dsc

Zadomawiam się
Niedawno była dyskusja na temat karty Kia Charge. Właśnie na https://kiacharge.com/web/pl/kia-pl/tariffs widzę, że pojawiła się informacja o Niro. Próbował już ktoś aktywować?

Ja dostałem od dealera kartę KIA Charge, aktywowałem ją i raz z niej skorzystałem. Dealer w sumie nie był zorientowany co i jak, po prostu dostałem kopertę z informacją, że resztę muszę zrobić sam. Gdy przy rejestracji do programu pojawiło się pytanie o plan taryfowy, też nie wiedzieli, ale znalazłem w cenniku Kia notatkę, że chodzi o plan Plus i taki wybrałem. Wyświetlała mi się cały czas przy tym procesie informacja, że jest promocja tylko na Kia EV6, ale dla NiroEV też działa - mi wskoczyło już po wszystkim info, że mam 12 miesięcy zwolnienia z opłaty abonamentowej wynoszącej normalnie 17 PLN. Natomiast samo ładowanie płacę według cennika każdej stacji z osobna, który mogę podejrzeć w apce.

Potem się przejechałem na najbliższego Greenway'a i podłączyłem pod CCS, po czym zeskanowałem kartę KIA Charge na czytniku gdy poprosił - piknęło, kliknęło, w samochodzie zaskoczyła blokada kabla i zaczęło ładować. Potem w aplikacji (ale dopiero po paru godzinach) pojawiło się podsumowanie o ilości skonsumowanych kilowatogodzin i opłacie. Faktury nie ma, chyba się pojawi z końcem miesiąca. Więc debiut udany, wszystko wydaje się działać poprawnie.

Niestety rozczarowała prędkość ładowania - pomimo deklarowanych 50kW w ciągu 43 minut zassał jedynie 16kWh, co daje 22kW przy ładowaniu DC. Obok na AC Type 2 ładował się przez cały czas inny samochód (jakieś Volvo PHEV) - czy mogło być tak, że stacja ma limit 50kW i podzieliła między nas po połowie?
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
czy mogło być tak, że stacja ma limit 50kW i podzieliła między nas po połowie?
Tak. Dokładnie to rezerwuje 22kW dla AC (nawet jeśli ktoś ładuje mniejszą mocą), a dla CCS zostaje reszta. No i oczywiście prędkość ładowania zależy jeszcze od tego, jaki masz stan naładowania.
 

acc

Zadomawiam się
Jak ładowałem się na Kauflandzie gdy dawała 50kW, to AC szło komuś na 11kW, a ja na DC miałem 48kW. Z tym że na tabliczce stacji było napisane, że sumaryczna moc to bodajże 100kW (mimo że na DC/Chademo dawała max 50kW)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Różne stacje są różnie skonfigurowane. Tam była mowa o stacji 50kW od greenwaya, a z tego co zauważyłem to greenway tak właśnie ustawia swoje stacje jak napisałem.
 

Mariano

Nowy na Forum
Ci co ostatnio dostali potwierdzenie z KIA: ponawialiście zapytanie czy KIA sama odpisał na wasze wcześniejsze zapytanie?
Sami nic nie napiszą, salon również od 5 miesięcy nawet nie zadzwonił:
Ostatni mail od Kia Polska:
Na moje pytanie czy wyrobią się w terminie z umowy:
Uprzejmie informujemy, że jedyną możliwością pozyskania informacji dotyczących statusu zamówionego pojazdu są dane produkcyjne, które dostępne są w systemie. Jeżeli pojawi się data planowanej produkcji wtedy też będzie możliwe oszacowanie daty dostarczenia pojazdu. W sytuacji gdy pojawi się potwierdzona data produkcji pojazdu będziemy mogli podać Pani bliższe informacje. Taką informację przekażemy niezwłocznie w osobnej korespondencji.
 

less

Posiadacz elektryka
Sami nic nie napiszą, salon również od 5 miesięcy nawet nie zadzwonił[/I]
Niby tak. U mnie było podobnie. Z drugiej strony po co mają dzwonić czy pisać, skoro nie ma auta. Termin odbioru mam na koniec grudnia. W sumie nikt mi nie obiecywał że będzie wcześniej
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Jako że mamy piękną i gorącą polską złotą jesień pytanie do posiadaczy Niro EV XL
1) Jak działa wentylacja foteli?
2) Czy elektrycznie otwieraną tylną klapę można jakoś regulować? Np. wysokość otwarcia?
 

Tompor

Zadomawiam się
Nie jest aż tak gorąco i nie testowałem wentylacji foteli. Nie wiem jak jest w NIRO, ale w Sorento po otwarciu klapy bagażnika ręcznie ustawia się poziom otwarcia i zapamiętuje przez przytrzymanie przycisku zamykania.
 

dsc

Zadomawiam się
Nadrabiam zaległości w postach.

Zrób zdjęcia i pochwal się

Kia_Niro_lewy_bok.jpg

Kia_Niro_prawy_przód.jpg

Kia_Niro_lewy_przód.jpg
Jeśli możesz to napisz coś o wrażeniach dot. "Wegańskiej skóry" na siedzeniach

W zupełności wystarcza mi zarówno jakość, jak i miękkość zastosowanych obić. W dotyku OK, wygoda jest, nie odkszałtca się - choć to ocenimy jak przebieg pójdzie w tysiące km. Od razu zaznaczę, że nie jestem jakimś ultra-fanatykiem prawdziwej skóry - tzn. nie mam takich wymagań, nigdy nie miałem auta ze skórą w środku i ma to dla mnie chyba mniejsze znaczenie, niż dla wielu kierowców. Po prostu siedzi mi się dobrze w fotelu.

Jako że mamy piękną i gorącą polską złotą jesień pytanie do posiadaczy Niro EV XL
1) Jak działa wentylacja foteli?
2) Czy elektrycznie otwieraną tylną klapę można jakoś regulować? Np. wysokość otwarcia?

Jestem zadowolony z wentylacji foteli. Robi się taki przyjemny chłód, nie czuję jakiegoś ciągu powietrza po plecach, tylko jakbym po prostu siedział na zimnym krześle - zarówno od spodu, jak i od pleców. Nawet będąc ubrany "jesiennie" (bluza/sweter + lekka kurtka) czuć wyraźnie chłodek na najwyższym ustawieniu. Nie używam tego na co dzień, ale na próbę uruchomiłem parę razy i podobało mi się. Na pewno przyda się latem lub przy dłuższych podróżach.

Co do klapy ma ona 3 zaprogramowane ustawienia oraz oprócz nich dodatkowo "pełne otwarcie". Można też ponadto nauczyć go swojego własnego ustawienia (user defined) - nie próbowałem, ale w instrukcji jest opcja i opis. Jak dla mnie nawet ustawienie 3 jest za niskie, nieco za blisko mojej głowy, a nie jestem jakoś specjalnie wysoki, więc używam opcji fully open. Choć jak ktoś ma bardzo niski garaż, to pewnie te extra tryby się nadadzą.
 
Top