Wrażenia z jazdy w trasie

mm-tesla

Posiadacz elektryka
1681667728337.png
Niestety pojeździłem sporo po Warszawie - ładowanie na Orlenie, bez problemu, ale akurat widać, że spokojnie da się pokonać trasę "na raz",

Na trasie 120, na powrocie jechałem szybciej, bo już ufam wyliczeniom samochodu. Pogoda do Warszawy - deszcz, powrót w idealnych warunkach, ale dużo większe zużycie energii.

Mimo dużego zmęczenia podczas powrotu, "autopilot" świetnie się sprawdził - trzeba uważać, bo można zasnąć za kierownicą z nudów, jechałem praktycznie sam na trasie... właściwie odważnik na kierownicy byłby idealny, ale ze względów bezpieczeństwa nie kupię.

Na tyle razy ile zmieniałem sam pas (może 15 razy - w obie strony), zastanawiam się czy warto aktualizować autopilota do wyższej wersji, czy dać sobie spokój, ale przekonam się o tym dopiero jak w majówkę dojadę do Wiednia.

Pytanie, czy jest możliwość "wyproszenia" upgrade autopilota do testów na 2 tygodnie?
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Ogólne wrażenia z jazdy na trasach Teslą:

Zapomniałem już o skupianiu się w 100% na trasie, czuje się jakbym jechał cały czas prosto, 99% czasu na "autopilocie". Ufam samochodowi na tyle, że spokojnie mogę się rozglądać na lewo i prawo, wzrok nie jest wpatrzony w poprzedzający samochód, dużo mniejsze zmęczenie z jazdy. O automacie już się nie wypowiadam, bo przesiadkę mam z manuala 6 biegowego, ale jazda po mieście One Pedal to mistrzostwo świata.

Trzeba dobrze wyczuć tylko kiedy zacząć wyprzedzanie, aby nie zaczął hamować lub dodać gazu podczas manewru.

Zawieszenie na trasy jest idealne, samochód trzyma się drogi pewnie, na gorszych drogach i bardzo dziurawych niestety jest twardo, ale da się przyzwyczaić.

Zdarzyło mi się spędzić już 3h na postojach (czekałem jako szofer), stajesz w centrum, masz klimę w samochodzie, nikt się nie przyczepia, tablecik i oglądamy Netflixa lub Canal+.

Z minusów:
* chyba jednak w samochodzie jest głośno... ale mówię to jadąc bez muzyki kompletnie. Po nałożeniu airpodsów z noice cancelation nie słyszę samochodu przy 50% głośności muzyki, gdzie w poprzednim 80% i dalej było słychać "wiatr"
* bagażnik jednak nie jest taki duży... podróżowaliśmy z psem w klatce, klatka mieści się tylko jak stoi idealnie na środku i wciśnięta pod fotele - w innym przypadku "obramówka" okna nie pozwala na zamknięcie - bagażnik jest niższy niż się wydaje, przez co właśnie ta "maskownica" do bagażnika jest tak dziwnie nisko :)
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka

ypl

Pionier e-mobilności
Wracam właśnie z Kluczborka, stoję na suc lućmierz, hmm, a ja mam zużycie 253 Wh/km od ostatniej ładowarki greenwaya w kluczborku. Przy moim stylu jazdy max co dwieście kilometrów ładowanie, generalnie na weekendowy wypad od czasu do czasu super się jedzie, ale jakbym 3 razy w tygodniu po klientach jeździł po Polsce, powiedzmy 500 kolosów dziennie, no to trzeba by styl jazdy zmienić 😅😁
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wracam właśnie z Kluczborka, stoję na suc lućmierz, hmm, a ja mam zużycie 253 Wh/km od ostatniej ładowarki greenwaya w kluczborku. Przy moim stylu jazdy max co dwieście kilometrów ładowanie, generalnie na weekendowy wypad od czasu do czasu super się jedzie, ale jakbym 3 razy w tygodniu po klientach jeździł po Polsce, powiedzmy 500 kolosów dziennie, no to trzeba by styl jazdy zmienić 😅😁
Jak lubisz zasuwać to akurat z Y źle wybrałeś, przy wyższych prędkościach tylko M3 LR...
Lecąc dynamicznie A2 170-180 (gdzie się da, przeważnie się nie da, ale to samo jest w DE) jest możliwe 300km+ przelecieć, wczoraj zrobiłem 320km po A2 spod Wawy do Uniejowa i gdyby nie to że momentami zasuwałem ponad 200 (będąc najszybszym na A2) i gdybym paru autom odpuścił to bym dojechał z powrotem na własnym prądzie (od 95% SoC) , a tak to musiałem 15% się podładować aby dojechać na 2% do domu.
Fajne też jest że mając 2% SoC ciągle byłem w stanie objechać jakieś zwalniające mnie BMW, czuć było że to nie to co przy wyższym SoC ale ciągle wystarczało na ICE :). Auto 50kkm+, wg ABRP degradacja już 6.8%.

Moje marzenie to M3 LR+ z baterią jakieś 120kWh i żeby nie był dużo cięższy niż jest (920kg przód 920kg tył - sprawdzałem na wadze przemysłowej) - za to jestem gotowy dopłacić te 40-60tys PLN (bo tyle kosztuje w Tesli chyba bateria 60kWh do M3). To byłby hit sprzedażowy!!!
W dodatku mógłby mieć napęd tylko na tył - latając głównie po autostradach nie potrzebuję AWD, a wziąłem taki bo w LR większa bateria. Masę zauszczędzoną na silniku i przekładni +inverter przeznaczyć na baterię.

Podsumowując: na trasy Y słabo się sprawdza, M3 jest stabilniejszy, szybszy, ma duuużo mniejsze zużycie, jest lżejszy i cichszy.
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Mój przejazd na powrocie, z Lućmierz SuC do domu, ostatnie czterdzieści parę kilometrów to pod miastem i mocno przez miasto więc bardzo powoli, w takim razie zaczynam dochodzić do wniosku, że dla mnie to bardziej Model S, zobaczymy jakie zasięgi będzie miał cybertruck, chociaż przy wyższych prędkościa z uwagi na budę też pewnie zużycie będzie mocno rosło, ja dzisiaj wracając to z Lućmierz A2, cały czas 160 - 180 km/h

1.jpg
 

ypl

Pionier e-mobilności
Podsumowując: na trasy Y słabo się sprawdza, M3 jest stabilniejszy, szybszy, ma duuużo mniejsze zużycie, jest lżejszy i cichszy.
Też dochodzę do tego wniosku, tylko, że ja potrzebuję dużo miejsca w środku, bo mam troje dzieci. Chętnie bym się TM3LR teraz przejechał w trasę dla porównania.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Może macie coś zepsute ?
Warszawa - Będzin plus zjazd na tor
wczoraj.
 

Attachments

  • IMG_1165.jpeg
    IMG_1165.jpeg
    76,6 KB · Liczba wyświetleń: 46
  • IMG_1164.jpeg
    IMG_1164.jpeg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 46
Last edited:
Top