Zakup EV - historie auta - darmowe vs płatne

Olecki

Pionier e-mobilności
Tak nie jest. Przynajmniej w cenach "wywoławczych". Ja nie widziałem 3-letniej Tesli za 90tys, albo Leafa za 45... Może jakieś pojedyncze przypadki powypadkowe.
Po pierwsze zacznijmy że część sprzedających zapomniała o tym że czasy problemów z produkcją aut z okolic pandemii już się skończyły i patologia gdzie 2-3 letnie auto potrafiło kosztować 10% mniej, a w skrajnych wypadkach nawet więcej niż nowe już mijają. Nieubłaganie wracamy do normalności gdzie samo trzaśnięcie drzwiami przy wyjeździe z salonu to spadek wartości auta o 15-25%.
Wybrałeś akurat 2 przypadki popularnych modeli gdzie deprecjacja jest akurat odrobinę mniejsza z tego powodu, ale patrząc bliżej na Leafa to w 2021:
Obecnie w sprzedaży są następujące wersje Leafa:
  • silnik 150 KM (prędkość maksymalna 144 km/h, 0-100 w 7,9 s); bateria 40 kWh (zasięg w cyklu mieszanym 270-285 km, w zależności od wersji wyposażenia); cena: od 123 900 zł
  • silnik 217 KM (prędkość maksymalna 157 km/h, 0-100 w 6,9 s); bateria 62 kWh (zasięg w cyklu mieszanym 385 km); cena: od 157 600 zł
Czyli nowy to widełki pomiędzy 124-180k, rabatów wtedy specjalnie nie było więc według mojego wzoru cena za trzylatka w zależności od wersji powinna być w przedziale 48-75k, dodajmy trochę za popularność i powiedzmy że będzie to 55k-80k. Jeśli dany egzemplarz ma niewielki przebieg to może jeszcze odrobinę więcej. Nawet na Otomoto większość samochodów z rocznika 2021 mieści się w tych widełkach, u nas tylko jest taki problem że za małą baterię ludzie chcą tyle co za wypasioną wersję z dużą. Wystarczy jednak zajrzeć na mobile.de czy autoscout24 i w 3-letnich nieuszkodzonych Leafach za 50-60k można wybierać i przebierać, są też egzemplarze z większym przebiegiem poniżej 50k.

Jeśli chodzi o TM3 to 3 lata temu kosztowała ona znacznie więcej i sprzedający u nas nie potrafią przełknąć takiej utraty wartości. Dodatkowo popularność modelu też wpływa na zmniejszoną deprecjację ale bez przesady. Na wspomnianym mobile.de widziałem nieuszkodzone egzemplarze RWD z 2021 poniżej 100k brutto, za 110k można kupić używkę ze strony Tesli (a autoryzowani sprzedawcy zawsze naliczają sobie extra marżę)

Jest oczywiście jeszcze kwestia inflacji, w normalnych warunkach powinna ona zwiększać wartość używanego samochodu o swoją wysokość ale BEVy mają obecnie raczej tendencję do spadków cen niż wzrostów więc nie biorę tego pod uwagę.

Tak więc można sprzedać lub sprzedawać...
A jeśli komuś się wydaje że kupił 3 lata temu samochód, wziął na niego dotację, jakiś rabat u dealera i teraz sprzeda go według kalkulacji od cen katalogowych lepszych wersji, finalnie tracąc na samochodzie 15-20% wartości i minimalnie dokładając kupi kolejne nowe auto tej samej klasy - no cóż, moim zdaniem po prostu szuka frajera.
 
Last edited:

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Wybrałeś akurat 2 przypadki popularnych modeli gdzie deprecjacja jest akurat odrobinę mniejsza z tego powodu, ale patrząc bliżej na Leafa to w 2021:

Czyli nowy to widełki pomiędzy 124-180k, rabatów wtedy specjalnie nie było więc według mojego wzoru cena za trzylatka w zależności od wersji powinna być w przedziale 48-75k, dodajmy trochę za popularność i powiedzmy że będzie to 55k-80k. Jeśli dany egzemplarz ma niewielki przebieg to może jeszcze odrobinę więcej. Nawet na Otomoto większość samochodów z rocznika 2021 mieści się w tych widełkach, u nas tylko jest taki problem że za małą baterię ludzie chcą tyle co za wypasioną wersję z dużą. Wystarczy jednak zajrzeć na mobile.de czy autoscout24 i w 3-letnich nieuszkodzonych Leafach za 50-60k można wybierać i przebierać, są też egzemplarze z większym przebiegiem poniżej 50k.

Jeśli Twoje założenia dotyczą cen katalogowych, to może masz rację. Jak ja się dowiadywałem, to po doplatach (27tys) Acenta bez targów była za 90, a Connecta - 100 (wersja 62kwh jest tylko demo). Natomiast ceny niemieckie to 13-15 tys€ za 2021plus firma, która sprowadzi, albo sporo czasu.
Wybrałem te dwa przykłady, bo jest ich najwięcej na rynku, ciężko coś uogólniać przy kilku sztukach na cały kraj.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli Twoje założenia dotyczą cen katalogowych, to może masz rację. Jak ja się dowiadywałem, to po doplatach (27tys) Acenta bez targów była za 90, a Connecta - 100 (wersja 62kwh jest tylko demo).
Dokładnie tak.
Albo się znajdzie Leafa II, bezwypadkowego i z polskiego salonu, za 45 tys, albo nie ma co opowiadać tego typu głodnych kawałków.

No chyba że w przypadku innych modeli i w tym Leafa nie obowiązują już te same zasady i już nie trzeba odejmować rabatów od cen cennikowych i maksymalnej możliwej dopłaty.....
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czyli nowy to widełki pomiędzy 124-180k,
Nowy 3 -4 lata temu realnie był po 90 tys po dopłacie.
Albo i za 80 jak się wzięło maksymalną już w Moim elektryku (po jakimś czasie).
Sam miałem taki zamówiony (ale zrezygnowałem z zakupu z powodu leafowych ułomności).

Więc szukaj teraz używki ponizej 45......
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mój ojciec jest obecnie żywo zainteresowany kupnem elektrycznego VW Up albo Skody Citigo. Nowe te samochody kosztowały w okolicach 80-90tys pln, od tego jeszcze minus dopłata. 3-4 letnie ciężko znaleźć w cenach poniżej 50tys, większość kosztuje 60tys+. Jakieś kompletne kuriozum.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Negocjuj!!!
Kolega Ev3 ma problem z tym, że nikt nie dzwoni i nawet negocjować nie chce...
Podaj cenę, jak cię wyśmieje to spokojnie poinformuj że szukasz takiego auta, chcesz kupić, masz kasę i jesteś gotów. Skąd wiesz że nie oddzwoni?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mój ojciec jest obecnie żywo zainteresowany kupnem elektrycznego VW Up albo Skody Citigo. Nowe te samochody kosztowały w okolicach 80-90tys pln, od tego jeszcze minus dopłata. 3-4 letnie ciężko znaleźć w cenach poniżej 50tys, większość kosztuje 60tys+.
A mnie mówicie, że powinienem za tyle sprzedawać soula 64 kWh, który jako nowy był dwa razy droższy? ;-)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Sprzedawaj, na zdrowie.
Sprzedaję, ale za darmo nie chcę oddawać.
Kaprysy odświeżenia parku aut, aż tyle warte nie są.

I tak już teraz jest wystawiony w promocyjnej cenie, duuuuużo poniżej jego wartości.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Negocjuj!!!
Kolega Ev3 ma problem z tym, że nikt nie dzwoni i nawet negocjować nie chce...
Podaj cenę, jak cię wyśmieje to spokojnie poinformuj że szukasz takiego auta, chcesz kupić, masz kasę i jesteś gotów. Skąd wiesz że nie oddzwoni?
Nie lubię takiej zabawy jak na targu w Egipcie. Jeśli już to po prostu zrobimy sobie w którąś sobotę wycieczkę do DE i wrócimy na 2 samochody. Koszt ładowania na takiej trasie to kilkaset pln, a samochody zaczynają się w okolicach 10-11tys eur za fajne egzemplarze. Dobre 10tys pln taniej niż w PL.
 
Top