Jak jest naprawdę z hałasem?

Ciechan

Fachowiec
Wracając do premium i hałasu: przed chwilą wróciłem z wizyty u znajomego, który posiada merca CLS 63 AMG coupe, najpierw przejechał się że mną Teslą M3 LR i a za chwilę zrobiliśmy taki sam przejazd jego AMG.
Co do komfortu jazdy i hałasu, już nie mówiąc o wrażeniu jakie daje przespieszenie Tesli, to Tesla zdecydowanie wygrywa. W AMG hałas spod kół(wyjazd drogą żwirowa) i powietrza przy wyzszych prędkościach był dużo głośniejszy, a wszystko po chwili i tak zagłusza ryk silnika i bardzo głośnych wydechów.
Sam właściciel wydawał się być zdziwiony jak duża różnica jest na korzyść Tesli, już samo przyśpieszenie pomimo ksiazkowych też 4.4s do 100 było zdecydowanie słabsze w Mercu (uślizg kół), hałas w mb nie pozwolił by mi spędzić w nim 24h ciągłej jazdy jak to wykonałem w Tesli w te wakacje. Coś jak cichutki statek kosmiczny vs Concord. I to i to szybkie, ale ten drugi męczący.
Moj syn siedział z tyłu i stwierdził że był w szoku różnica jakości jazdy na korzyść Tesli.
Jedyny element premium jaki by się przydał to klimatyzowane fotele, dynamiczne fotele w AMG są już niefajne, masaż irytował nawet właściciela.
Generalnie warto odbyć taka przejażdżkę jakiś czas po zakupie Tesli, żeby zdać sobie sprawę jak bardzo nie brakuje nam starej wersji premium.
nie wiem jak jest z CLS AMG, ale mnie szczerze mówiąc w TM3 SR+ szum z opon po prostu urywa uszy, dużo głośniej też w nim rozmawiamy. Może AMG nie jest akurat najlepszą referencją, tak samo jak najnowsze odchudzone M5CS też nie jest nastawione na komfort, tylko wagę (nawet bagażnik nagle trzeba zamykać ręcznie, więc gorzej niż w TM3 ;) To samo z dźwiękiem wydechu/silnika - choć akurat dla mnie dźwięk V6/V8/V12 to jest coś, czego mi w Tesli brakuje (choć też bardzo lubię dźwięk odrzutowca przy przyspieszaniu ;)) BMW5 G30 było wręcz o kosmos lepiej wygłuszone niż TM3 (i mam/miałem oba te samochody, nie jeden przejazd 15 minut ;)) Nie wiem jak jest z Teslą S - być może faktycznie lepiej, choć z kolei ten model uchodzi nadal za dość słabo spasowany (w ogólnej opinii). Nie zaklinajmy jednak rzeczywistości, że auta "cywilne" segmentu E wśród niemieckiej czwórki są równie/gorzej wyciszone niż tesla model 3.... żyjmy w realnym świecie. I ja naprawdę nie jestem wielkim fanem BMW (choćby fakt wymiany BMW5 na Teslę jest doskonałym przykładem, wcześniej miałem 4 Alfy Romeo) - po prostu mówię jak jest - fotele i wyciszenie, jakość skór, ilość pianki wyciszającej etc to jest przepaść na korzyść BMW5.
 

solik

Pionier e-mobilności
Nadal porownujesz segment E z D, BMW5 w wyposazeniu i mocy SR+ to wydatek 300 tys brutto a Tesla sam wiesz ile :)

Jechalem LR 2021 z kolami akcesoryjnymi 19”, mialy Hankooki, jest znacznie ciszej niz Pilot Sporty w 18”, cos jest na rzeczy, nie wiem czy to jakies specjalne Hankooki ale Michalki zbrzydly.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Nadal porownujesz segment E z D, BMW5 w wyposazeniu i mocy SR+ to wydatek 300 tys brutto a Tesla sam wiesz ile :)

Jechalem LR 2021 z kolami akcesoryjnymi 19”, mialy Hankooki, jest znacznie ciszej niz Pilot Sporty w 18”, cos jest na rzeczy, nie wiem czy to jakies specjalne Hankooki ale Michalki zbrzydly.
Nie wiem jak Michelin, ale Hankook zastosował w tych oponach technologię ‚sound absorber’, polegającą na wklejeniu od środka w oponę specjalnej pianki pochłaniającej hałas. Ja bynajmniej na takich jeżdżę i nie narzekam, chociaż porównania nie mam.
2910911A-01D6-4E5F-BEF4-48367F6EDD52.jpeg
 

solik

Pionier e-mobilności
Roznica jest odczuwalna, ten sam odglos opon co w PS4 mialem w PS4s ale zal mi bylo w nowym aucie zmieniac 19” wiec tak jezdzilem. Juz wiem jakie opony dam do SR+

albo CrossClimate.. przy naszych zimach
 

cooler

Pionier e-mobilności
TM3 SR+ szum z opon po prostu urywa uszy
Podczas prac spasowujących po odbiorze poprosiłem o lepsze wyciszenie nadkoli i dowiedziałem się że w serwisie mają specjalną gąbkę którą wygłuszają wnęki kół. Zrobili w ramach ogólnych poprawek.
Może więc tędy droga, skoro już mają dograne to systemowo.
Mam porównanie do moich 2 VAG-ów, 2 Toyot no i do Merca CLS 63AMB i szczerze to hałas od kół mam w tej chwili najmniejszy w Tesli. Jadąc autostradą lekko ponad limit spokojnie rozmawiamy i nikt nie musi podnosić głosu. Moje spostrzeżenie jest też takie iż 2-warstwowa osłona termiczna którą wrzuciłem na dach przed wyjazdem na wakacje do Bułgarii i Turcji (nad kierowcą i nad prawie całą tylną szybą) zapobiega odbiciom hałasu od czystej szyby i daje pozytywny efekt przy szybkiej jeździe, tłumiąc również szumy z zewnątrz. Inne samochody mają tu zwykle tony filcu który też mocno tłumi hałas od dachu.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Zimówki jakies calkiem nawet nkezłe Nexten - o czym juz pisałem na felgach budżetowych 18", są prawie dwa razy subiektywnie cichsze od oryginałów letnich. Odczucia "organoleptycznie potwierdzone przez wielu.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak Michelin, ale Hankook zastosował w tych oponach technologię ‚sound absorber’, polegającą na wklejeniu od środka w oponę specjalnej pianki pochłaniającej hałas. Ja bynajmniej na takich jeżdżę i nie narzekam, chociaż porównania nie mam.
View attachment 2329
Wszystkie opony montowane fabrycznie w tesli maja te gąbkę :) Pirelli i Michelin maja tez swoje nazwy tej „kosmicznej” technologii ;)

A tu mozecie zobaczyc jak „wielka” jest różnica:
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Tylko ten kosmos jest głośniejszy od przyziemnego zwykłego laczka.
Na jeszcze bardziej zimskiej "zero cudnej" felgi. Obie rzeczy razem to ok 4500?

20191130_133852-981x646.jpg

Jak zmieniam wiosną, to żałuję, bo od razu jest kijowo, potem się przyzwyczajam


tempFileForShare_20191130-184648-800x498_copy_600x374_1.jpg
 
Top