Jak to/tamto działa, porady użytkowników

Tompor

Zadomawiam się
Str 88 wątku wiodącego KIA Niro EV 2023. Trzeba przy zakupie czujników podać ID czujników zamontowanych i sklonować na nowe czujniki
 

electricar

Zadomawiam się
Jak już temat opon. Ten klocek o wadze 1700 kg ma trochę waskie opony. Wchodząc szybciej w zakręty czuć że są na granicy przyczepności. Strach pomyśleć co będzie na zimówkach... czuję fosę w tym roku.
 

marekkraj

Zadomawiam się
Zbliża się zima i zmiana opon/kół. Czy ktoś może ogarnął temat drugiego kompletu czujników w wersji zamiennik. Na allegro są niby takie programowalne przez NFC (telefon), czy ktoś je może stosował i programował
Ja rok temu zamówiłem na alledrogo te czujniki.
Musisz zczytac w serwisie lub w dobrej firmie oponiarskiej id. Czujników oryginalnych i przy zamówieniu podać sprzedającemu aby je zakodować.
Działają od razu.
A propos. Felgi kupiłem od e-niro i pasuja.
 

acc

Zadomawiam się
Jak już temat opon. Ten klocek o wadze 1700 kg ma trochę waskie opony. Wchodząc szybciej w zakręty czuć że są na granicy przyczepności. Strach pomyśleć co będzie na zimówkach... czuję fosę w tym roku.
Czujesz tak dlatego że fabryczne opony są beznadziejne. Ja zimowe kupiłem Micheliny Alpin 6 i o niebo lepiej mi się na nich jeździło w zimie niż na fabrycznych w lecie.
 

kiki111

Fachowiec
Też mi się źle jeździ na fabrycznych, zresztą ze wszystkich aut jakie odbierałem do tej pory nowe tylko raz nie byłem rozczarowany jakością opon i było to w małej Corsie, która przy zamówieniu miała dobrane inne, większe koła.

I pytanie: wycieraczki ktoś już wymieniał? U mnie ewidentnie się skończyły. Ktoś używał bosch aero twin?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A propos kosztów przeglądów i napraw odpłatnych w serwisach KIA - miałem ostatnio ciekawą rozmowę z byłym doradcą serwisowym jednego z nich. Otóż większości z nich za prace przy elektrykach liczy podwójną stawkę za roboczogodzinę. Podejście do stawek jest różne w różnych markach, np. Volvo nie ma różnicy ICE vs BEV, w Mercedesie jest trochę drożej za BEV ale x2 w KIA to jest ..... trochę przesada, szczególnie gdy nie ma pracy przy układzie HV (jak w czasie przeglądu gdy niektóre ASO liczą sobie więcej niż za przegląd BEV z wymianą oleju). Centrala KIA nie 'sugeruje' stawek ASO więc to raczej działanie oddolne, jeśli macie więc kilka serwisów do wyboru wyślijcie najpierw zapytanie do nich o kosztorys (nie sumę za przegląd tylko szczegóły dotyczące czynności, roboczogodzin i stawek) i miejcie to na uwadze przy wyborze serwisu.
 

Jobski

Fachowiec
Jak już temat opon. Ten klocek o wadze 1700 kg ma trochę waskie opony. Wchodząc szybciej w zakręty czuć że są na granicy przyczepności. Strach pomyśleć co będzie na zimówkach... czuję fosę w tym roku.
Marudzisz, w poprzednim aucie o podobniej masie miałem 205/60/16 i dawały radę. Jak na razie nie miałem problemów w zakrętach zwłaszcza, że te continentale naprawdę dobrze się spisują również w deszczu.
 

deniro

Zadomawiam się
A propos kosztów przeglądów i napraw odpłatnych w serwisach KIA - miałem ostatnio ciekawą rozmowę z byłym doradcą serwisowym jednego z nich. Otóż większości z nich za prace przy elektrykach liczy podwójną stawkę za roboczogodzinę. Podejście do stawek jest różne w różnych markach, np. Volvo nie ma różnicy ICE vs BEV, w Mercedesie jest trochę drożej za BEV ale x2 w KIA to jest ..... trochę przesada, szczególnie gdy nie ma pracy przy układzie HV (jak w czasie przeglądu gdy niektóre ASO liczą sobie więcej niż za przegląd BEV z wymianą oleju). Centrala KIA nie 'sugeruje' stawek ASO więc to raczej działanie oddolne, jeśli macie więc kilka serwisów do wyboru wyślijcie najpierw zapytanie do nich o kosztorys (nie sumę za przegląd tylko szczegóły dotyczące czynności, roboczogodzin i stawek) i miejcie to na uwadze przy wyborze serwisu.
Dzięki, też słyszałem o tym. U mnie przegląd za około 3 miesiące bo mam 23tys km przebiegu i około 2 tys na miesiąc robię.

Dotychczas najtaniej pierwszy przegląd udało mi się znaleźć za 1050zl za całość. Dzwoniłem do 3 ASO w okolicy. Ktoś taniej znalazł ?

Jakbym wziął swój nowy filtr kabiny pewnie by się dało taniej, chyba tak zrobię bo jest lepszej jakości niż ten niby oryginalny.
 

electricar

Zadomawiam się
Marudzisz, w poprzednim aucie o podobniej masie miałem 205/60/16 i dawały radę. Jak na razie nie miałem problemów w zakrętach zwłaszcza, że te continentale naprawdę dobrze się spisują również w deszczu.
jeżdze do roboty stała kreta trasa, miałem z 8 aut w ciagu 5 lat. I każdym mogłem jechac przykładowo 80 w zakretach a tym 60 strach bo słychac ze opona traci przyczepność i wyrzuca z zakretu. Masa nie pomaga.
 
Top