nikt dowodu rejestracyjnego nie zabierze to po co wydawać kasę. Potem nie da się jeździć po mieście bez klimy na obiegu zamkniętym. Takie techniczne trupy powinny odpadać na corocznych przeglądach.

Jeszcze inny, ale szybko narastający problem to hałas. Popularny od lat wiejski tuning, a ostatnio całkiem nowe, drogie fury ze strzelającymi wydechami to już prawdziwa plaga. Nie wierzę, że to spełnia normy hałasu, bo czasem takiego debila słychać z kilometra.
Całkowita zgoda, to wyjście idealne. Dzwoniłem kiedyś na policję, że po alejkach jeździe bus za którym jest ciemny śmierdzący dym i tylko przyjęli zgłoszenie, busa nadal widuję na alejkach.
Ośrodek decyzyjny dla tych regulacji nie znajduje się w Krakowie. Zrobili co mogą na poziomie lokalnym. Lepszy pierwszy krok niż czekanie na ruch rządu.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Rząd już dawno mógł to zatrzymać, ale jak kilka czy już nawet kilkanaście lat temu pojawił się pomysł uzależnienia akcyzy od normy Euro, jaką spełnia pojazd, to podniósł się lament, że nie będzie ludzi stać na samochód. I tak to problem dalej jest nierozwiązany, bo nikt nie ma na tyle jaj, żeby zrobić z tym porządek.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
W kwestii wykluczenia ekonomicznego dojeżdżających, studentów itp. To prosze nie przeginać różnica między 26 letnim vw pasatem a 29 letnim pasatem to naprawdę nie są gigantyczne pieniądze.
Zakaz dotyczy diesli sprzed 2010 roku.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Zakaz dotyczy diesli sprzed 2010 roku.
Nie do końca - proszę o czytanie ze zrozumieniem. Diesel sprzed 2010 roku nie będzie miał możliwości wjazdu po 01.07.2026, to jest trzeci etap SCT w Krakowie, całość na https://ztp.krakow.pl/sct/wymogi-sct. wytłumaczenie z którego roku są normy także na stronie. Konieczność posiadania nalepki została zastąpiona identyfikacją wizyjną (CTV) w rozporządzeniu nadrzędnym.

Wymogi obwiązujące w strefie:

  1. Do 30 czerwca 2026 r. pojazdy zarejestrowane po raz ostatni przed 1 marca 2023 r. będą podlegały bardzo łagodnym ograniczeniom:
    • w przypadku pojazdów zasilanych benzyną (LPG) – minimum norma Euro 1/ Euro I lub odpowiadające im daty produkcji,
    • w przypadku pojazdów z silnikami Diesla – minimum norma Euro 2/ Euro II lub odpowiadające im daty produkcji.
  2. Do 30 czerwca 2026 r. pojazdy zarejestrowane po raz ostatni po 1 marca 2023 r. będą podlegały następującym ograniczeniom:
    • w przypadku pojazdów zasilanych benzyną (LPG) – minimum norma Euro 3/ Euro III lub odpowiadające im daty produkcji,
    • w przypadku pojazdów z silnikami Diesla – minimum norma Euro 5/ Euro V lub odpowiadające im daty produkcji.
  3. Od 1 lipca 2026 r. wszystkie pojazdy, niezależnie od daty ostatniej rejestracji, podlegać będą tym samym wymogom:
    • w przypadku pojazdów zasilanych benzyną (LPG) – minimum norma Euro 3/ Euro III lub odpowiadające im daty produkcji,
    • w przypadku pojazdów z silnikami Diesla – minimum norma Euro 5/ Euro V lub odpowiadające im daty produkcji.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Student to lepiej niech zacznie od książek, biletu miesięcznego, imprez. Na passata przyjdzie czas
Polecam zobaczyć jak wygląda miasteczko AGH i jakie fury tam stoją ;) oczywiście szroty też się zdarzają ale za moich czasów na miasteczku to nawet wolne miejsca parkingowe były.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Nie do końca - proszę o czytanie ze zrozumieniem. Diesel sprzed 2010 roku nie będzie miał możliwości wjazdu po 01.07.2026, to jest trzeci etap SCT w Krakowie, całość na https://ztp.krakow.pl/sct/wymogi-sct. wytłumaczenie z którego roku są normy także na stronie. Konieczność posiadania nalepki została zastąpiona identyfikacją wizyjną (CTV) w rozporządzeniu nadrzędnym.
Sam wklejałem dokładne wymogi kilka postów wcześniej. Natomiast Tobie odpisałem, że nie do końca jest prawdą że będzie można jeździć autem 26-letnim.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Sam wklejałem dokładne wymogi kilka postów wcześniej. Natomiast Tobie odpisałem, że nie do końca jest prawdą że będzie można jeździć autem 26-letnim.
Dziękuje za wklejenie linku, może w takim razie doprecyzuję - Nie będzie można jeździć Dieslem o normie Euro poniżej 5 po 01.07.2026 teraz jest już lepiej?

Otomoto wypluwa 524 samochody wyprodukowane po 2010 o silniku zasilanym ON lub benzyną w cenie zakupu do 20 000 pln. I to jest sytuacja na dziś a nie na 2026. Także naprawdę według mnie problem jest znikomy. Dodatkowo nadal mamy dotację mój elektryk, tak dla jasności :) bo wiadomo że to nie ten target.

Jestem całym sercem za tym żeby drogowy partol policyjny i straż miejska badała emisje spalin przy każdej kontroli drogowej, w przypadku naruszeń kara i kontrola w diagnostyce. Takie rozwiązanie byłoby dużo skuteczniejsze niż SCT i dużo lepiej rozwiązywało problem toksycznych spalin na ulicach.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
do radnych pretensje a nie do nas. Nikt tu na forum radnym Krakowa nie jest, z lenistwa uchwalili strefę gdzie nie ma możliwości wjechać nawet na parkingi P&R, z lenistwa powiedzieli że budowa nowych parkingów leży w kompetencjach gmin ościennych tylko po to żeby ludzi wkurzyć a ludzie a ci z lenistwa swój gniew skierowali na posiadaczy elektryków bo jest na nie nagonka. Dlaczego nagle my? A co z drogimi autami spalinowymi spełniającymi normy?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
do radnych pretensje a nie do nas. Nikt tu na forum radnym Krakowa nie jest, z lenistwa uchwalili strefę gdzie nie ma możliwości wjechać nawet na parkingi P&R, z lenistwa powiedzieli że budowa nowych parkingów leży w kompetencjach gmin ościennych tylko po to żeby ludzi wkurzyć a ludzie a ci z lenistwa swój gniew skierowali na posiadaczy elektryków bo jest na nie nagonka. Dlaczego nagle my? A co z drogimi autami spalinowymi spełniającymi normy?
No bo Oni uważają, że jakbyś nie kupował auta elektrycznego to nikt by ich nie produkował, więc diselek śmierdzielek byłby wieczny. 👍 Czyli jesteś wprost odpowiedzialny za Ich nieszczęście.
To typowe myślenie ludzi ograniczonych, kierujących się nienawiścią, to tych INNYCH (odbieranych jako mądrzejszych, bogatszych piękniejszych itp.Itd. ) 😉
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Sarkazm, jest takie słowo, czy „ograniczeni” i „biedni” ludzie je znają?
Najbardziej bawi mnie to, że kupujący stare złomy za 500+, manifestujący to naklejkami, głosują w większości na Konfederację . 🤣
To się PiS zawiódł… 😤🤔👍
 
Top