Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!

liet

Fachowiec
Dobra robota z tą tabelką :) Jak rozumiecie - ocynk ? Co jest tam ocynkowane ?
Chyba każde współczesne auto jest w jakiś sposób zabezpieczone przed korozją. Mimo to, przyjęło się że japończyki (i koreańczyki w zasadzie też) zjada rdza, a auta europejskie (francuskie, włoskie, niemieckie), raczej rdzy się opierają. Zapewne chodzi o sposób w jaki warstwa ocynku jest nakładana, ale także o jej grubość i być może inne parametry. Jakiś czas temu Jacek Balkan toczył z Mazdą polemikę na temat tego, czy Mazdy są ocynkowane. W przypadku Mazdy mierniki lakieru zazwyczaj pokazują czystą stal (Fe), gdzie w przypadku aut z Renault, VAG czy Stellantis, pokazują stal z ocynkiem (Fe + Zn).
BMW:
1739908768544.png
Honda:
1739908848296.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
No, fakt, ponad 10 lat temu ;)
Ale podstawowe zasady podatku VAT raczej się nie zmieniły.
Do Unii przystąpiliśmy ponad 20 lat temu. A cła na samochody zostały zniesione jeszcze przed przystąpieniem do Unii.
Sprowadzając samochód który ma mniej niż 6tys przebiegu lub mniej niż 6 miesięcy od pierwszej rejestracji jesteś zobowiązany do zapłaty VATu w kraju do którego przywozisz samochód. Następnie w kraju z którego go wywiozłeś możesz się ubiegać o zwrot VATu.
 
Last edited:

jarry

Zadomawiam się
Chyba każde współczesne auto jest w jakiś sposób zabezpieczone przed korozją. Mimo to, przyjęło się że japończyki (i koreańczyki w zasadzie też) zjada rdza, a auta europejskie (francuskie, włoskie, niemieckie), raczej rdzy się opierają.

Słowo klucz JAKIŚ sposób :) O ile pamiętam po badaniach różnych próbek bodajże na wydziale mechanicznym którejś politechniki Jacek Balkan wraz ze wspomnianymi specjalistami doszli do wniosku że w przypadku Mazdy (i prawdopodobnie innych azjatów także) jest tam dodatek cynku do powłoki lakierniczej, co pozwala producentom mówić że ich auta są ocynkowane i jednocześnie korozji dość swobodnie wnikać do rdzenia blach nadwozia, pod mikroskopem było widać jak ta warstwa ocynku się dość szybko degraduje i zaczyna przypominać bardziej durszlak niż szczelne pokrycie, oczywiście w przeciwieństwie do aut normalnie ocynkowanych typu VAG, Stelantis itp.
 

Nestor

Fachowiec
Mysle, ze pewnym argumentem przetargowym moze byc fakt, ze Fort Explorer zbudowany na tej samej platformie co Elroq potrafi byc o 5-20k tanszy w zaleznosci od konfiguracji.
Brakuje wyswietlacza HUD, za to jest dach panoramiczny. Osiagi i zasieg ten sam.

Ford daje jeszcze wallboxa 11 czy 22kw. Wiec opcja premium wychodzilo kolo 205k z lakierem i hakiem, do tego jeszcze ladowarka, ktora i tak trzeba kupic.
 
Last edited:

liet

Fachowiec
Mysle, ze pewnym argumentem przetargowym moze byc fakt, ze Fort Explorer zbudowany na tej samej platformie co Elroq potrafi byc o 5-20k tanszy w zaleznosci od konfiguracji.
Brakuje wyswietlacza HUD, za to jest dach panoramiczny. Osiagi i zasieg ten sam.

Ford daje jeszcze wallboxa 11 czy 22kw. Wiec opcja premium wychodzilo kolo 205k z lakierem i hakiem, do tego jeszcze ladowarka, ktora i tak trzeba kupic.
Dodam go do tabelki ale dla mnie przekreśla go sterowanie dotykowe na kierownicy. Myślałem że to największa głupota w VW dopóty dopóki nie zobaczyłem sterowania szybami które wymaga przełączenia przód / tył...
 
Top