Mindive

Fachowiec
Wątek dla zainteresowanych Skodą Enyaq. Wrzucam swoją konfigurację zamówioną na początku lutego, może pomoże innym. Termin produkcji: 17 tydzień roku
Screenshot_20210227-154619_Gmail.jpg
 

Ajax

Nowy na Forum
Mijalem dzis na A4 przed Gliwicami lawete pelna Enyaqow :)
Chyba jednak jest ladniejszy niz mi sie wydawalo. Pytanie jakby wygladala laweta Ionicqow :D
Tu faktycznie jest pownica Enyaq naped na tyl Iconiq chyba przod? Czy sie myle?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Wątek dla zainteresowanych Skodą Enyaq. Wrzucam swoją konfigurację zamówioną na początku lutego, może pomoże innym. Termin produkcji: 17 tydzień roku
Cena ceną, ale jakbyś już ją miał, to zmierz tylną kanapę :) Ciekaw jestem zwłaszcza ile zostanie miejsca na środku po wpięciu dwóch fotelików w isofix.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A dlaczego dyskwalifikujesz Skodę że względu na tylny napęd? Przecież w elektryku to zaleta, bo takie koło bardzo ciężko zrywa przyczepność przy przyspieszeniu. Nie ma boksowania jak w przypadku napędu przedniego dużej mocy. A tył nie ucieka, bo elektronika pilnuje.
Daniel w teście ID3 mówił coś dokładnie odwrotnego.
A ja zdecydowanie bardziej wolę buksowanie, niż rzucanie tyłem.
 

Mindive

Fachowiec
Nie oglądałem tego filmu Daniela, ale sam jeździłem ID3 po śliskiej drodze i zarzucenie tyłem na zakrętach nie było problemem. Ba, większy problem jest taki, że elektroniki na razie nie można wyłączyć, więc kręcenie bączków na parkingu odpada. Tesla też ma napęd na tył, a w wersjach AWD silniejszy silnik jest z tyłu. Przedni napęd w elektryku chyba tylko kia i Hyundai mają (ale nie wiem jak będzie w IONIQ 5).
 

Mindive

Fachowiec
Daniel w teście ID3 mówił coś dokładnie odwrotnego.
A ja zdecydowanie bardziej wolę buksowanie, niż rzucanie tyłem.

Tutaj masz fajna stronę, w filtrach możesz zobaczyć jakie auta mają napęd na przód, a jakie na tył. Na przód mają auta małe, na tył cała reszta w tym Tesla, tycan, Lucid, VW, BMW, kia ev6, ioniq 5.l, mach E. Więc jeżeli interesuje cię wyłącznie napęd na przód to wybór jest ograniczony, ale na pewno znajdziesz coś dla siebie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie oglądałem tego filmu Daniela, ale sam jeździłem ID3 po śliskiej drodze i zarzucenie tyłem na zakrętach nie było problemem.
Daniel narzekał nawet na to na prostej drodze, o zakrętach lepiej w ogóle nie myśleć.
Wiara w elektronikę jeszcze nigdy nic dobrego nie przyniosła, zwłaszcza jeśli działa z pośrednictwem opon, które mogą być różne i różnie zachowywać się w różnych warunkach.
Więc wolę napęd, który z założenia nie robi problemów, które musi korygować elektronika.
 

kARPIU

Fachowiec
A dlaczego dyskwalifikujesz Skodę że względu na tylny napęd? Przecież w elektryku to zaleta, bo takie koło bardzo ciężko zrywa przyczepność przy przyspieszeniu. Nie ma boksowania jak w przypadku napędu przedniego dużej mocy. A tył nie ucieka, bo elektronika pilnuje. Zima też jedzie lepiej (ID3) niż kona... Co ci w nim nie odpowiada, może coś przeoczyłem?
Nie moge sie z toba zgodzic. Tylny naped w i3s i opony lyse. Zrywa przyczepnosc. Moze to kwestia masy vs moc. Lubie naped 4x4 i chetnie do niego wrocilem
 

Mindive

Fachowiec
Sugerujesz, że ten sam napęd, gdyby był na przedniej osi, zrywałby przyczepność mniej i opony miałbyś dłużej? Kolega nie lubi aut z napędem na tył, co rozumiem, bo w spaliniakach też wolałem przód. Ale w elektrykach mocne silniki dają z tyłu i nawet czasem dają szerszą oponę na tył. Wiadomo, że 4x4 jest lepszy, z tym nikt nie dyskutuje.
 

Najnowsze dyskusje

Top