nabrU
Moderator
Dzięki za wszystkie merytoryczne odpowiedzi! Panie nabrU fajnie tam macie w tym UK'ju ale kierownice nie po tej stronie to trzebaNie spamujmy proszę.
Nie spamuję. Gdyby UK była wciąż w UE to gwarantuje, że przy cenie 70k zł w UK, a 128k zł w PL za nowego Leafa byłoby paru chętnych na sprowadzenie mimo kierownicy ze złej strony.
Co do prędkości ładowań, na 20kkm rocznie wokół komina nigdy mi nie brakowało prędkości ze zwykłego gniazdka/zwykłą cegłą, oczywiście im więcej jeździsz tym więcej prądu będziesz potrzebował. Na 30kkm rocznie wokół komina wyrobiłbym gniazdkiem, na 40kkm mogło by być ciężko, 50kkm rocznie na bank walboxa bym instalował.
Ładowanie cegłą (czyli jakieś 2,3kW maks) to ładowanie z prędkością ok. 12km na godzinę ładowania.
20k rocznie przebiegu to 55 km codziennie (realnie pewnie nie jeździsz codziennie). 30k to już 82km dziennie codziennie więc 7h ładowania noc w noc, więc to już jest prawie nie do zrobienia...
Realnie to nie jest 2,3kW tylko ze 2 góra (bo straty) więc 30k rocznie na cegle to mordęga w mojej opinii.
Przy EVSE i ładowaniu te 6,6kW to już jest 34km/h ładowania...