Tesla app 4.25 - wall connector!!1

Michal

Moderator
Cześć, a ja to w apce będę miał dopiero po odbiorze samochodu?
Jeśli masz aplikację i WC3, to możesz chyba od razu dodać ale nic nie dam sobie za to uciąć :p
 

elektryk

Pionier e-mobilności
View attachment 13363
Czyli spokojnie będzie można sprzedawać :)
Ta możliwość pobierania opłat to byłaby super opcja - za 2227 zł brutto + koszt montażu pełnoprawna publiczna stacja ładowania AC bez abonamentu za utrzymanie (który wśród polskich operatorów stacji AC wynosi nawet kilkaset złotych za stację).

Niestety nie będzie to miało miejsca przez zmianę przepisów w Niemczech i w UK, które wymagają ekranu i fizycznego terminala do obsługi kart płatniczych + procesowanie podobnych przepisów dla całej UE.

Także niestety w PL zamiast instalować takie WC3 w miejscach, gdzie są wymagane prawem ładowarki na parkingach zostaniemy z gniazdkami Schuko 3 kW.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ta możliwość pobierania opłat to byłaby super opcja - za 2227 zł brutto + koszt montażu pełnoprawna publiczna stacja ładowania AC bez abonamentu za utrzymanie (który wśród polskich operatorów stacji AC wynosi nawet kilkaset złotych za stację).

Niestety nie będzie to miało miejsca przez zmianę przepisów w Niemczech i w UK, które wymagają ekranu i fizycznego terminala do obsługi kart płatniczych + procesowanie podobnych przepisów dla całej UE.

Także niestety w PL zamiast instalować takie WC3 w miejscach, gdzie są wymagane prawem ładowarki na parkingach zostaniemy z gniazdkami Schuko 3 kW.
Nie była by bo WC3 nie spełnia żadnych wymagań dla publicznych stacji ładowania związanych z bezpieczeństwem. Można go sobie zamontować w garażu i rozliczać się z sąsiadem albo ewentualnie dla klientów drobnego biznesu - choć to też jest śliski temat w przypadku gdyby coś się wydarzyło to bez wymaganych prawem certyfikatów to właściciel odpowiada za to karnie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Nie była by bo WC3 nie spełnia żadnych wymagań dla publicznych stacji ładowania związanych z bezpieczeństwem. Można go sobie zamontować w garażu i rozliczać się z sąsiadem albo ewentualnie dla klientów drobnego biznesu - choć to też jest śliski temat w przypadku gdyby coś się wydarzyło to bez wymaganych prawem certyfikatów to właściciel odpowiada za to karnie.
To powiedz to tysiącom hoteli (w tym 20000 WC3 które zamierza zamontować sieć Hilton), które udostępniają WC3 do ładowania Tesli i nie tylko.

Najlepiej stawiać stacje za kilkadziesiąt tysięcy złotych, złoty biznes dla sprzedających te stacje.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To powiedz to tysiącom hoteli (w tym 20000 WC3 które zamierza zamontować sieć Hilton), które udostępniają WC3 do ładowania Tesli i nie tylko.

Najlepiej stawiać stacje za kilkadziesiąt tysięcy złotych, złoty biznes dla sprzedających te stacje.
Jeden porządny pozew o odszkodowanie i zaczną je zdejmować szybciej niż będą zakładać. Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki. Po prostu WC3 jest sprzętem standardu domowego a nie przemysłowego i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki.
Czy to oznacza, że te gniazda Schuko 3kW które są określone jako minimum w ustawie dot. punktów ładowania na parkingach z 20 lub więcej miejsc postojowych nie spełniają wymogu publicznych punktów ładowania?

Jest to o tyle nurtujące pytanie bo już widziałem pierwszy duży market który wymalował i oznakował dziesiątki miejsc do ładowania EV (Carrefour Zakopianka w Krakowie) i nie za bardzo widzę tam opcji wciśnięcia nic większego niż zwykłe gniazdko Schuko.
 
Top