Zakup EV - historie auta - darmowe vs płatne

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
usiłuje sprzedać Opla astrę
Astra ma też różne generacje więc samo hasło to mało. Wrócą znów czasy aut dla studenta po 3-4 tys (sam kupiłem kiedyś dwie takie Xsary) ale będzie to kosztem "pożegnania z marzeniami" części sprzedających.
Poza tym cieszmy się, póki możemy, faktem bardzo niskich "kosztów posiadania" samochodu w PL. Emanacją tegoż jest chyba największe usamochodowienie (samochód /głowę) w Europie.
Kto zna sytuację w UK wie, że tam roczne OC może być droższe niż samo auto. Więc ile tam są warte auta w cenie OC? Tyle ile ważą.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No i widzisz... Za mało chcesz sprzedać ... W końcu to forum ludzi będących fanami EV więc gdzież wklejać jak nie tu? Albo w ogłoszeniach (?)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No i widzisz... Za mało chcesz sprzedać ...
Sprzedać to chcę, ale dyskusji/wybrzydzania nie bardzo.
Już to przerabiałem i to nie działa, więc nie zamierzam powtarzać.

Jak ktoś chce kupić to zapyta, a jak nie chce, to link mu do niczego nie jest potrzebny.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mój kolega od kilku miesięcy usiłuje sprzedać Opla astrę, a zainteresowanie zerowe.
Bynajmniej nie jest to elektryk tylko benzyna. 🤔
Wszystko kwestia ceny. Ja zadzowniłem na skup aut i pan przyjechał i zabrał tego samego dnia mojego opla astre w dieslu. Miałem opcje albo wystawić za 2-3tys i pokazywać auto 10 osóbom które kręcą nosem i narzeką że trzeba kaumulator wymienic i ze mocy niema itd. Albo zreduklowąc swoje oczekiwania finansowe i mieć problem z głowy.

Należy poikreślić że wartość rynkowa to nie jest średnia z ofert na portalach ogłoszeniowych tylko średnia cena z zawieranych transakcji
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wiem wiem, cały świat się myli a Ty jako jedyny masz swoją kategoryzację segmentów.
Na ile się przydają klasyfikacje segmentów głoszone przez producentów itp. źródła, fajnie widać tu:

"Nowy MG ZS Hybrid+ wyróżnia się wyjątkową wszechstronnością i funkcjonalnością, oferuje wyposażenie, które stawia go w czołówce segmentu B-SUV."


Dla ułatwienia - to auto ma 4,43 cm długości, jest większe od przynajmniej połowy suvów klasy C.
Taki z niego b-suv jak z koziej d... organy.

Z czego wynika, że umiejętność przeczytania czegoś, nie zastąpi własnego mózgu i umiejętności analizy faktów.
Warto go użyć zanim się coś bezkrytycznie powtórzy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Należy poikreślić że wartość rynkowa to nie jest średnia z ofert na portalach ogłoszeniowych tylko średnia cena z zawieranych transakcji
Zakładając że tych transakcji jednak się ileś zawiera i na tej podstawie da się ją ustalić.
A jak nie, to co wtedy?

Przyjąć najniższą cenę z jakiegoś ogłoszenia, czy może uznać że jest zerowa, bo nikt nie chce kupić?

Już abstrahując od tego, że nikt nie wie jaka była faktyczna wartość WIELU transakcji, więc nigdy tak ustalona cena nie będzie znana powszechnie.
 

PaRa

Zadomawiam się
Jestem potencjalnym kupującym, i mam takie przemyślenia :

- zakup nowego nie ma sensu ze względu na postępem technologi w tym segmencie, bardzo dużym spadkiem wartości przy odsprzedaży, reasumując - wynajem.

- zakup używanego, ku temu rozwiazanie się skłaniam. Auto max 3-4 letnie ( gwarancja fabryczna na auto i baterię ), dużo niższa cena ( ponad 50% utraty wartości ), zakładam, że auto użytkowanie będzie długo ( dojazdy do pracy - buspas i strefa płatnego parkowania ) i cieżko bedzie je sprzedać.

Mam własny garaż, fotowoltaike i nadwyżkę produkcji, szukam małego auta na trasy około 100 km dziennie - w tym momencie faworytem jest Kona z mniejsza baterią.
 
Top